Als ik de postcode check (Almere) invul bij KPN zeggen ze dat ik maximaal 1Gb/s kan halen. Odido check geeft echter aan dat ik wel 8Gb/s kan halen, maar Odido draait in Almere op het KPN netwerk. Met KPN gebeld, die hebben dubbel gecheckt en zeggen inderdaad dat het fysiek niet mogelijk is voor Odido om hogere snelheden dan hun aan te bieden aangezien Odido van hetzelfde netwerk gebruik maakt.
Mijn vraag is dan ook wie er gelijk heeft, Odido of KPN? Of is de enige manier om er achter te komen maar een multigig abbonement te bestellen en dan kijken wie er gelijk heeft? Heeft er iemand ervaring in Almere met een multigig abbo van Odido en haal je ook echt die snelheden?
Beantwoord
Multigig glasvezel snelheden: Volgens KPN kan het niet, volgens Odido wel
Beste antwoord door Waqqas
Hallo
Odido heeft bij jou eigen apparatuur in de wijkcentrale staan, als je een abonnement bij Odido neemt wordt de glasvezelkabel op het eigen apparatuur aangesloten. Op dit glasvezelnetwerk zijn snelheden tot en met 8 Gbps mogelijk.
Bij mij is maximaal 8 Gbps ook mogelijk, ik heb wel voor even 2 Gbps genomen en via de WiFi van de Zyxel router haalde ik vaak 1600-1832 Mbps.
De max van 1 Gbps is via KPN apparatuur.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.