Beantwoord
Uitgeschakelde wifi Draytek 2132f router wordt automatisch ingeschakeld
Goedendag,
Ik heb al 2 keer moeten constateren dat op de Vigor DrayTek 2132FVn routers de WIFI-netwerken plotseling ingeschakeld worden. Dit komt waarschijnlijk door een firmware update of remote call waarbij de router configuratie geupdate of de router gereboot wordt (vanuit T-Mobile).
Dit is erg vervelend, omdat een gebruiker zoals ik de wifi functionaliteit niet zomaar heeft uitgeschakeld. De wifi van dit apparaat is nou eenmaal niet zo goed, en er zullen genoeg mensen zijn die net als ik een eigen router of AP gebruiken voor betere wifi-dekking.
In mijn geval was het ook nog eens vervelend dat de DrayTek hetzelfde SSID en beveiliging had als de eigen aangeschafte AP (scheelt weer apparaten instellen). Het was pas na dagen dat ik erachter kwam waarom ik opeens soms slechte draadloze verbinding had: de DrayTek bleek opeens zijn wifi weer ingeschakeld te hebben, en apparaten kozen er dus soms voor om met de DrayTek te verbinden.
Een ander bijkomend probleem is dat dit er voor zorgt dat er nog meer loze netwerken op de 2.4GHz band gaan leven. Het 2.4GHz milieu is al niet zo best in mijn buurt, maar dit helpt zeker niet mee.
Het issue is zeker niet specifiek voor mijn situatie. Er zijn op het tweakers forum meer meldingen van dit issue:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/56498483#56498483
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/55600969#55600969
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/55600991#55600991
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/55600997#55600997
Omdat ik dit probleem nog niet gerapporteerd heb zien staan op T-Mobile websites, en ik er zeker van ben dat dit een software/configuratie issue is, wil ik vriendelijk vragen om dit probleem te rapporteren naar desbetreffende afdeling welke hier over gaat.
Ik heb al 2 keer moeten constateren dat op de Vigor DrayTek 2132FVn routers de WIFI-netwerken plotseling ingeschakeld worden. Dit komt waarschijnlijk door een firmware update of remote call waarbij de router configuratie geupdate of de router gereboot wordt (vanuit T-Mobile).
Dit is erg vervelend, omdat een gebruiker zoals ik de wifi functionaliteit niet zomaar heeft uitgeschakeld. De wifi van dit apparaat is nou eenmaal niet zo goed, en er zullen genoeg mensen zijn die net als ik een eigen router of AP gebruiken voor betere wifi-dekking.
In mijn geval was het ook nog eens vervelend dat de DrayTek hetzelfde SSID en beveiliging had als de eigen aangeschafte AP (scheelt weer apparaten instellen). Het was pas na dagen dat ik erachter kwam waarom ik opeens soms slechte draadloze verbinding had: de DrayTek bleek opeens zijn wifi weer ingeschakeld te hebben, en apparaten kozen er dus soms voor om met de DrayTek te verbinden.
Een ander bijkomend probleem is dat dit er voor zorgt dat er nog meer loze netwerken op de 2.4GHz band gaan leven. Het 2.4GHz milieu is al niet zo best in mijn buurt, maar dit helpt zeker niet mee.
Het issue is zeker niet specifiek voor mijn situatie. Er zijn op het tweakers forum meer meldingen van dit issue:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/56498483#56498483
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/55600969#55600969
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/55600991#55600991
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/55600997#55600997
Omdat ik dit probleem nog niet gerapporteerd heb zien staan op T-Mobile websites, en ik er zeker van ben dat dit een software/configuratie issue is, wil ik vriendelijk vragen om dit probleem te rapporteren naar desbetreffende afdeling welke hier over gaat.
Beste antwoord door Sterre
Hoi Elmervc, Boarder72 en rens-br,
Heel erg bedankt voor de meldingen! Ik heb dit nog niet eerder voorbij horen komen, maar iemand moet natuurlijk de eerste zijn die dit aankaart. Vandaag is het zondag, dus zijn de softwarecollega's vrij. Maar ik beloof jullie dat ik hier morgen meteen werk van ga maken! Ik houd jullie via deze weg graag op de hoogte.
Bekijk origineelHeel erg bedankt voor de meldingen! Ik heb dit nog niet eerder voorbij horen komen, maar iemand moet natuurlijk de eerste zijn die dit aankaart. Vandaag is het zondag, dus zijn de softwarecollega's vrij. Maar ik beloof jullie dat ik hier morgen meteen werk van ga maken! Ik houd jullie via deze weg graag op de hoogte.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.