Skip to main content
Beantwoord

Storing glasvezel internet - 3862 LP


Goedemiddag, heb sinds vannacht 02:14 geen Internet verbinding (odido internet + tv) meer. Uiteraard zelf modem en ONT 30 seconden van de stroom afgehaald en opnieuw opgestart. Op de ONT branden drie lampjes (LOS lampje brandt niet). Op het modem is led LAN aan en 2,5g WAN. Stroom (power) led blijft knipperen en blijft niet stabiel branden.

Odido gebeld en issue gemeld; zij hebben lijnmeting gedaan en vervolgens heb ik op verzoek het loshalen van de stroom en het opnieuw opstarten van modem plus ONT nogmaals gedaan. Geen verandering. Lijkt wel of modem een issue heeft aangezien de power led blijft knipperen.

Odido heeft issue aangemeld bij Guidion. Op mijn vraag wanneer Guidion naar verwachting contact  op gaat nemen is het antwoord drie werkdagen. Handig als je veel thuis werkt…

Zelf contact gezocht met Guidion, maar die willen/kunnen niks doen zonder dat de melding bekend is bij hun. Dus blijkbaar is de melding vanuit Odido nog niet aangekomen bij Guidion. Heb ook nog geen mail ontvangen vanuit Guidion zelf zodat ik via de self service portal een monteur kan inplannen.

Zijn er nog zaken die ik kan proberen?

 

 

 

Beste antwoord door Bvansteyn

Update 18:40 uur; via chat inmiddels wederom contact gehad met een medewerker. En het issue nogmaals uitgelegd. Het meest vervelende is dat ik nog niks van Guidion had gehoord. Blijkt dat Odido gezien had dat mijn ONT al een aantal uur online was en daarom was de melding niet verstuurd naar Guidion. Probleem zit in het modem en deze is ook niet uitleesbaar voor Odido. Heb nu een directe link gekregen en inmiddels voor vrijdagochtend een afspraak weten te maken. Hopelijk heb ik vrijdag dan weer internet.. 

Bekijk origineel

11 reacties

  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 29 november 2023

aanvulling. hard reset modem heeft helaas ook geen oplossing geboden. Power led blijft knipperen.


soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1351 reacties
  • 29 november 2023

Hallo @Bvansteyn ,

Dat is niet prettig, heb je toevallig een mobiel abonnement van Odido of Ben?
Dan kan ik je een voucher zenden voor 7 dagen unlimited data.
Laat maar weten of je een voucher wil.

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 29 november 2023
soepkip67 schreef:

Hallo @Bvansteyn ,

Dat is niet prettig, heb je toevallig een mobiel abonnement van Odido of Ben?
Dan kan ik je een voucher zenden voor 7 dagen unlimited data.
Laat maar weten of je een voucher wil.

 

Mijn vrouw en zoon hebben een ben abonnement. Heb via Odido een voucher ontvangen, dus kan nu idd via telefoon van mijn vrouw verbinden om te kunnen werken. Is omslachtig, maar het werkt. Wel bedankt voor het aanbod! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • Antwoord
  • 29 november 2023

Update 18:40 uur; via chat inmiddels wederom contact gehad met een medewerker. En het issue nogmaals uitgelegd. Het meest vervelende is dat ik nog niks van Guidion had gehoord. Blijkt dat Odido gezien had dat mijn ONT al een aantal uur online was en daarom was de melding niet verstuurd naar Guidion. Probleem zit in het modem en deze is ook niet uitleesbaar voor Odido. Heb nu een directe link gekregen en inmiddels voor vrijdagochtend een afspraak weten te maken. Hopelijk heb ik vrijdag dan weer internet.. 


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 857 reacties
  • 29 november 2023

Hi @Bvansteyn

Met de harde reset, bedoel je dan achterop met een tandestoker voor 10 secoden het knopje ingedrukt? Ook dan blijft de power led altijd knipperen?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 29 november 2023
Sven-Odido schreef:

Hi @Bvansteyn

Met de harde reset, bedoel je dan achterop met een tandestoker voor 10 secoden het knopje ingedrukt? Ook dan blijft de power led altijd knipperen?

Ja, hard reset idd met tandenstoker het knopje ingedrukt houden. Dan gaat (uiteraard) het power lampje wel uit en dan start de router op en gaat de power led weer aan. Maar daarna eindigt hij weer in de stand van knipperen alsof hij niet volledig opstart. Gevolg is overigens ook dat niks in mijn netwerk meer bereikbaar is aangezien de router niet ‘online’ komt. Kan nu zelfs mijn lampen niet schakelen omdat mijn HUE bridge niet bereikbaar is...haha...😅


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 29 november 2023
Sven-Odido schreef:

Hi @Bvansteyn

Met de harde reset, bedoel je dan achterop met een tandestoker voor 10 secoden het knopje ingedrukt? Ook dan blijft de power led altijd knipperen?

dubbel… 🙄


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 857 reacties
  • 29 november 2023

Klinkt alsof het modem inderdaad overleden is. Ik zie dat je al een afspraak heb staan met de monteur voor Vrijdag. Die kan het modem voor je vervangen. 

Ik hoop dat kaarsen hebt zodat je niet in het donker hoeft te zitten ;) 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 29 november 2023
Sven-Odido schreef:

Klinkt alsof het modem inderdaad overleden is. Ik zie dat je al een afspraak heb staan met de monteur voor Vrijdag. Die kan het modem voor je vervangen. 

Ik hoop dat kaarsen hebt zodat je niet in het donker hoeft te zitten ;) 

Dat komt wel goed 😉

 

kreeg overigens net weer twee mailtjes vanuit Odido waar ik even niet weet wat ik er mee moet. Eentje met een mededeling dat technici naar het modem hebben gekeken en dat er een nieuw modem wordt gestuurd. En eentje waarbij bestelde apparatuur is geannuleerd…. Hmmmm…hopelijk gaat het allemaal goed.

 

hopelijk staat Guidion vrijdag idd op de stoep om het op te lossen.. 😊


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 857 reacties
  • 29 november 2023
Bvansteyn schreef:

kreeg overigens net weer twee mailtjes vanuit Odido waar ik even niet weet wat ik er mee moet. Eentje met een mededeling dat technici naar het modem hebben gekeken en dat er een nieuw modem wordt gestuurd. En eentje waarbij bestelde apparatuur is geannuleerd…. Hmmmm…hopelijk gaat het allemaal goed.

Excuus, dat was mijn fout. Ik wilde je een nieuw modem sturen.Toen ik zag dat de afspraak met Guidion al stond voor vrijdag heb ik het modem geannuleerd. Guidion is in dit geval sneller dan een modem sturen ;) 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 29 november 2023
Sven-Odido schreef:
Bvansteyn schreef:

kreeg overigens net weer twee mailtjes vanuit Odido waar ik even niet weet wat ik er mee moet. Eentje met een mededeling dat technici naar het modem hebben gekeken en dat er een nieuw modem wordt gestuurd. En eentje waarbij bestelde apparatuur is geannuleerd…. Hmmmm…hopelijk gaat het allemaal goed.

Excuus, dat was mijn fout. Ik wilde je een nieuw modem sturen.Toen ik zag dat de afspraak met Guidion al stond voor vrijdag heb ik het modem geannuleerd. Guidion is in dit geval sneller dan een modem sturen ;) 

 Ah..helder! Dank voor je hulp in ieder geval!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen