Skip to main content
Beantwoord

Monteur verplicht voor glasvezel installatie aan de hand van postcode en huisnummer?

• is een Top Poster
  • 5 reacties

Kan iemand aan de hand van mijn postcode en huisnummer zien of er verplicht een monteur moet langskomen om glasvezel te installeren als ik deze bestel? Zowel als consument als zakelijk (ZZP, vestigingsadres is huisadres).

Ik heb sinds 2 maanden glasvezel aangelegd gekregen door KPN met een, als het goed is, TK-01 FTU.

Beste antwoord door rvk01

Ga er maar vanuit dat het verplicht is.

De installatie zonder monteur is een proef die (voor zover ik weet momenteel) alleen voor nieuwe aansluitingen van ODF geldt. In dat geval wordt er ook direct bij plaatsen van FTU een ONT geplaatst. Als je dat niet hebt, dan zal er dus een monteur komen. 

Zie volgende topic

Bekijk origineel

3 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1760 reacties
  • Antwoord
  • 23 juli 2025

De installatie zonder monteur is een proef die (voor zover ik weet momenteel) alleen voor nieuwe aansluitingen van ODF geldt. In dat geval wordt er ook direct bij plaatsen van FTU een ONT geplaatst. Als je dat niet hebt, dan zal er dus een monteur komen. 

Zie volgende topic

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 23 juli 2025
rvk01 schreef:

Zie volgende topic

Jammer dan ga ik denk ik voor Youfone.

Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2140 reacties
  • 24 juli 2025

Toch wel nieuwsgierig waarom het langskomen van een monteur je doet beslissen, om de overstap naar een glasvezelprovider .. welke dan ook .. zou kunnen tegenhouden om naar die betreffende aanbieder over te stappen?

Ik heb sinds 2 maanden glasvezel aangelegd gekregen door KPN met een, als het goed is, TK-01 FTU.

Als er al een glas naar Ethernet converter is geplaatst, dan is het i.d.d. ook een klein kunstje. Maar als je fysiek aan een glasvezeldraad moet werken, dan komen er wat voorzorgsmaatregelen om de hoek kijken.

Zelf installatie heeft zo zijn voordelen (uitsparen van kostbare monteur tijd), maar als het van minuut 1 niet werkt .. zal er in de meeste gevallen toch nog een monteur op je stoep staan voor onderzoek naar het waarom.

I.i.g. succes bij je nieuw te kiezen provider.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen