Beantwoord
IPV6 werkt niet naar externe adress
Er is geen IPV6 WAN enabled. IPV6 Ping naar ipv6.google.com geeft:
Pinging ipv6.google.com with 64 bytes of Data:
Send Packe Error !!!
Packets: Sent = 0, Received = 0, Lost = 0 (100% loss)
Ik kan dus geen IPV6 adressen benaderen. Dit moet normaal werken.
En het heeft ook gewerkt. Echter sinds een week of 6-8 niet meer.
Zijn er zaken gewijzigd, of staat er een optie fout in mijn modem?
Pinging ipv6.google.com with 64 bytes of Data:
Send Packe Error !!!
Packets: Sent = 0, Received = 0, Lost = 0 (100% loss)
Ik kan dus geen IPV6 adressen benaderen. Dit moet normaal werken.
En het heeft ook gewerkt. Echter sinds een week of 6-8 niet meer.
Zijn er zaken gewijzigd, of staat er een optie fout in mijn modem?
Beste antwoord door Xiphias
Hoe zie je dit voor je? Het is technisch niet mogelijk om zonder zelf een IPv6-adres te hebben andere IPv6-hosts benaderen.
Er zijn wel oplossingen met tunnels die IPv6 vervoeren over IPv4, en die zijn met de Draytek van T-Mobile ook mogelijk. Het is alleen niet mogelijk om die tunnels in te stellen in de Draytek, dat moet in een andere computer of router in je netwerk gebeuren.
De tunnel gaat dan van een host in jouw netwerk naar een tunnel-provider (bijv. HE.net). Je hebt dan IPv6 op je lokale netwerk en verbinding met de rest van het IPv6-internet, terwijl de verbinding tussen jouw netwerk en T-Mobile alleen IPv4 heeft.
Bekijk origineelEr zijn wel oplossingen met tunnels die IPv6 vervoeren over IPv4, en die zijn met de Draytek van T-Mobile ook mogelijk. Het is alleen niet mogelijk om die tunnels in te stellen in de Draytek, dat moet in een andere computer of router in je netwerk gebeuren.
De tunnel gaat dan van een host in jouw netwerk naar een tunnel-provider (bijv. HE.net). Je hebt dan IPv6 op je lokale netwerk en verbinding met de rest van het IPv6-internet, terwijl de verbinding tussen jouw netwerk en T-Mobile alleen IPv4 heeft.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.