Beantwoord
Tip: trage VPN verbinding
In de hoop dat dit anderen kan helpen bij een trage VPN-verbinding. Aanleiding voor de tip is dat mijn verbinding regelmatig erg slecht wordt en ik bij zoeken niet veel bruikbare informatie vond en elke keer veel tijd kwijt raak.
Om met de deur is huis te vallen: het lijkt erop dat het factory-reset va de Vigor modem/router de enige werkende oplossing is, wanneer de verbinding slecht wordt en je de VPN-software op je endpoints geïnstalleerd hebt.
Symptomen: VPN download heel even snel en dan rap naar 0,5 Mb/s en upload zwabbert alle kanten op. Bij mij gebeurt dit elke paar maanden
Bij mij werkte rebooten van het modem en de routers niet, meerder VPN-providers gaven hetzelfde resultaat (dus dat was het ook niet), zowel telefoon als laptop gaven hetzelfde resultaat (dus het lag niet aan een endpoint). Het moest dus wel in het TMobile deel van de verbinding zitten. Het bleek dus de Vigor te zijn.
Om met de deur is huis te vallen: het lijkt erop dat het factory-reset va de Vigor modem/router de enige werkende oplossing is, wanneer de verbinding slecht wordt en je de VPN-software op je endpoints geïnstalleerd hebt.
Symptomen: VPN download heel even snel en dan rap naar 0,5 Mb/s en upload zwabbert alle kanten op. Bij mij gebeurt dit elke paar maanden
Bij mij werkte rebooten van het modem en de routers niet, meerder VPN-providers gaven hetzelfde resultaat (dus dat was het ook niet), zowel telefoon als laptop gaven hetzelfde resultaat (dus het lag niet aan een endpoint). Het moest dus wel in het TMobile deel van de verbinding zitten. Het bleek dus de Vigor te zijn.
Beste antwoord door Brian
Bedankt voor de informatie @khumbix ! Ik heb je binnenkomende verbinding vanuit hier nagekeken en deze lijkt ook niet helemaal stabiel. Ik heb onze technische dienst ingeschakeld en ik verwacht dat we een monteur bij je langs gaan sturen om de aansluiting na te kijken en eventueel de modem te vervangen. Je ontvangt bericht van mijn collega's!
Bekijk origineelReageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.