Skip to main content
Beantwoord

geen glasvezel internet meer

  • 19 december 2024
  • 11 reacties
  • 121 Bekeken

İk ben sinds gisteren net verhuisd en glasvezel is al paar dagen eerder geïnstalleerd door Guidion monteur. Vanmorgen ben ik wakker geworden en er is opeens geen internet. Stroom kabels van modem en die onderste glasvezel kast? heb ik al minimaal 10 seconden losgekoppeld zonder resultaten. Die internet lamp op modem brand rood.

 

Beste antwoord door Adstok

Het is inmiddels opgelost. De storing bleek niet in de wijkkast maar in het gele glasvezelkabeltje te zitten. Met een testlamp werd dit kabeltje rood waardoor er dataverlies optrad. 
Kabeltje vernieuwd en internet doet het beter dan ooit!

Bekijk origineel

11 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1582 reacties
  • 20 december 2024

Hi ​@Gebruiker588, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat je inmiddels al contact met ons hebt gehad hierover en er vandaag een monteur bij je langs komt! Hou je me op de hoogte nadat de monteur is geweest? 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 21 december 2024
Nora van Odido schreef:

Hi ​@Gebruiker588, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat je inmiddels al contact met ons hebt gehad hierover en er vandaag een monteur bij je langs komt! Hou je me op de hoogte nadat de monteur is geweest? 

 

Blijkbaar was er een probleem in wijk kast die opgelost is door Guidion.


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 21 december 2024

Sinds twee dagen geen internet! Verbinding met wifi sporadisch mogelijk. Vanmiddag is de monteur van Guidon niet komen opdagen.

Zelfs na fabrieksreset geen verbinding.

wie o wie weet raad?


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2159 reacties
  • 22 december 2024

Hoi ​@Gebruiker588, super fijn om te horen! Ik heb meteen een vergoeding voor je in het systeem gezet. Dit wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je alvast hele fijne feestdagen! ✨ Groetjes, Ishana


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2159 reacties
  • 22 december 2024

Hoi ​@Adstok, ik wil het graag voor je onderzoeken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag! Groetjes, Ishana


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 22 december 2024

Hoi Ishana,

Ik heb de ontbrekende gegevens ingevuld.

Bedankt voor de moeite!!


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1582 reacties
  • 23 december 2024

Hi ​@Adstok, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat hier inderdaad een monteur voor is aangestuurd. Heeft Guidion inmiddels een nieuwe afspraak met je kunnen inplannen? Anders ga ik dit gelijk voor je in orde maken! 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 23 december 2024

Als het goed is komt er dinsdag rond 16:00 uur een monteur. Ik ben heel benieuwd of deze komt want zaterdag heb ik ook tevergeefs gewacht.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2592 reacties
  • 23 december 2024

Hou ons op de hoogte ​@Adstok!


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • 13 januari 2025

Het is inmiddels opgelost. De storing bleek niet in de wijkkast maar in het gele glasvezelkabeltje te zitten. Met een testlamp werd dit kabeltje rood waardoor er dataverlies optrad. 
Kabeltje vernieuwd en internet doet het beter dan ooit!


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2592 reacties
  • 14 januari 2025

Wat goed ​@Adstok, bedankt voor deze update en geniet ervan! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen