Beantwoord
Bedraad internet valt weg, wifi blijft oké.
Gister en vandaag alweer 2 keer binnen een uur stopt de bedrade verbinding met werken. Na de router opnieuw opstarten werkt het wel weer meteen.
- Ik heb de kabel tussen poort 1 en 2 gewisseld, dat werkte niet.
- Ik heb de kabel van de pc direct op de router aangesloten, werkte ook niet.
- Andere apparaten op het netwerk hadden hetzelfde probleem.
- Wifi blijft werken, ook op de pc waarop bedraad niet werkt en andere apparaten
- Tv blijft ook werken.
De router is een Vigor2132F
Heeft iemand dit al vaker gehad?
- Ik heb de kabel tussen poort 1 en 2 gewisseld, dat werkte niet.
- Ik heb de kabel van de pc direct op de router aangesloten, werkte ook niet.
- Andere apparaten op het netwerk hadden hetzelfde probleem.
- Wifi blijft werken, ook op de pc waarop bedraad niet werkt en andere apparaten
- Tv blijft ook werken.
De router is een Vigor2132F
Heeft iemand dit al vaker gehad?
Beste antwoord door Hidden.nld
Hallo Lars24,
Dat is erg vervelend als het niet werkt. Hoeveel apparaten heb je aangesloten via een kabel. het klinkt namelijk alsof je er nog iets tussen heb zitten zoals een switch of router.
Blijft je IPadres het zelfde van het apparaat wat niet meer op internet kan ?
Kan je dan het modem nog wel benaderen via 192.168.1.1 ?
Heb je al eens geprobeerd met een andere utp kabel rechtstreeks op het modem ?
Het kan namelijk zijn dat deze niet goed meer is als 1 van de 8 aarders niet helemaal goed meer is kun je vreemde verbindings problemen krijgen. het is vrij ongebruikelijk dat bekabeld internet niet werkt en de wifi wel.
Bekijk origineelDat is erg vervelend als het niet werkt. Hoeveel apparaten heb je aangesloten via een kabel. het klinkt namelijk alsof je er nog iets tussen heb zitten zoals een switch of router.
Blijft je IPadres het zelfde van het apparaat wat niet meer op internet kan ?
Kan je dan het modem nog wel benaderen via 192.168.1.1 ?
Heb je al eens geprobeerd met een andere utp kabel rechtstreeks op het modem ?
Het kan namelijk zijn dat deze niet goed meer is als 1 van de 8 aarders niet helemaal goed meer is kun je vreemde verbindings problemen krijgen. het is vrij ongebruikelijk dat bekabeld internet niet werkt en de wifi wel.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.