Skip to main content

formele klacht in met betrekking tot mijn Odido Internet + TV abonnement (klantnummer

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Geachte Odido Klachtenafdeling, ( ja klachten@odido.nl bestaat niet dus maar naar de klantenservice gemaild en ook hier want anders naar de geschillencommissie en nog meer energie kwijt 

Hierbij dien ik een formele klacht in met betrekking tot mijn Odido Internet + TV abonnement (klantnummer DWQ39331).

Op 23 mei 2025 heb ik een verlenging van mijn abonnement aangevraagd, inclusief TV. Odido heeft deze verlenging geannuleerd en vervolgens na diverse contactmomenten niet correct opnieuw uitgevoerd. In de periode daarna heb ik in totaal circa 5 uur telefonisch contact gehad met uw klantenservice, waarbij ik herhaaldelijk van het kastje naar de muur werd gestuurd. Er werden toezeggingen gedaan over terugbellen, een compensatie en een nieuw aanbod, maar niets is structureel nagekomen.

Ondanks het ontbreken van de afgesproken dienstverlening is op 27 juni 2025 een bedrag van €30,71 geïncasseerd (factuurnummer TMT1052975509). In Mijn Odido staan bovendien onjuiste gegevens over de actieve producten.

Daarnaast ervaar ik het gedrag van enkele medewerkers als ongepast. Onder andere werd ik betiteld met opmerkingen als “mevrouw doe rustig” terwijl ik slechts uitleg vroeg, wat ik als denigrerend en niet klantvriendelijk ervaar.

Samenvattend:

• De verlenging van 23 mei 2025 is niet juist verwerkt

• Er is onterecht €30,71 afgeschreven op 27 juni 2025

• Er is geen werkende TV-dienst geleverd

• Beloftes over terugbellen en een aanbod zijn niet nagekomen

• Er is geen compensatie geboden voor mijn verloren tijd en gemaakte kosten

Mijn formele verzoek:

1. Restitutie van het afgeschreven bedrag (€30,71)

2. Correcte beëindiging van het huidige abonnement per direct

3. Mogelijkheid om opnieuw alleen internet af te sluiten onder nieuwe klantcondities

4. Een passende compensatie voor de gemaakte kosten en de 5 uur onnodige telefoontijd

Indien ik binnen 5 werkdagen geen inhoudelijke en afdoende reactie ontvang, ben ik voornemens deze kwestie voor te leggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie via:

👉 www.degeschillencommissie.nl/telecommunicatie

Mijn gegevens ter volledigheid:

• Klantnummer: DWQ39331

• Factuurnummer: TMT1052975509

• Afgeschreven bedrag: €30,71 op 27 juni 2025

• Naam:

• Adres: 

Ik verzoek u mijn klacht met de nodige spoed en zorgvuldigheid te behandelen.

Met vriendelijke groet,

Angela 

Uitgelichte reactie

30 juni 2025

Hi ​@Onida, welkom op onze community!

Dankjewel voor je uitgebreide bericht, goed dat je dit hier aankaart, en excuses dat je dit zo hebt moeten ervaren. Dit verdient absoluut zorgvuldige opvolging. Om dit voor je te kunnen nakijken en de juiste collega’s aan te haken, wil ik eerst graag wat meer duidelijkheid van je. In onze systemen zie ik namelijk dat er telefonisch contact is geweest waarbij de verlenging van jouw abonnement door jouzelf geannuleerd is. Zou je kunnen aangeven of dit klopt, of dat hier wellicht sprake is van een misverstand? Dan zorg ik dat we dit helder krijgen.

Daarnaast zie ik dat je profiel hier op de Community nog niet volledig is ingevuld. Zou je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer willen toevoegen in je profiel? Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn profielBewerk profiel. Daarmee kan ik gerichter meekijken naar je abonnement en de situatie rondom de facturatie en verlenging. Nogmaals mijn excuses voor de ervaring tot nu toe. Ik hoor graag van je zodat we dit netjes kunnen afronden.

5 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 30 juni 2025

Hi ​@Onida, welkom op onze community!

Dankjewel voor je uitgebreide bericht, goed dat je dit hier aankaart, en excuses dat je dit zo hebt moeten ervaren. Dit verdient absoluut zorgvuldige opvolging. Om dit voor je te kunnen nakijken en de juiste collega’s aan te haken, wil ik eerst graag wat meer duidelijkheid van je. In onze systemen zie ik namelijk dat er telefonisch contact is geweest waarbij de verlenging van jouw abonnement door jouzelf geannuleerd is. Zou je kunnen aangeven of dit klopt, of dat hier wellicht sprake is van een misverstand? Dan zorg ik dat we dit helder krijgen.

Daarnaast zie ik dat je profiel hier op de Community nog niet volledig is ingevuld. Zou je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer willen toevoegen in je profiel? Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn profielBewerk profiel. Daarmee kan ik gerichter meekijken naar je abonnement en de situatie rondom de facturatie en verlenging. Nogmaals mijn excuses voor de ervaring tot nu toe. Ik hoor graag van je zodat we dit netjes kunnen afronden.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 30 juni 2025

Hoi Tommie

befrijp ik dus goed dat ik het hele verhaal ondanks t laatste ctc opnieuw moet gaan specificeren?

Het is juist de toezegging dat Odido zag wat er weer fout ging en ik gebeld zou worden . 

ok laatste poging want ik ga er van uit dat Odido nu een keer zijn beloftes nakomt .

Ou daar gaan we weer 

ik kon verlengen 25 mei . Op 26 mei gebeld klantenservice Ruud ( Esre in t echt want tsja ) hij zou kijn

bestelling ( verlenging ) annuleren want dat kon .

het zou paar dagen duren maar fijn.

3 weken later en aantal telefoontjes mevrouw nee het is nog niet verwerkt . Ok hoe kan dat dan want ik zie wel factuur met afkoop contract etc . Oh nee er gaat iets mis .

gelukkig heeft collega Odido ( zo kan t dus wel !) na voor de zoveelste uitleg een ticket ingeschoten om de bestelling te annuleren .zie ticketnr 78293772  op 14 juni jl. !!!

omdat “ ja mevrouw de annulering blijft hangen “. dus dan kunt u ook logisch niet verlengen met. wat t dus had moeten zijn . 

dus ik werd gebeld door Odido dat t nu na dik maand goed stond en ik jullie kon bellen voor de verlenging zoals ik dus wilde en helemaal prima als t fout gaat maar als jullie aangeven we annuleren en dan beginnen we  opnieuw met een verlengaanbod .

ik moest logisch wel zelf bellen .

zaterdag gebeld 21 juni gemeld .

ja mevrouw u kunt nu idd verlengend vanaf dis de oude datum . 

systeem verlenging lag eruit dus na 40 min overleg telefonisch ( ja nooit doen )  4 md tv plus wifi ( wifi punt retour ) en het fantastische aanbod van haar “ manager “ was 4 mnd wifi 25 plus tv 12.50  ( retour  wifi punt zou volgen als t systeem weer werkte ) en de bevestiging van t verlengaanvod 4 mnd tv wifi 37.50 en dan 4 mnd 10 euro erbij en dan kon ik op eind februari na 8 mnd weer bellen voor verlenging ( nou dat dus nooit meer ) . 

geduld geduld geen mail niets tot ik factuur kreeg van internet zonder tv met wifipunt .

dus nu heb ik op de factuur wifi plus tv maar geen tv en betaal ik wel volgens wat we hebben afgesproken. Ok t wifipunt moet retour en die wordt berekend maar ach ik ben de moeilijkste niet .

dus mijn inziens is t nu toch duidelijk . 

tv toevoegen zoals afgesproken en wifipunt retour .

oh ze gaf ook nog aan waar ik zyvel evt kon kopen 

zo nu graag eindelijk een oplossing en de teamleider die mij zou bellen na afgelopen zaterdag na 4 x doorverbonden te zijn bestaat dus niet ? Ipv dat jullie beginnen bij het begin vind ik heel frappant dat zaterdag een collega t wel zag en ik nu t hele verhaal moet uitleggen

zo nu graag wil en correcte oplossing en dat lijkt mij niet zo moeilijk na 5 uur bellen .

vertrouwende dat dit toch nu t laatste is .

Vriendelijke groet 

a Onida 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 1 juli 2025

Hey ​@Onida, bedankt voor je uitleg.

Wij kunnen via de community geen verlengingen regelen. Dit kan alleen via onze klantenservice aan de telefoon. Ik adviseer je om hen nogmaals te bellen zodat ze het juiste verlengaanbod en de afgesproken tarieven direct met je kunnen vastleggen.

Zou je daarnaast in je community profiel nog even je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN willen invullen? Dan kan ik wel met je meekijken wat er nu precies actief is en eventueel een aantekening voor mijn collega’s achterlaten.

Ik hoop echt dat het nu snel netjes voor je wordt opgelost, dank voor je geduld tot zover!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 1 juli 2025

KLACHT KLACHT KLACHT IK STEL ODIDO IN GEBREKE

EN EIS EEN ADEQUATE OPLOSSING IN 3 werkdagen uiterlijk vanaf heden 1 juli 2025 
Beste Odido 

A Onida 

XXX

XXX

XXX

ik heb nu mijn klacht gemaild naar klantenservice@ Odido.nl  klacht kun je niet indienen ? Dus dat is al tegen alle wetgeving in . Nou heb ik t via de mail gedaan en via deze community met alle info dus na 5 uur bellen en ook nog hier alle info en ticketnr en naam en beloften dat een manager mij zou bellen durven jullie nu mij weer te vragen om te bellen !

Ik accepteer dit niet . Ik wil en dat is wel degelijk mogelijk dat deze zaak nu een x serieus wordt opgepakt  en opgelost 

ik ben heel coulant te en kan ook naar de geschillencommissie maar het is onacceptabel. De klantenservice welke afdeling dan ook en ik heb ze allemaal gehad schuiven 1 alles af op “ dus “ onbestaande managers zoals Tim . Oh de ict afdeling kan wel alles zien en bellen ! Oh dus na zovask als “ mevrouw die even rustig “ te horen via dit kanaal dat ik moet bellen !!!!!!!!!!’

los het op sluit mijn abonnement af ! Restitutie want ik ben 3 mnd verder en betaal nog netjes ook ipv terug te boeken . Mijn factuur ‘ kunnen jullie zien . En wat er mis gaat heb ik nu te vaak uitgelegd . Ik heb ook een mobiel abonnement bij jullie maar dit slaat alles . Klanten binnen lokken maar dit niet kunnen oplossen is reinste onzin .

Stop alles ( Uhh ook al betaal ik voor tv maar heb ik niks ) dan maar per de volgende factuur datum .

wat dan ook maar ik ga nu de factuur terug laten storten want naast mijn baan heb ik blijkbaar een parttime baan bij Odido . 

a Onida 

laatste 4 cujfers XXX rekeningnummer 

telefoon via Odido onbeperkt bellen 

XXX . ik ben vandaag  wie do en vrijdag bereikbaar op dit nummer ‘vanaf 1500 . 

tevens gaat dit naar de geschillencommissie. Ach kan er nog wel! En dan en dat weten jullie moet de klant en niet Odido dus weer een procedure starten .

kortom los t op dan kan ik aan belangrijke zaken aandacht geven 

Dit is nogmaals een klacht aangezien Odido geen klachten info heeft muv info@ klantenservice etc maar uiteraard geen reactie 

Mvg A oniida 

[Persoonlijke gegevens verwijderd. Plaats deze niet openbaar. Zet deze in je profiel. Let ook op je toon]

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 10 juli 2025
  •  

2 maanden verder 5 uur en wat meldt Odido 

Persoonlijke gegevens verwijderd. Plaats deze niet openbaar. Zet deze in je profiel. Let ook op je toon]

Odido maak de klant beloftes laat de klant 5 uur bellen l

En nog via deze manier ( niks ) via mail klantenservice niks .

het gaat hier om beloften die door Odido zijn gedaan . Managers die niet bestaan . Nog geen tv geen enkele melding van alle gesprekken. Ik ben nu 2 mnd verder en de reactie is 

Persoonlijke gegevens verwijderd. Plaats deze niet openbaar. Zet deze in je profiel. Let ook op je toon]

zet de klant  muurvast door niets op te lossen .
zal t helpen om de gegevens in te vullen ?

Gelukkig of miet ik zeggen helaas gaat t hier on

een simpele oplossing afscheid nemen en ik neem alle gemaakte kosten op mijn bordje want ik betaal ook nog “ ja dat heet opvoeding of wel te verstaan een klant een klachten d mail adres geven . Nee bestaat niet meer! Klantenservice klacht gemaild . Geen reactie . Dus deze rare onbeschofte klant die nog nooit zo is behandeld  krijgt wel mailtjes van Odido reclame en heb ik ook nog een goede beoordeling gegeven toen er wel een oplossing was en een ticket werd ingediend en daarna  ging t mis en  ben ik nog steeds niet gebeld door ene Tim manager .  Ik zal de gegevens invullen maar Odido plaatst gewoon mijn verhaal want na een oogoperatie en herstel is de enige stress punt Odido geweest . Nu betaal ik en heb ik maar Videoland afgesloten want nee de tv a 12.50 kan ik wel afsluiten maar is al betaald . 

Ik ben benieuwd maar afscheid nemen mag ook . Is voor alle partijen t beste . Mvg A Onida 

ps uiteraard zal ik na een week klanten te woord staan in 5 talen gelukkig de “ let op je toon “ niet serieus nemen eerder  dat ik spijt heb om nog zoveel uur in Odido te stoppen en zou een excuses op zijn plaatst zijn of liever einde “ contract “ huwelijk .  Beetje humor  

A Onida 

XXX

XXX

XXX

ik heb nu mijn klacht gemaild naar klantenservice@ Odido.nl  klacht kun je niet indienen ? Dus dat is al tegen alle wetgeving in . Nou heb ik t via de mail gedaan en via deze community met alle info dus na 5 uur bellen en ook nog hier alle info en ticketnr en naam en beloften dat een manager mij zou bellen durven jullie nu mij weer te vragen om te bellen !

Ik accepteer dit niet . Ik wil en dat is wel degelijk mogelijk dat deze zaak nu een x serieus wordt opgepakt  en opgelost 

ik ben heel coulant te en kan ook naar de geschillencommissie maar het is onacceptabel. De klantenservice welke afdeling dan ook en ik heb ze allemaal gehad schuiven 1 alles af op “ dus “ onbestaande managers zoals Tim . Oh de ict afdeling kan wel alles zien en bellen ! Oh dus na zovask als “ mevrouw die even rustig “ te horen via dit kanaal dat ik moet bellen !!!!!!!!!!’

los het op sluit mijn abonnement af ! Restitutie want ik ben 3 mnd verder en betaal nog netjes ook ipv terug te boeken . Mijn factuur ‘ kunnen jullie zien . En wat er mis gaat heb ik nu te vaak uitgelegd . Ik heb ook een mobiel abonnement bij jullie maar dit slaat alles . Klanten binnen lokken maar dit niet kunnen oplossen is reinste onzin .

Stop alles ( Uhh ook al betaal ik voor tv maar heb ik niks ) dan maar per de volgende factuur datum .

wat dan ook maar ik ga nu de factuur terug laten storten want naast mijn baan heb ik blijkbaar een parttime baan bij Odido . 

a Onida 

laatste 4 cujfers XXX rekeningnummer 

telefoon via Odido onbeperkt bellen 

XXX . ik ben vandaag  wie do en vrijdag bereikbaar op dit nummer ‘vanaf 1500 . 

tevens gaat dit naar de geschillencommissie. Ach kan er nog wel! En dan en dat weten jullie moet de klant en niet Odido dus weer een procedure starten .

kortom los t op dan kan ik aan belangrijke zaken aandacht geven 

Dit is nogmaals een klacht aangezien Odido geen klachten info heeft muv info@ klantenservice etc maar uiteraard geen reactie 

Mvg A oniida 

[

•  

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen