Beantwoord
Is het mogelijk om een nieuw IP adres aan te vragen?
Hoi,
Ik heb een internet + tv pakket via T-mobile thuis. Ik vroeg mij nu af of het mogelijk is om een nieuw IP adres aan te vragen als klant zijnde.
Met vriendelijke groet,
Ik heb een internet + tv pakket via T-mobile thuis. Ik vroeg mij nu af of het mogelijk is om een nieuw IP adres aan te vragen als klant zijnde.
Met vriendelijke groet,
Beste antwoord door Doeffgek
Hoi @bdb12 ,
Particuliere klanten krijgen bij elke provider een zogenaamd 'rollend' IP-adres. Dat houdt concreet in dat je als je de stekker van je modem in het stopcontact steekt je modem verbinding maakt met het internet en een IP-adres afvraagt. Dat blijft hetzelfde zolang je verbonden blijft. Als je de verbinding verbreekt onthoud je modem het IP-adres wat je had even. Meestal 72 uur. Als je binnen die 72 uur opnieuw verbinding maakt houd je hetzelfde IP-adres. Daarna word dat IP vrijgegeven en gaat je modem een nieuw IP vragen.
Een statisch IP-adres word eigenlijk alleen gebruikt bij zakelijke aansluitingen omdat daar vaak apparaten van buiten benaderd moeten kunnen worden.
Er zal misschien een provider zijn die je een statisch IP kan geven, maar welke dat zijn weet ik niet.
TMT bied die mogelijkheid voor zover mij bekend niet.
Bekijk origineelParticuliere klanten krijgen bij elke provider een zogenaamd 'rollend' IP-adres. Dat houdt concreet in dat je als je de stekker van je modem in het stopcontact steekt je modem verbinding maakt met het internet en een IP-adres afvraagt. Dat blijft hetzelfde zolang je verbonden blijft. Als je de verbinding verbreekt onthoud je modem het IP-adres wat je had even. Meestal 72 uur. Als je binnen die 72 uur opnieuw verbinding maakt houd je hetzelfde IP-adres. Daarna word dat IP vrijgegeven en gaat je modem een nieuw IP vragen.
Een statisch IP-adres word eigenlijk alleen gebruikt bij zakelijke aansluitingen omdat daar vaak apparaten van buiten benaderd moeten kunnen worden.
Er zal misschien een provider zijn die je een statisch IP kan geven, maar welke dat zijn weet ik niet.
TMT bied die mogelijkheid voor zover mij bekend niet.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.