Hoi @DanielBogusz,
Goed dat je aan de bel trekt, dat is inderdaad best vreemd, maar niets wat niet verholpen kan worden natuurlijk! Slaapt je zoon op de 1e verdieping of op zolder? We leveren namelijk Wifi service op 1 verdieping boven en 1 verdieping onder waar het modem zich bevindt (en natuurlijk dezelfde verdieping). Doordat Wifi van te veel externe factoren afhankelijk is kunnen we op Wifi zelf geen garantie leveren qua snelheid en dekking. Wat we wel doen is servicegarantie aanbieden. Dit houdt in dat wanneer jij storingen ervaart met Wifi, welke wij niet direct kunnen oplossen aan onze kant, we een monteur kunnen aansturen die hier naar gaat kijken en oplossingen aanbiedt. Het probleem met de dekking en het overschakelen naar 4G kan namelijk ook ontstaan door een blokkade in of rondom de woning. Hieronder heb ik nog wat tips neergezet die de sterkte van Wifi uitleggen:
De sterkte van de Wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Op onze Community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw Wifi verbeteren. Kijk hier voor de uitleg: http://bit.ly/2lPihzq. Vooral het aanpassen van het Wifi kanaal is meestal de oplossing. Wij adviseren het gebruik van het automatische kanaal. Succes met de tips!
Kom je er niet? Geen zorgen, we zijn actief op de Community om je te helpen. Vandaag zit ik tot 17:30 voor je klaar. 
@Waqqas Thanks voor je tips en het meedenken! 
Moderator edit: Ben je op zoek naar informatie over Wifi van T-Mobile Thuis? Check dan ons Wifi topic: Hoe verbeter ik mijn Wifi?