ik heb een con_timed_out als ik uberhaupt in de modem probeer te komen, via gateway of extern ip maakt geen verschil. wifi of bekabeld, andere browsers geen verschil.
modem en mediaconverter aan en uit gezet. geen succes.
enige succes die ik op onverklaarbare wijze heb gehad was
ping192.168.1.1 -t
toen sporadisch een reactie van <1ms
kan lieve t-mobile mijn modem uitlezen vanaf afstand?
wellicht zelfs een resetje doen (graag wel even waarschuwen)
groet,
nldb
Beste antwoord door Jason van Odido
Hoi @NLDB, goed dat je al wat stappen doorgenomen hebt. Heb je met het soft resetten van je modem ook de Media Converter gereset (stroomloos gehouden in plaats van de aan-/uit knop gebruiken)? Zo ja: kun je mij vertellen welke schakelaartjes aan staan op het rode, rechthoekige vlakje aan de zijkant van de converter - hier zit vaak een veiligheidssticker overheen geplakt? Check de onderstaande afbeelding om te zien wat de schakelaartjes zijn:
Geen zorgen! We stoppen niet voordat we een oplossing gevonden hebben, die zijn er namelijk altijd. Als we het niet direct kunnen uitdokteren, springen onze techneuten te hulp en gaan zijn op onderzoek uit om de packetloss te verhelpen! 😉 De stap hierna zou wel een hard reset zijn, die kun je uitvoeren door de methode van @TechRacing93 te gebruiken. We komen er ongetwijfeld samen uit op de Community!
Zou je alsjeblieft een snelheidscheck kunnen doen via speedtest.net (Ookla) met een bekabelde PC of laptop en het resultaat hierin kunnen zetten? Bij het uitlezen van het modem zie ik een maximaal haalbare, actuele downloadsnelheid van 358 Mbit/s: strookt dit met jouw actuele snelheid?
Heb je toevallig iets aan de instellingen veranderd laatst? Het modem zelf op 192.168.1.1 zou je altijd moeten kunnen pingen. Dat het op het het internet adres (80…...) niet werkt kan een keuze zijn geweest van T-Mobile om dat dicht te zetten vanwege security redenen.
Je kan je modem eventueel ook zelf resetten wanneer het je uitkomt. Er zit aan de achterkant een klein gaatje welke je voor 10 seconden moet indrukken om het modem te resetten. .
Hoi @NLDB, goed dat je al wat stappen doorgenomen hebt. Heb je met het soft resetten van je modem ook de Media Converter gereset (stroomloos gehouden in plaats van de aan-/uit knop gebruiken)? Zo ja: kun je mij vertellen welke schakelaartjes aan staan op het rode, rechthoekige vlakje aan de zijkant van de converter - hier zit vaak een veiligheidssticker overheen geplakt? Check de onderstaande afbeelding om te zien wat de schakelaartjes zijn:
Geen zorgen! We stoppen niet voordat we een oplossing gevonden hebben, die zijn er namelijk altijd. Als we het niet direct kunnen uitdokteren, springen onze techneuten te hulp en gaan zijn op onderzoek uit om de packetloss te verhelpen! 😉 De stap hierna zou wel een hard reset zijn, die kun je uitvoeren door de methode van @TechRacing93 te gebruiken. We komen er ongetwijfeld samen uit op de Community!
Zou je alsjeblieft een snelheidscheck kunnen doen via speedtest.net (Ookla) met een bekabelde PC of laptop en het resultaat hierin kunnen zetten? Bij het uitlezen van het modem zie ik een maximaal haalbare, actuele downloadsnelheid van 358 Mbit/s: strookt dit met jouw actuele snelheid?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.