Skip to main content
Beantwoord

VMG8825-T50 problemen benaderen NAS synology van buiten af, muziek op die nas intern enz.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Heb sinds kort T-mobile thuis met modem/router VMG8825-T50


Echter heb verschillende problemen:
  • NAS synology op interne netwerk goed te benaderen maar niet van buitenaf maar stuurt ook geen berichten. Via internetEZ van synology geeft hij ook foutmelding
  • mijn B&O core kan die nas niet bereiken om muziek af te spelen
  • muziek/radio van internet via die B&O stopt regelmatig
  • Eminent 6225 camera's zijn niet te bereiken en sturen geen berichten
moet ik in dit modem iets zetten?? Werkte voorheen met Telfort en hun router wel goed.

Beste antwoord door Henk Ksd

Opgelost.

Ook ik had er 192.168.2.xxx van gemaakt zodat je niet alles af hoefde. Het vorige Telfort modem gebruikte die reeks.

Terug gezet naar 192.168.1.xxx. OOk dat werkte in eerste instantie niet 100% ook niet na alles vooraf met een vast IP nr. ook daarop ingesteld te hebben.
Modem terug naar/via fabrieksreset en daarna lukte het wel. Vaak stapje voor stapje.
Nadeel was dat ik in de Synology NAS veel dingen moest wijzigen terwijl dat met het telfort modem in een keer werkte. Maar inloggen op synology gaat nu ook vlotter.
Ook uren moeten besteden aan de Loewe TV die het niet lukte een juist IP nummer van dit modem te krijgen (draadloos). bekababeld wel maar we willen geen data kabel door de gang hebben liggen.
Al met al enkele dagen gekost. Geen eenvoudige overstap en of een monteur dit had kunnen verhelpen...... Ben zelf 20 jaar datacom specialist geweest dus ook niet helemaal blanko.
Bekijk origineel

14 reacties

Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 2 juli 2019
Hi @Henk Ksd, specifiek voor de Zyxel heb ik eigenlijk nog geen klachten/vragen gehoord maar er zwerven meerdere topics over het gebruik van een NAS rond over onze oude modems, misschien heb je daar wat aan. Ondere andere deze, deze, deze en deze. Ik heb dit topic verplaatst naar het juiste subforum, er zijn ongetwijfeld al gebruikers die ervaring hebben met een NAS in combinatie met ons nieuwe Zyxel modem!

  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 10 juli 2019
Opgelost.

Ook ik had er 192.168.2.xxx van gemaakt zodat je niet alles af hoefde. Het vorige Telfort modem gebruikte die reeks.

Terug gezet naar 192.168.1.xxx. OOk dat werkte in eerste instantie niet 100% ook niet na alles vooraf met een vast IP nr. ook daarop ingesteld te hebben.
Modem terug naar/via fabrieksreset en daarna lukte het wel. Vaak stapje voor stapje.
Nadeel was dat ik in de Synology NAS veel dingen moest wijzigen terwijl dat met het telfort modem in een keer werkte. Maar inloggen op synology gaat nu ook vlotter.
Ook uren moeten besteden aan de Loewe TV die het niet lukte een juist IP nummer van dit modem te krijgen (draadloos). bekababeld wel maar we willen geen data kabel door de gang hebben liggen.
Al met al enkele dagen gekost. Geen eenvoudige overstap en of een monteur dit had kunnen verhelpen...... Ben zelf 20 jaar datacom specialist geweest dus ook niet helemaal blanko.

Piotr
  • Voormalig T-Mobile Thuis moderator
  • 2167 reacties
  • 12 juli 2019
Hey @Henk Ksd,

Chapéu dat je het zelf hebt weten op te lossen! Zo te zien was het wel even een uitdaging om alles naar wens aan te sluiten.😉En top dat je ook de oplossing deelt met ons, dit helpt toekomstige klanten met een soortgelijke set-up ook aan een oplossing!

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 25 oktober 2019

Beste gebruikers,

 

ik heb een MyCloudEX2Ultra NAS deze zat eerst op een ziggo iSP en toen werkte het perfect geen problemen. nu zijn wij overgestapt naar T-Mobilethuis en meteen problemen met de NAS.

inten werkt het prima maar extern krijgen wij geen verbinding ongeacht wat er eerder is beschreven door overige gebruikers. als je in de modem aan geeft dat hij poorten moet open zetten dan sluit hij deze ipv te openen.

 

de modem die ik heb is de Zyxel VMG8825-T50

 

graag zie ik een uitgebreide info hoe ik dit kan oplossen.

 

mvg,

Ed


Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2128 reacties
  • 25 oktober 2019

@bp22021969 

Ben even aan het speuren geslagen, maar het je iets aan dit topic in de WD community?


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 26 oktober 2019
Pieter_B schreef:

@bp22021969

Ben even aan het speuren geslagen, maar het je iets aan dit topic in de WD community?

bedankt voor de info maar ook dit werkt niet

 

gr,

Ed


Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2128 reacties
  • 26 oktober 2019

@bp22021969

 

 

Hebt de regel wel op aktief gezet?

Je maakt gebruik van Poortdoorschakeling alleen en niet ook Poorttrigger?

Heb je wel de juiste WAN interface gekozen?

Er zijn er namelijk 2 typen voor de KPN lijn (DSL ingang) en 1 voor als je een mediaconverter hebt waaruit een UTP kabel rechtstreeks in je WAN aansluiting binnenkomt

Ben namelijk bang dat je de WAN interface op default VD hebt laten staan, zonder dat je een telefoon type aansluiting hebt (DSL)?

Neem aan dat je NAS een fixed IP heeft?

 

Hieronder mijn voorbeeld van een Webserver die ik bereik nu via WAN_EXTERN_IP:8060, dan doorstuur naar mijn FIXED_IP en default poort 80 voor een webserver.

 

 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 26 oktober 2019
Pieter_B schreef:

@bp22021969

 

 

Hebt de regel wel op aktief gezet?

Je maakt gebruik van Poortdoorschakeling alleen en niet ook Poorttrigger?

Heb je wel de juiste WAN interface gekozen?

Er zijn er namelijk 2 typen voor de KPN lijn (DSL ingang) en 1 voor als je een mediaconverter hebt waaruit een UTP kabel rechtstreeks in je WAN aansluiting binnenkomt

Ben namelijk bang dat je de WAN interface op default VD hebt laten staan, zonder dat je een telefoon type aansluiting hebt (DSL)?

Neem aan dat je NAS een fixed IP heeft?

 

Hieronder mijn voorbeeld van een Webserver die ik bereik nu via WAN_EXTERN_IP:8060, dan doorstuur naar mijn FIXED_IP en default poort 80 voor een webserver.

 

 

thnx ga het proberen

 

gr,

Ed


Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 6 november 2019

@bp22021969 En, is het gelukt met de tips van @Pieter_B? :) 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 6 november 2019
Brian schreef:

@bp22021969 En, is het gelukt met de tips van@Pieter_B? :) 

 

ja is inmiddels gelukt

thnx

 

gr,

 


  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 14 juli 2021

Deze tip heeft mij net ook geholpen. Ik moest VD_internet wijzigen in ETH_internet (want glasvezel) en toen werkte het (niet vergeten de regel te activeren!). Bedankt!

 

Mvg,

Richard


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 21 januari 2022
Henk Ksd schreef:

Opgelost.

Ook ik had er 192.168.2.xxx van gemaakt zodat je niet alles af hoefde. Het vorige Telfort modem gebruikte die reeks.

Terug gezet naar 192.168.1.xxx. OOk dat werkte in eerste instantie niet 100% ook niet na alles vooraf met een vast IP nr. ook daarop ingesteld te hebben.
Modem terug naar/via fabrieksreset en daarna lukte het wel. Vaak stapje voor stapje.
Nadeel was dat ik in de Synology NAS veel dingen moest wijzigen terwijl dat met het telfort modem in een keer werkte. Maar inloggen op synology gaat nu ook vlotter.
Ook uren moeten besteden aan de Loewe TV die het niet lukte een juist IP nummer van dit modem te krijgen (draadloos). bekababeld wel maar we willen geen data kabel door de gang hebben liggen.
Al met al enkele dagen gekost. Geen eenvoudige overstap en of een monteur dit had kunnen verhelpen...... Ben zelf 20 jaar datacom specialist geweest dus ook niet helemaal blanko.

Hallo, je problemen lijken veel op de mijne (ik had in het oude huis Telfort maar dit werd twee jaar geleden KPN, en nu ik verhuisd ben heb ik Tmobile en wil het maar niet lukken om via het synologydomein bij de nas te komen), ik ga zo ook een factory-reset doen op het modem maar ik las dat je veel dingen in de nas hebt moeten veranderen, weet je nog wat je zoal veranderd hebt in de nas? ik ben er inmiddels al weken mee bezig maar ik kom er niet uit. Ik heb een ds1019 en een zyxel modem van T-mobile. Ik hoop dat je me kunt helpen. mvg, Rob


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 21 januari 2022
robbyness schreef:
Henk Ksd schreef:

Opgelost.

Ook ik had er 192.168.2.xxx van gemaakt zodat je niet alles af hoefde. Het vorige Telfort modem gebruikte die reeks.

Terug gezet naar 192.168.1.xxx. OOk dat werkte in eerste instantie niet 100% ook niet na alles vooraf met een vast IP nr. ook daarop ingesteld te hebben.
Modem terug naar/via fabrieksreset en daarna lukte het wel. Vaak stapje voor stapje.
Nadeel was dat ik in de Synology NAS veel dingen moest wijzigen terwijl dat met het telfort modem in een keer werkte. Maar inloggen op synology gaat nu ook vlotter.
Ook uren moeten besteden aan de Loewe TV die het niet lukte een juist IP nummer van dit modem te krijgen (draadloos). bekababeld wel maar we willen geen data kabel door de gang hebben liggen.
Al met al enkele dagen gekost. Geen eenvoudige overstap en of een monteur dit had kunnen verhelpen...... Ben zelf 20 jaar datacom specialist geweest dus ook niet helemaal blanko.

Hallo, je problemen lijken veel op de mijne (ik had in het oude huis Telfort maar dit werd twee jaar geleden KPN, en nu ik verhuisd ben heb ik Tmobile en wil het maar niet lukken om via het synologydomein bij de nas te komen), ik ga zo ook een factory-reset doen op het modem maar ik las dat je veel dingen in de nas hebt moeten veranderen, weet je nog wat je zoal veranderd hebt in de nas? ik ben er inmiddels al weken mee bezig maar ik kom er niet uit. Ik heb een ds1019 en een zyxel modem van T-mobile. Ik hoop dat je me kunt helpen. mvg, Rob

Oh ik heb het gevonden, ik moest de server in het modem toevoegen in de modem en nu is ie van buitenaf ook bereikbaar.
 

 


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 23 januari 2022

@robbyness Als ik het goed begrijp, werkt alles voor jou ook weer top in orde en is het helemaal gelukt?:grinning:


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen