Beantwoord
Elke dag in Mei netwerk storingen, Het begint wel heel erg irritant te worden
Zoals de kop het al aangeeft, heb ik elke dag wel drops in mijn internetverkeer.
Youtube filmpjes kunnen niet meer bufferen, ondertussen check ik of ik nog naar 8.8.8.8 kan pingen wat gewoon lukt.
Hetzelfde geldt voor websites die niet meer benaderbaar zijn, ze worden niet geladen terwijl pingen naar ip adressen en dns adressen wel gewoon lukt.
Ik gebruik mijn eigen hardware als router, maar dit gebeurt ook met de Draytek aangesloten.
Het heeft niets met WiFi te maken omdat ik het niet eens gebruik.
De kwaliteit van de verbinding is, eigenlijk sinds de overname van T-Mobile, heel erg slecht.
Als hier niet snel verandering in gaat komen zal ik toch moeten gaan overstappen.
Ik zit met een 200/200 lijn, omdat ik anders op een verouderde 100 Mbit lijn kom te zitten
en niet mijn eigen router kan gebruiken, met de kosten waar nieuwe klanten 750/750 krijgen.
Iets wat niet echt klantvriendelijk is. Ik wil graag klant blijven maar dan zal er wel wat van de kant van T-Mobile moeten komen.
Youtube filmpjes kunnen niet meer bufferen, ondertussen check ik of ik nog naar 8.8.8.8 kan pingen wat gewoon lukt.
Hetzelfde geldt voor websites die niet meer benaderbaar zijn, ze worden niet geladen terwijl pingen naar ip adressen en dns adressen wel gewoon lukt.
Ik gebruik mijn eigen hardware als router, maar dit gebeurt ook met de Draytek aangesloten.
Het heeft niets met WiFi te maken omdat ik het niet eens gebruik.
De kwaliteit van de verbinding is, eigenlijk sinds de overname van T-Mobile, heel erg slecht.
Als hier niet snel verandering in gaat komen zal ik toch moeten gaan overstappen.
Ik zit met een 200/200 lijn, omdat ik anders op een verouderde 100 Mbit lijn kom te zitten
en niet mijn eigen router kan gebruiken, met de kosten waar nieuwe klanten 750/750 krijgen.
Iets wat niet echt klantvriendelijk is. Ik wil graag klant blijven maar dan zal er wel wat van de kant van T-Mobile moeten komen.
Beste antwoord door Brian
Please be informed that no packet loss was found in the last hop (8.8.8.8) meaning that it might be a control plane policy enforced during the path.
On the other side i have tried to ping the destination 8.8.8.8 from the bng where the customer is connected and no packet loss could be found using 1000 packets.
RP/0/RSP0/CPU0:bng2.asd-dc2.nl#ping 8.8.8.8 source Loopback0 repeat 1000
Thu May 30 17:32:54.719 CEST
Type escape sequence to abort.
Sending 1000, 100-byte ICMP Echos to 8.8.8.8, timeout is 2 seconds:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
?Success rate is 100 percent (1000/1000), round-trip min/avg/max = 2/2/8 ms
Please check with our customer for local connectivity issues or bandwidth utilisation direct on customer cpe. Also check for other sites/destinations where the trace might show the same behavior.
We zien dus zelf op testen geen packet loss als we direct vanaf de BNG pingen naar Google. We hebben ook geen andere meldingen uit jouw regio hierover ontvangen. Het vreemde is wel dat je het met verschillende modems hebt dus de CPE lijkt ook niet de oorzaak te zijn. Als je een aantal specifieke websites als voorbeeld hebt dan kunnen we hier nog verder naar kijken of we een mogelijke oorzaak kunnen vinden maar op dit moment heb ik in alle eerlijkheid geen oplossing voorhanden omdat we het issue niet kunnen reproduceren.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.