Beantwoord
VPN op modem router
Ik overweeg tm-thuis (glasvezel) aan te schaffen maar vraag mij af wat de mogelijkheden zijn van het modem/router die tm gaat leveren.
Welk merk/type wordt geleverd?
Kan je de router vanaf het internet beheren?
Kan ik een VPN service installeren zodat ik mijn thuis apparatuur van afstand kan bereiken?
Is port forwarding mogelijk?
Welk merk/type wordt geleverd?
Kan je de router vanaf het internet beheren?
Kan ik een VPN service installeren zodat ik mijn thuis apparatuur van afstand kan bereiken?
Is port forwarding mogelijk?
Beste antwoord door Pieter_B
Wij als klanten helpen je graag als het gaat om dat soort zaken op te lossen.
Wat
Het is alleen maar eenvoudiger geworden om dan je eigen router in te zetten, zoals heel veel klanten ook doen.
De media converter zet je glassignaal om naar UTP en dan kun je nagenoeg iedere router daarop aansluiten. Lees het volgende topic eens rustig door hoe dat precies in zijn werk gaat.
Hierdoor vallen eigenlijk (bijna) alle beperkingen weg die de HG met T-Mobile FW heeft meegekregen.
Met bijna bedoel ik telefonie, want VoIP gegevens zijn nog steeds niet oppenbaar gemaakt van T-Mobile.
TV is voor de meeste eigen modems, waarbij je IPTV VLAN's kunt instellen, ook al een fluitje van een cent geworden.
Met een eigen router aangesloten op die media converter is een VPN in je router natuurlijk mogelijk.
Heb hier nog een Vigor Draytek hangen uit het jaar kruik, maar heb hier een eigen router (ASUS) waarop ik mijn netwerk beheer inclusief VPN.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.