Goedemiddag,
Zoals beschreven in het onderwerp, heb ik ook problemen met de VPN connectie.
Op meerdere topics gelezen dat een andere modem mogelijk zou helpen.
Ikzelf heb ook een Zyxel T-50 modem en zou graag hiervoor een oplossing willen hebben.
Problemen met Cisco VPN verbinding Kenter (Alliander)
Beste antwoord door Jason van Odido
Hoi
Het is van belang om te weten welke poort je gebruikt, zo kunnen we checken of het geen ‘dichte’ poort is die gereserveerd is voor onze verbindingen. De poorten 135 t/m 139 en 445 op UDP en TCP zijn geblokkeerd (dit is eigenlijk bij de meeste providers zo vanwege de veiligheid), poort 5060 is gereserveerd voor onze eigen VoIP dienst en ook poort 8080 is gereserveerd.
Je kunt erachter komen welke poort gebruikt wordt door in te loggen op het modem. Gebruik onderstaande methode om hierop in te loggen:
1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem. Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.
Laat alsjeblieft weten wat de andere twee antwoorden op de vraag van topper
In het topic waar je naar verwijst, is de oplossing van het gebruiken van een Huawei niet toepasselijk. We leveren geen Huawei modems meer en het probleem verschilt per gebruiker. Het kan aan de configuratie van de VPN-instellingen liggen, aan de modeminstellingen, aan het modem zelf, aan eventuele neven-netwerken en nog meer. Geen zorgen, we komen er ongetwijfeld uit!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.