Skip to main content

decoder geen verbinding met netwerk


Hallo, mijn 2 eigen digitale decoders maken sinds kort (update?) geen verbinding meer met het lokale netwerk.Ik heb deze bekabeld met de modem, bij adapter setting is de interface uitgeschakeld en als ik wil dit inschakelen wordt het niet opgeslagen. Deze decoders werken nog goed op een ander adres. Ik heb een Zyxel DX5401 modem. Lig aan de update van de modem en wat is de oplossing?

Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dit probleem herken ik niet onmiddellijk. Maak je toevallig gebruik van de Aria 7x TV Box? 

@TMTV Zegt jou dit iets toevallig?


  • is een Top Poster
  • 30 mei 2023

Nee, het gaat over een vu+solo 2 en een dreambox 500HD. Ik gebruik trouwens geen IPTV


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Aah kijk dat maakt het duidelijker, thanks voor je terugkoppeling! Ik heb jouw topic geplaatst in het “thuisnetwerk”-subforum. 

 

Vaak weet @Waqqas hier wel het één en ander van: heb jij hier een idee voor?


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 30 mei 2023

Hallo @Parisx 

Met een bekabelde verbinding zou er geen probleem moeten zijn. De Zyxel-T54 blokkeert hierin voor zover ik weet niks.

Zijn de decoders rechtstreeks op de modem aangesloten of ziet hier iets tussen zoals een switch? Is het dan mogelijk om het te testen met een rechtstreekse verbinding?

Zit er verder een optie op de decoder om de netwerkinstellingen te resetten bijvoorbeeld?

Een andere LAN poort of andere internetkabel kan ook geprobeerd worden.


  • is een Top Poster
  • 30 mei 2023

De decoders zijn rechtstreeks op de modem aangesloten en zit niets tussen. Ik heb een andere LAN-poort geprobeerd en 2 andere internetkabels zonder resultaat.

Deze decoders werkten goed tot ongeveer 2 weken geleden. Ik heb de Zyxel modem iets meer dan 9 maanden.

Ik heb geen optie om de netwerkinstellingen te resetten.

Als ik naar het netwerk gaan bij adapter setting is de interface uitgeschakeld. Maakt geen verbinding met het lokale netwerk. Wil ik die aanzetten, zegt de decoder dat opgeslagen is maar daadwerkelijk doet het niet.  Gaat het ook niet als ik handmatig een IP-adres inzet.

Vreemd genoeg werken nu de decoders perfect op een ander adres via een andere provider.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 30 mei 2023

Kun je ook de mediaconverter en/of modem even stroomloos halen, miss hien dat het helpt? @Parisx 


  • is een Top Poster
  • 30 mei 2023

Had ik al gedaan, ik heb alleen de modem nog niet resetten. Ga ik straks doen.


  • is een Top Poster
  • 30 mei 2023

Resetten heeft ook niet geholpen 


  • is een Top Poster
  • 1 juni 2023

Wat is verander ongeveer 2 weken geleden? Tot die tijd werken alles prima en ik heb zelf niets veranderd.

Zomaar hadden de decoders vastgelopen en na restart maken geen verbinding meer met internet.

Gek genoeg werken deze nu goed op een ander adres via een ander provider.

Ligt aan de modem of ergens anders?


  • is een Top Poster
  • 1 juni 2023

Nieuw software ingezet, het lijkt dat opgelost is


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11

@Parisx er zijn de afgelopen twee weken drie onderhoudsrondes geweest. Wat er precies is gebeurt weet ik zelf niet, voornamelijk zijn dit netwerkverbeteringen. 

Omdat het eigen apparatuur is kan ik het ook niet troubleshooten, wellicht dat @TMTV nog iets kan toevoegen?


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen