Goedemorgen,
Ik overweeg een overstap van KPN glasvezel naar T-Mobile glasvezel inclusief de interactieve TV box. Het forum heb ik inmiddels doorgelezen, maar ik heb daar geen eenduidige oplossing/antwoord gevonden.
Situatie:
Graag zou ik mijn huidige Fritz Mesh configuratie in mijn woning willen houden. (Zie schema hieronder)
Dat zou kunnen achter het door T-Mobile te leveren modem, hoewel die niet in bridge kan worden ingesteld. Praktischer zou zijn om rechtstreeks de Fritz 7590 op een media converter aan te sluiten.
De Fritz 7590 is nu via UTP en een Genexis Media converter op het glasvezelpunt aangesloten.
De Fritz 7590 heeft in het configuratie menu de mogelijkheid om t-Mobile thuis glasvezel in te stellen. Maar ik heb begrepen dat met die instellingen LAN 3 en 4 geen internet meer doorgeven. Met handmatige instellingen zou middels VLAN alle poorten werkzaam moeten krijgen.
Vraag 1
Kan iemand met een soortgelijk Fritz thuisnetwerk de juiste settings met mij kunnen delen? (oa VLAN instellingen)
Vraag 2
Aan de Fritz 7583 (mesh access point) wordt de TV box van T-Mobile verbonden met UTP. Gaat dat (signaal technisch) werken? Of heeft de TV box een dedicated UTP nodig rechtstreeks vanuit het modem?
Dank voor het meedenken alvast! Groet Patrick