Skip to main content

Thuis veilig online vindt geen gekoppelde apparaten


Toon eerste reactie

55 reacties

  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 26 maart 2024

@ploman74 @Jongedeeric wat is de firmware versie op jullie Zyxel EX5601 modem/router? Bij mij is dat B10 terwijl mijn bekabelde wifipunten (Zyxel WX5600) op B8 zitten. In de topologie op het dashboard van het modem worden hierdoor de wifipunten niet correct weergegeven en de apparatuur die daar aan hangt ook niet. Hier ligt volgens mij ook de oorzaak dat Thuis Veilig Online de apparaten niet toont. Thuis Veilig Online werkt wel maar doordat de apparaten niet zichtbaar zijn kan je inderdaad geen gerichte actie ondernemen of blokkades verwijderen of vreemde apparaten te identificeren. Aan mijn apparatuur ligt het in ieder geval niet. Mijn vorige provider was KPN en ik heb alleen het modem en de wifi punten vervangen door Odido apparaten. Bij KPN werkte het allemaal wel...


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 26 maart 2024
John97 schreef:

@ploman74 @Jongedeeric wat is de firmware versie op jullie Zyxel EX5601 modem/router? Bij mij is dat B10 terwijl mijn bekabelde wifipunten (Zyxel WX5600) op B8 zitten. In de topologie op het dashboard van het modem worden hierdoor de wifipunten niet correct weergegeven en de apparatuur die daar aan hangt ook niet. Hier ligt volgens mij ook de oorzaak dat Thuis Veilig Online de apparaten niet toont. Thuis Veilig Online werkt wel maar doordat de apparaten niet zichtbaar zijn kan je inderdaad geen gerichte actie ondernemen of blokkades verwijderen of vreemde apparaten te identificeren. Aan mijn apparatuur ligt het in ieder geval niet. Mijn vorige provider was KPN en ik heb alleen het modem en de wifi punten vervangen door Odido apparaten. Bij KPN werkte het allemaal wel...

V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

mijn wifipunten Zyxel Multy M1 hebben firmware V1.00(ABZF.6)C0

Ik heb het idee dat de Thuis Veilig Online server wat een F-Secure server is niet goed werkt. Met regelmaat wordt aangegeven dat de server niet bereikbaar is. Dit terwijl het eerder prima werkte!


  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 27 maart 2024

@Ishana van Odido we zijn inmiddels 4 werkdagen verder, is er al een oplossing?


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 28 maart 2024

Hier het zelfde probleem.. hou het hier in de gaten 

 

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14594 reacties
  • 28 maart 2024

Hey @John97, het ticket staat nog open. Hopelijk heb ik morgen een nieuwe update hierover! 


  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 2 april 2024

@Tommie van Odido @Ishana van Odido is er al een oplossing?


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 2 april 2024

Ik heb contact met Odido. Er is helaas geen oplossing. Ik heb rond 0:00 vorige week wel even een volledig werkende thuis veilig online gehad, maar vervolgens werd het in de loop van de volgende dag weer slecht en dat duurt nu voort. zojuist een uitgebreide mail naar odido geschreven. Ik houd jullie op de hoogte.


  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 3 april 2024
Tommie van Odido schreef:

Hey @John97, het ticket staat nog open. Hopelijk heb ik morgen een nieuwe update hierover! 

Hi Tommie, kan je mij een update geven?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14594 reacties
  • 3 april 2024

Als het goed is moet het opgelost zijn @John97, kan je dit eens checken? 


  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 3 april 2024

@Tommie van Odido er is helaas helemaal niets veranderd:

  1. de wifipunten hebben nog steeds firmware versie B8 en het modem versie B10
  2. in de topologie op het dashboard van het modem worden alle apparaten als client weergegeven, ook de wifipunten (beide bekabeld)
  3. het mesh-principe werkt hierdoor niet omdat de wifipunten nu simpele acces points zijn geworden
  4. in de TVO app op mijn telefoon zijn nog steeds de apparaten niet zichtbaar waardoor ik nu geblokkeerde apparaten niet kan deblokkeren
  5. doordat de apparaten in de TVO app niet zichtbaar zijn kan ik niet zien op welk apparaat bedreigingen zijn aangetroffen

Ik wil graag een oplossing voor al deze problemen want dit schiet niet op.

 

 

 

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14594 reacties
  • 4 april 2024

Thanks @John97, ik heb de informatie doorgezet. We gaan het verder onderzoeken! 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 5 april 2024

Ik heb net even gekeken, bij mij lijkt het weer te werken.


  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 9 april 2024

Bij mij helaas nog steeds niets veranderd.

  1. de wifipunten hebben nog steeds firmware versie B8 en het modem versie B10
  2. in de topologie op het dashboard van het modem worden alle apparaten als client weergegeven, ook de wifipunten (beide bekabeld)
  3. het mesh-principe werkt hierdoor niet omdat de wifipunten nu simpele acces points zijn geworden
  4. in de TVO app op mijn telefoon zijn nog steeds de apparaten niet zichtbaar waardoor ik nu geblokkeerde apparaten niet kan deblokkeren
  5. doordat de apparaten in de TVO app niet zichtbaar zijn kan ik niet zien op welk apparaat bedreigingen zijn aangetroffen

@Tommie van Odido we zijn inmiddels vele werkdagen verder, is er al nieuws van de techneuten?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14594 reacties
  • 9 april 2024

Ik heb nog geen nieuwe update @John97. Ze zijn het nog steeds aan het onderzoeken. 


  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 11 april 2024

Ik heb dit ook sinds een paar weken: geen apparaten meer zichtbaar in de app, als ik de app start zegt 'ie na een tijdje: 'geen verbinding met modem'.

 

Al alles wat in de communities wordt gesuggereerd gedaan: diverse resets van modem (zacht/hard/factory), app opnieuw geladen op diverse apparaten: werkt allemaal niet…

Het is gewoon een beroerd product, ben ik bang… En het 'uitzoeken door de techneuten' na melden bij service duurt gewoon te lang, zonder enige tussentijdse feedback.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14594 reacties
  • 11 april 2024

Hi @BartMichiel, goed dat je dit aangeeft. Ik zet het graag voor je door. Zou je mij nog een screenshot willen sturen van; “Geen apparaten gevonden”? Dan zet ik het voor je door naar onze techneuten!


  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 12 april 2024

@Tommie van Odido we zijn nu ruim 3 weken verder en er is nog steeds geen oplossing. Ik moet zelf overal achteraan, krijg geen updates tussendoor en ik heb een product wat niet werkt. Ik voel mij als nieuwe klant niet serieus genomen. Waar zijn die techneuten nu concreet mee bezig en waarom duurt het zo lang?


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 22 juni 2024
John97 schreef:

Ik heb een reset van het modem uitgevoerd zoals gevraagd. Nu kan ik niet meer inloggen op het modem en in de TVO app kan ik de router niet koppelen.

Hoe nu verder?

Ook voor mij is dit helaas een bekend scherm. Het lukt mij niet om e.e.a. opgelijnd te krijgen.


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4415 reacties
  • 23 juni 2024

@John97 @MasB Ik ga hier morgen meteen voor jullie achteraan. Zodra ik een update heb, laat ik het gelijk weten in dit topic!


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 23 juni 2024
Teresa van Odido schreef:

@John97 @MasB Ik ga hier morgen meteen voor jullie achteraan. Zodra ik een update heb, laat ik het gelijk weten in dit topic!

Dank. Misschien handig om te weten:

Bij de installatie is, voor mijn gemak, de oude netwerknaam en password overgenomen en ingevoerd.

Geen idee of dat invloed heeft. Als ik het modem moet resetten (fabrieksreset) dan is het niet anders.

 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4415 reacties
  • 23 juni 2024

@MasB Dank je wel voor de aanvullende informatie! 

Ik weet niet of het hiermee te maken heeft, maar het is altijd goed om mee te nemen in het onderzoek. 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4415 reacties
  • 25 juni 2024

@MasB Enorm bedankt voor je geduld! 

Na overleg met mijn collega’s heb ik besloten om dit door te zetten naar mijn collega’s van de technische dienst. Zij zullen dit nu onderzoeken en ik weet zeker dat zij hier een oplossing voor vinden! 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4415 reacties
  • 25 juni 2024

@John97 Ik heb nog geen terugkoppeling over jouw ticket. De technische dienst is nog druk bezig om dit te onderzoeken. 

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen doen, laat je het mij dan weten? Ik sta voor je klaar! 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 25 juni 2024

Tot zover, dank.

Ik wacht het af.


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4415 reacties
  • 25 juni 2024

Graag gedaan! @MasB 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen