Skip to main content
Beantwoord

abonnement vervallen i.p.v. verlengd. HELP!

Vandaag belde ik naar Odido om mijn bestaande abonnement te verlengen. In plaats daarvan werd mijn abonnement beëindigd. Kon niet meer teruggedraaid. Ben de HELE dag aan het bellen geweest…..3 medewerkers met 3 verschillende verhalen. Moest meteen een nieuw abonnement afsluiten,spullen binnenkort terugsturen enz.enz, maar dat wil ik niet. Ik wil mijn bestaande abonnement terug. Het is niet mijn fout. Wordt ook gezegd door Odido. Ik zou per meteen geen internet, TV en telefonie meer hebben. Nu word ik maandag door 3 verschillende mensen vanOdido gebeld…...wat nu? Kreeg al een melding van Guidion voor een afspraak, maar ik wil geen afspraak. Ik wil houden wat ik heb. Fijn als je vlg.week de hele week medische onderzoeken, uitslagen, oproepen enz.gaat krijgen. En dingen moet uitprinten daarvoor. Ik wil dat maandag alles teruggedraaid wordt. Oud terug en nieuw laten vervallen. Ben de laatste keer wel goed geholpen door een medewerker technische dienst, maar hetblijft allemaal onzeker. Wat kan ik nog doen? 

Beste antwoord door eric

Hoi ​@Elisabeth-46 ,

Wat een vervelende situatie.  Heb je een DSL of glasvezel aansluiting? Maandag alles weer up en running gaat niet lukken omdat er altijd een netbeheerder tussen zit. Je kunt wel een Unlimited datavoucher krijgen voor op je mobiel met een BeN of Odido simkaart.  Dan kun je jouw telefoon als wifi hotspot t.b.v. je computer laten dienen. Als je dat wilt, laat dat even weten.

Bekijk origineel

18 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9322 reacties
  • Antwoord
  • 31 mei 2025

Hoi ​@Elisabeth-46 ,

Wat een vervelende situatie.  Heb je een DSL of glasvezel aansluiting? Maandag alles weer up en running gaat niet lukken omdat er altijd een netbeheerder tussen zit. Je kunt wel een Unlimited datavoucher krijgen voor op je mobiel met een BeN of Odido simkaart.  Dan kun je jouw telefoon als wifi hotspot t.b.v. je computer laten dienen. Als je dat wilt, laat dat even weten.

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 87 reacties
  • 31 mei 2025

Ik heb glasvezel. Maar kan het niet worden teruggedraaid maandag? Ik heb wel een unlimited datavoucher gekregen, steeds voor een week.

Verder kan ik dit zelf allemaal niet en wil mijn oude contract houden. Kreeg daarstraks een mail dat iemand van een andere provider mij had aangemeld voor Odido per 11 juni...internet doet het nog en TV ook....moet dan toch maandag hersteld kunnen worden als het nog in uitvoering is? Help, aub.! Kan mijn oude abo behouden worden als dat maandag geregeld kan worden? Fout zit bij Odido.

Ik wil niet alles opnieuw...schreef in vorige bericht al waarom. Ik word dan onthouden van alle diensten..

Graag uw reactie. En met wifi hotspot weet ik niet hoe dat moet. Heb dan ook geen tv meer...kan het wel binnen 2 dagen vanaf maandag weer hersteld naar mijn nu vervallen abonnement en dan goed verlengd? Ik heb het nodig.  Voor ziekenhuisberichten, afspraken, uitslagen, oproepen. .Odido erkent de fout. Help me dan!! Kan toch wel als het zaterdagmiddag is gebeurd? Oud herstellen en dat nieuwe wat ik niet wil, laten vervallen? Heb het toch meteen gemeld? 

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2420 reacties
  • 1 juni 2025

Hoi ​@Elisabeth-46, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik begrijp je reactie volkomen en wil dan ook graag nakijken of ik nog iets hierin kan betekenen! Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag! 😊

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 87 reacties
  • 1 juni 2025

Ja, heb ik toegevoegd. Ben erg in paniek, want ben afhankelijk van internet vanwege mijn gezondheid en contacten met ziekenhuis. Wilde alleen verlengen en door een fout bij Odido ben ik nu uitgeschreven en zit met een nieuw abo wat ik niet wil. De diensten zijn mij onrechtmatig afgenomen en een gevaar voor mijn gezondheid. Zou eerst meteen ingaan en moest onder zware druk nieuw abonnement afsluiten want ik was per meteen alle diensten kwijt. Wat doe je dan als allrenstaande? Toen kwam een foutieve brief per 11 juni..Guideon stuurt 2x een mail.

Ik ben helemaal in de stress...dit kan en moet opgelost komende week.

Graag hulp.Mag ik van u horen?

Hebt u mijn bericht goed ontvangen?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14795 reacties
  • 2 juni 2025

Hi ​@Elisabeth-46, ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat de klantenservice op dit moment druk bezig is voor je! Het nieuwe abonnement hebben ze er al uitgehaald en ze gaan je zo snel mogelijk terugbellen met meer informatie! 

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 87 reacties
  • 2 juni 2025

Dank voor de reactie. Het wordt inderdaad nader uitgezocht maar krijg de ene mail na de andere. Guidion is afgezegd, moet apparatuur terugzenden, zijn blij dat ik blijf, mail zonder bijlagr, abonnement aangepast, kan niet meer inloggen op PC, niks klopt meer. Nu komt ineens de monteur op 11 juni...hoezo afgezegd dan?

Hoe werkt dit nu?

Er is wel iemand mee bezig maar waarom al die mails nu?

Graag nog een keer je hulp. 

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 87 reacties
  • 2 juni 2025
Elisabeth-46 schreef:

Dank voor de reactie. Het wordt inderdaad nader uitgezocht maar krijg de ene mail na de andere. Guidion is afgezegd, moet apparatuur terugzenden, zijn blij dat ik blijf, mail zonder bijlagr, abonnement aangepast, kan niet meer inloggen op PC, niks klopt meer. Nu komt ineens de monteur op 11 juni...hoezo afgezegd dan?

Hoe werkt dit nu?

Er is wel iemand mee bezig maar waarom al die mails nu?

Graag nog een keer je hulp. 

P S. Kan je zien of ik nu mijn oude abonnement terug heb? Want dat nieuwe abo is eruit gehaald maar het oude heb ik nog niet terug. Hoe zit dat nu? 

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 87 reacties
  • 3 juni 2025

Het lijkt redelijk in orde nu. Oude contract weer terug en verlengd. 

Volgende probleem: morgen, woensdag, komt DHL met een installatiepakket!!! Was gezegd dat dat stopgezet was, maar niet dus. DHL zet hier de pakketten (bijna) altijd in de centrale hal van het appartementencomplex en laat die pakketten dan onbeheerd achter, i.p.v. dat hij ze op de 1e etage aan de voordeur aflevert, zoals het moet. Al zo vaak gemeld, maar helpt niks. Als bijv. een bewonder door de deur beneden naar binnen gaat en de bezorger is er net, loopt hij mee en zet het pakket binnen onder de brievenbussen. Soms belt hij dan nog beneden en rijdt hard weg. Ik kan het dus niet weigeren aan de deur. Hoe los ik dit op? Kan het houden, wettelijk gezien, maar is niet netjes en doe ik niet. Het is een ongevraagd pakket en ik ben niet i8n staat gesteld het te weigeren aan de deur. Maar ga ook geen verzendkosten betalen als ik het zou terugbrengen naar een servicepunt. Hoe los ik dit op? Odido kan het ( laten)ophalen bij mij. Zo hoort het eigenlijk. Kan nog steeds niet weer inloggen bij Mijn Odido op mijn computer. In de app wel.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Elisabeth-46, ontzettend bedankt voor deze update! Ik ben heel blij te lezen dat het is teruggedraaid. Wat betreft het nieuwe abonnement, inderdaad, deze liep zo snel door dat we het verzenden van het installatiepakket niet hebben kunnen stoppen. Het pakket moet echter wel retour, omdat deze aanvraag is stopgezet. Jammer dat dit nooit goed gaat met DHL. Zou je via de trackinglink van DHL de zending in de gaten willen houden? Ik zie dat de bezorging op vandaag staat. Ik ben benieuwd hoe dit verloopt. Ik kan het pakket namelijk niet laten ophalen, dat spijt me. Als je het pakket echt niet kan weigeren, kan je het heel gemakkelijk retour sturen via DHL en dat is helemaal gratis. Je hoeft alleen het pakket aan een DHL punt te geven en te zeggen dat het voor Odido is. Dan is alles gelijk geregeld!

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 87 reacties
  • 4 juni 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@Elisabeth-46, ontzettend bedankt voor deze update! Ik ben heel blij te lezen dat het is teruggedraaid. Wat betreft het nieuwe abonnement, inderdaad, deze liep zo snel door dat we het verzenden van het installatiepakket niet hebben kunnen stoppen. Het pakket moet echter wel retour, omdat deze aanvraag is stopgezet. Jammer dat dit nooit goed gaat met DHL. Zou je via de trackinglink van DHL de zending in de gaten willen houden? Ik zie dat de bezorging op vandaag staat. Ik ben benieuwd hoe dit verloopt. Ik kan het pakket namelijk niet laten ophalen, dat spijt me. Als je het pakket echt niet kan weigeren, kan je het heel gemakkelijk retour sturen via DHL en dat is helemaal gratis. Je hoeft alleen het pakket aan een DHL punt te geven en te zeggen dat het voor Odido is. Dan is alles gelijk geregeld!

Vandaag kwam het pakket met de bezorger en ik had een briefje opgehangen buiten bij de bel dat hij moest aanbellen. Dat werkte. Ik heb het pakket geweigerd en nu is het terug naar een DHLservicepunt en gaat over 7 dagen retour Odido. Hopelijk gaat dat goed en wordt het dan correct verwerkt.

Verder heb ik dus mijn bestaande contract verlengd, op dezelfde voorwaarden. Alleen de hogere internetsnelheid van 50 Mbit/s die gratis verlengd waren naar 100 Mbit/s in dat contract, heb ik nu niet meer terug. Zijn die vervallen met een verlenging? Dan is een verlenging ook niet voordeliger. Graag een reactie daarop nog. En zou ik een nieuw exemplaar van mijn nieuwe contract kunnen krijgen? Er is telefonisch wat aan veranderd qua prijzen, maar ik heb het niet in de mail gekregen en ik kan nog steeds niet in Mijn Odido op mijn pc na dat hele gedoe. En kan het dus niet zien en uitprinten. Heb alleen mijn telefoon en daarmee kan ik niet printen en het niet goed zien. Kunnen jullie daarvoor zorgen? Alvast bedankt. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14795 reacties
  • 6 juni 2025

Hey ​@Elisabeth-46, zou je mij iets meer duidelijkheid willen geven over de gratis verhoging? Dat komt namelijk nooit voor, wellicht hebben ze het anders gebracht dat je korting zou krijgen en hetzelfde bedrag zal betalen gedurende de kortingsperiode met 100 Mbit/s. 

100 Mbit/s is namelijk € 45 per maand en je zit nu op € 35 per maand met 50 Mbit/s. Als het goed is heb je op 03-06 een e-mail van ons ontvangen met alle gegevens daarin over de verlenging. Op de 2e pagina zul je de prijzen zien staan! 

Wat is precies het probleem op je computer waardoor je niet in Mijn Odido kunt komen? Ik kijk graag met je mee hoe we dat samen kunnen oplossen. Laat je mij het weten? Alvast bedankt! 

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 87 reacties
  • 6 juni 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Elisabeth-46, zou je mij iets meer duidelijkheid willen geven over de gratis verhoging? Dat komt namelijk nooit voor, wellicht hebben ze het anders gebracht dat je korting zou krijgen en hetzelfde bedrag zal betalen gedurende de kortingsperiode met 100 Mbit/s. 

100 Mbit/s is namelijk € 45 per maand en je zit nu op € 35 per maand met 50 Mbit/s. Als het goed is heb je op 03-06 een e-mail van ons ontvangen met alle gegevens daarin over de verlenging. Op de 2e pagina zul je de prijzen zien staan! 

Wat is precies het probleem op je computer waardoor je niet in Mijn Odido kunt komen? Ik kijk graag met je mee hoe we dat samen kunnen oplossen. Laat je mij het weten? Alvast bedankt! 

Hoi Tommie, ik ben echt al bijna eindeloos bezig geweest om mijn abonnement, dat ik zaterdag telefonisch had verlengd en wat eindigde in een opzeggen door een toegegeven fout van de kant van Odido, in orde te krijgen. Daar leek, na 6 dagen over en weer bellen en niet teruggebeld worden een eind aan gekomen te zijn. Ik kreeg op 03-06 inderdaad mijn contract toegestuurd met een specificatie van de maandelijkse kosten totaal. Die bedroegen € 47,50 . Daar4bij de maandelijkse kosten na 1 maand € 50,00 en na 8 maanden € 55,00. Staan op de 1e pagina. Kreeg een 2e keer een contract op dezelfde datum waarin staat: maandelijkse kosten € 0,00.

Op 12 juli 2024 kreeg ik een bericht met als titel: Voor jou: een hogere snelheid. Hallo ( naam) we zijn heel blij met jou en geven je daarom graag het allerbeste. Daarom verhogen we de maximale snelheid van je Internet voor thuis. Dit krijg je van ons: je maximale internetsnelheid gaat van 50 Mbit/s naar 100 Mbit/s. Daarmee kan je thuis nog sneller downloaden. Kost niks extra en hoef je niks voor te doen. Alleen maar ervaren. Fijn hè? Niets over “gedurende de kortingsperiode". 

Bovenstaand bericht vond ik nadat ik het contract, wat niet juist is, ontving. Heb gebeld, maar terwijl de een zegt dat dat met een verlenging gewoon meegaat, zegt de ander dat het bij een verlenging vervalt. De eerste zou het in het contract zeggen…. 

Ik kan inmiddels wél in Mijn Odido komen op mijn computer. Als ik normaal inlog op Mijn Odido krijg ik een rare rommelige pagina waar ook het woord Service staat. Dat is dezelfde pagina waarop ik rechts boven zou moeten kunnen inloggen, maar daar klikkend reageert er niets. Klik ik op het woord Service dan krijg ik de chatbot Izzy en daar kan ik inloggen en krijg de tweestaps verificatie. Dan kan ik op diezelfde rommelige pagina wél ingelogd worden. Heel omslachtig en gedoe om daar achter te komen. Het was voor deze toestand ontstond, wél goed.Had al alle cookies verwijder en alles wat nodig was, maar geen effect.

Wat ik nu wil: een nieuw contract waarin staat dat mijn abonnement € 35,00 kost en een specificatie van alle onderdelen en de vermelding dat ik de eerste 8 maanden dit bedrag betaal. En hoeveel na die 8 maanden?Dat is mij toegezegd door een adequate medewerkster en dat krijg ik vanwege alle ellende die hieraan vastzit/zat. Nu heb ik een contract wat niet juist is en dat wil ik uiteraard niet. Hoop dat je me hierbij helpt. Tot gauw! 

P.S. indien gewenst heb ik van alles een kopie. Kan dat dan beveiligd verzonden, of hoeft dat niet?

PS 2  Kan nu helemaal niet meer inloggen. Krijg eerst : Forbidden, en dan  Deze pagina bestaat niet. Nu kan ik niks meer zien!!  HELP

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 87 reacties
  • 7 juni 2025

Hoi Tommie, kan ik nog een reactie krijgen op een deel van bovenstaand bericht?  Over de verhoging van de 500 Mbit/s naar 1000 Mbit/s? 

Inmiddels kan ik wel weer op de website van Odido komen op mijn computer. Na een hele speurtocht blijkt dat ik via Edge wél kan inloggen en via Chrome ineens niet meer. Onbegrijpelijk, maar dan maar op deze manier. In de app gaat alles goed. Een nieuw contract blijkt niet te kunnen is me verteld. Wel staat het goed in de app. Blijf vreemd.

Hoop nog te horen van je! 

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 87 reacties
  • 10 juni 2025

Goedemiddag, zou ik nog een reactie kunnen krijgen op mijn antwoord aan Tommie over de gratis verhoging van 500 naar 1000Mbit/s die ik destijds kreeg maar nu niet zijn meegegaan na mijn verlenging? Hoop het te horen! Alvast bedankt. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14795 reacties
  • 11 juni 2025

Hey ​@Elisabeth-46, ah nu is het wat duidelijker voor mij. Jij hebt een 50 Mbit/s abonnement en er is een gratis verhoging naar 100 Mbit/s, dit klopt in de praktijk inderdaad maar is niet terug te zien op je abonnement. Dit is een gratis verhoging die je in de praktijk, tijdens een snelheidstest, zou moeten ervaren. Dus als jij nu een bekabelde snelheidstest uitvoert zou je de 100 Mbit/s moeten aantikken. 

Dus ik snap de verwarring maar je betaald gewoon voor 50 Mbit/s en de actuele snelheid is hoger dan waarvoor je betaald. Dit hebben we voor alle klanten toen geregeld. Hopelijk begrijp je de situatie nu wat beter!

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 87 reacties
  • 11 juni 2025

Hey ​@Elisabeth-46, ah nu is het wat duidelijker voor mij. Jij hebt een 50 Mbit/s abonnement en er is een gratis verhoging naar 100 Mbit/s, dit klopt in de praktijk inderdaad maar is niet terug te zien op je abonnement. Dit is een gratis verhoging die je in de praktijk, tijdens een snelheidstest, zou moeten ervaren. Dus als jij nu een bekabelde snelheidstest uitvoert zou je de 100 Mbit/s moeten aantikken. 

Dus ik snap de verwarring maar je betaald gewoon voor 50 Mbit/s en de actuele snelheid is hoger dan waarvoor je betaald. Dit hebben we voor alle klanten toen geregeld. Hopelijk begrijp je de situatie nu wat beter!

Dank je wel voor de uitleg. Het is inderdaad duidelijk nu! Ik heb de snelheidstest gedaan. Er komt uit: download 90.6 en upload 95.2. Is dat ok? I.V.M. de 100 Mbit/s? Graag nog een reactie. Dan kan ik dit afsluiten. Veel dank alvast! 

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 87 reacties
  • 11 juni 2025
Elisabeth-46 schreef:

Dank je wel voor de uitleg. Het is inderdaad duidelijk nu! Ik heb de snelheidstest gedaan. Er komt uit: download 90.6 en upload 95.2. Is dat ok? I.V.M. de 100 Mbit/s? Graag nog een reactie. Dan kan ik dit afsluiten. Veel dank alvast!  P.S. Is dit nu blijvend? Ik hoef dus geen verhoging te kopen van 50 naar 100 Mbit/s, want die blijf ik nu houden? Bedankt voor een reactie! 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14795 reacties
  • 11 juni 2025

Dat is een prima snelheid ​@Elisabeth-46, ziet er goed uit! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen