Skip to main content
Beantwoord

Opzeggen lukt niet goed


Hoi! Het lukt mij niet om Odido op te zeggen. Klantenservice meermaals gebeld. Hierbij het advies gekregen om te mailen naar service@odido.nl, vervolgens krijg je een mailtje met “We nemen je mail niet in behandeling”. Daarom het webformulier gebruikt, aangegeven dat ik geen vaste woning meer heb na 1 juli. Dit bericht heb ik op 13 mei gestuurd.

Vervolgens reactie gekregen, of ik mijn nieuwe huurcontract op kan sturen.

Het heeft even geduurd voor ik een nieuw huurcontract had en heb deze direct doorgestuurd naar Odido zodra ik deze had.

Zonet een email gekregen met een “Overstapaanvraag van een andere provider” maar daar is de einddatum van het contract 28 juli. Het lieft zet ik het contract op per 1 juli, gezien ik toen uit de woning ben getrokken.

Wat moet ik nu doen? Ik snap het even niet meer. Alvast bedankt!

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@carefree, gankjewel dat je dit zo uitgebreid toelicht.

Ik snap helemaal dat dit verwarrend is en het is zonde van je tijd als je van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Ik help je graag om hier wat duidelijkheid in te geven. Op dit moment kunnen wij via de Community geen opzeggingen verwerken. Dit mag uit veiligheidsoverwegingen alleen via onze telefonische klantenservice. Zij kunnen je direct verder helpen en zorgen dat je contract correct wordt beëindigd per de gewenste datum, als dit administratief nog mogelijk is.

Je kunt ze bereiken via 0800-0092. Mijn advies: geef daar aan dat je je woning per 1 juli hebt verlaten en dat je hier eerder al contact over hebt gehad. Vraag of ze samen met jou kunnen kijken naar een oplossing voor de einddatum van je contract. Mocht je daarna nog ergens tegenaan lopen of terugkoppeling willen geven, laat het me hier gerust weten. Dan denk ik met je mee waar mogelijk! Hopelijk is het snel netjes opgelost.

 

Bekijk origineel

9 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 15705 reacties
  • Antwoord
  • 3 juli 2025

Hey ​@carefree, gankjewel dat je dit zo uitgebreid toelicht.

Ik snap helemaal dat dit verwarrend is en het is zonde van je tijd als je van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Ik help je graag om hier wat duidelijkheid in te geven. Op dit moment kunnen wij via de Community geen opzeggingen verwerken. Dit mag uit veiligheidsoverwegingen alleen via onze telefonische klantenservice. Zij kunnen je direct verder helpen en zorgen dat je contract correct wordt beëindigd per de gewenste datum, als dit administratief nog mogelijk is.

Je kunt ze bereiken via 0800-0092. Mijn advies: geef daar aan dat je je woning per 1 juli hebt verlaten en dat je hier eerder al contact over hebt gehad. Vraag of ze samen met jou kunnen kijken naar een oplossing voor de einddatum van je contract. Mocht je daarna nog ergens tegenaan lopen of terugkoppeling willen geven, laat het me hier gerust weten. Dan denk ik met je mee waar mogelijk! Hopelijk is het snel netjes opgelost.

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 3 juli 2025

Na de juiste persoon aan de lijn gekregen te hebben lijkt het nu goed te gaan. De nieuwe bewoner heeft een abonnement aangevraagd voordat die van mij afgerond was waardoor het proces niet helemaal goed is gegaan.

Zodra ik de factuur voor juli krijg kan ik nogmaals met de klantenservice bellen om deze gecrediteerd te krijgen.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 11 augustus 2025

Na nog een keer bellen is het nu gelukt om de €30 van de maand juli terug te krijgen met een creditfactuur.

Er gaat nog een bedrag afgeschreven worden van €354, ik heb er voor gezorgd dat ik dit voor kan schieten en ik moet nogmaals bellen om ook dit terug te krijgen.

Met een beetje geluk gaat het vanaf nu allemaal goed en is dit de laatste creditfactuur die ik aan moet vragen.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 12 augustus 2025

En ook dat bedrag krijg ik terug! Lijkt allemaal geregeld te zijn zo.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 15 september 2025

Toch weer wat hulp nodig. Bedrag is helaas nog niet teruggestort. En de helpdesk bellen in het buitenland (waar ik nu woon) lukt niet meer.

+316-24001200

Dit nummer (van de Odido website) geeft een bandje met: “Deze oproep is niet toegestaan”.

Mogelijk een verkeerde configuratie aan jullie kant? De grap is dat ik nu naast jullie Spaanse callcenter woon…


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 15705 reacties
  • 16 september 2025

Hey ​@carefree, ik zoek dit graag verder voor je uit. Hiervoor heb ik alleen wat gegevens nodig. Kan je jouw profiel aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn Profiel → Bewerk Profiel. Als je dit gedaan hebt dan ga ik kijken hoe het ervoor staat met de vergoeding. Geef je mij hier een seintje als je profiel compleet is? Alvast bedankt! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 16 september 2025

@Tommie van Odido  Aangevuld


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 28 september 2025

Is het gelukt om dit uit te zoeken?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 29 september 2025

Ben vandaag een beetje aan het proberen geslagen. En met een Spaanse Vodafone SIM-kaart is het gelukt om de helpdesk te bellen! Van mijn Nederlandse SIM niet. Maar prima zo, weer een stapje dichterbij. Het dossier lag even stil, ik ga mijn verhuisbewijs opsturen en dan zou de credit binnen moeten komen.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen