Ik ben nu in Zwitserland 🇨🇭 voor de wedstrijd damesvoetbal Wales 🏴- Nederland 🇳🇱. Erg veel zin in, hopelijk wint NL!!
Met Odido in Zwitserland heb ik twee problemen:
- Je kunt pas lokaal mobiel internet aanvragen bij aankomst in het land.
- Als ik het aanvraag krijg ik een andere bundel dan wat ik aanvraag.
ad 1:
Ik vind het erg onhandig, onpraktisch en onbegrijpelijk dat je pas mobiel internet kan aanvragen als je in Zwitserland bent. Alleen de allerduurste dienst kan van te voren aangevraagd worden.
Je mag toch aannemen dat de technische en administratieve oplossing voor de goedkoopste en duurste dienst hetzelfde zijn. Nu verliest mijn telefoon internet verbinding bij het binnenrijden van Zwitserland en moet ik al rijdend een sms versturen om mobiel internet aan te vragen.
Kan dat niet makkelijker?
ad 2:
Hieronder staat de sms die je krijgt als je Zwitserland binnenrijdt.
Ik ben een ruim weekend in Zwitserland en voor mij past de dienst 2GB voor 3 dagen het beste.
Dus conform instructie van de sms stuur ik het bericht SP2 naar 1280.
Het resultaat is dat ik 500MB voor 1 dag heb gekregen 😳.
De helpdesk kan me niet helpen, anders dan unlimitted aanbieden voor een maand. Dat kost €15 extra en heb je 30 dagen plezier ervan. Wat mij betreft een paardenmiddel voor mijn behoefte.
Doe ik iets niet goed of gaat er bij Odido iets niet goed?
De sms:
Hallo! Je bent in Zwitserland.
Voordelig internetten doe je met een Internet Op Reis pas. Sms naar 1280:
XSP2 [500 MB voor € 3, 1 dag geldig]
SP2 [2 GB voor € 7,50, 3 dagen geldig]
MP2 [6 GB voor € 15, 10 dagen geldig]
XLP2 [18 GB voor € 30, 30 dagen geldig]
Of doe het in de Odido App.
Zonder pas blijf je ook online, voor € 0,04 p/MB [tot max € 10 p/maand].
Bellen binnen dit land, naar Nederland en EU-landen kost € 0,25 p/m. Gebeld worden kost € 0,25 p/m, een sms versturen € 0,25 p/b. Krijg je een sms? Dat kost je niks.
Check je verbruik in de Odido App. Goede reis, Ruud van Odido
Het resultaat van SP2 naar 1280:
Hallo, Je hebt een Internet Op Reis pas - 500 MB gekocht voor 3,00 euro. De kosten staan in de verbruikstatus als 'overige kosten'. Hou een oogje op je verbruik via de Odido App
Tot snel, Odido