Skip to main content
Beantwoord

internet op reis werkt niet

Ik heb in Ohrid, Noord-Macedonië, via sms en internet op reis bundel M9 gekocht. Als ik in de odido app kijk zie ik dat ik voor Noord Macedonië nog geen bundel heb een lijk ik duur internet te gebruiken.

Ik kan niet zien hoeveel van de bundel ik inmiddels gebruikt heb. 

Is de bundel goed aangemaakt en hoe kan ik het verbruik zien?

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@sander.wels dank voor de toelichting! Ik vermoed dat je deze sms hebt ontvangen, omdat je toestel toevallig 1x verbinding heeft gemaakt met een mast in de buurt van de grens of in Albanie. Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie dat je inderdaad de Internet Op Reis M-pas - M9 hebt aangeschaft, welke alleen geldig is in Albanië en niet in Noord-Macedonië. Ik zie dat het inmiddels is gelukt om de juiste Internet Op Reis M-pas - M5 aan te schaffen. Alleen zie ik dat je Mijn Odido account aangeeft dat je in Nederland bent, kan dat kloppen? Of ben je nog steeds in het buitenland? Zo ja, zou je dan je simkaart uit je toestel willen halen en deze opnieuw erin willen plaatsen? Start voor de zekerheid ook je toestel opnieuw op. 

De kosten van € 15,00 voor de onjuiste pas heb ik meteen voor je vergoedt middels een creditnota. Het bedrag zal in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Wel zo fijn. Ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Heb je die ontvangen? 

Kun je van je vrouw haar volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer van haar vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kijk ik ook meteen bij haar mee! 

Bekijk origineel

13 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi Sander, wat leuk dat je in Ohrid bent, heb je het naar je zin daar? Wel zo fijn als je internet het ook doet, laten we samen naar een oplossing kijken. Goed om te weten: in Noord-Macedonië kan je deze Internet Op Reis-passen kopen:

• M-pas: je krijgt 5 GB en betaalt € 15. De pas is 10 dagen geldig.
  • XL-pas: je krijgt 15 GB en betaalt € 30. Deze is 30 dagen geldig en kan je ook vooraf kopen: sms XL5 naar 1280 (gaat direct in).

Ik vermoed dat je een andere pas hebt aangeschaft. Graag kijk ik met je mee of dat ook het geval is en uiteraard ook wat ik voor je kan betekenen. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 13 reacties
  • 24 juli 2025

Ik heb mijn profiel aangepast.

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 13 reacties
  • 25 juli 2025

Kan er snel gereageerd worden?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9793 reacties
  • 25 juli 2025

Hoi ​@sander.wels , dit is een klant helpt klant forum, helaas geen chat met de klantenservice.

Directe klantenservice is alleen telefonisch te bereiken. Maar heb je nu de juiste pas gekocht? Als je in het land bent verbind dat via Wifi en kijk in de Odido app. Daar zie je dan de mogelijkheid om een M of XL bundel te kopen. Als je geen wifi hebt kun je per sms ook de XL bundel bestellen.

• XL-pas: je krijgt 15 GB en betaalt € 30. Deze is 30 dagen geldig en kan je ook vooraf kopen: sms XL5 naar 1280 (gaat direct in).

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 13 reacties
  • 25 juli 2025

Ik heb per sms en bundel gekocht maar die werkt niet. Dan hoef ik toch niet nog een bundel te kopen?

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Sander, ik hoop dat je geniet in Noord-Macedonië! Lukt het om via sms of deze pagina in Mijn Odido de juiste Internet Op Reis-pas aan te schaffen? Dit moet je inderdaad nog wel doen. Die je nu hebt is namelijk niet de juiste. Heb je daarnaast ook een screenshot voor me van de sms die je van ons hebt gehad met de beschikbare bundels in Noord-Macedonië? Dan kijk ik graag na waar het mis gaat! 

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 13 reacties
  • 28 juli 2025

Op het vliegveld van Ohrid (Noord-Macedonië) kreeg ik bijgevoegde sms. Ik heb toen via sms de optie M9 gekozen en niet verder gelezen. Ik ging er vanuit dat ik een bundel voor Noord-Macedonië kocht, ik was immers dat geland. Mijn vrouw heeft deze sms niet gehad en ook via sms en bundel gekocht, waarschijnlijk ook van Albanië, dat moeten we nog melding van maken.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4720 reacties
  • Antwoord
  • 31 juli 2025

Hoi ​@sander.wels dank voor de toelichting! Ik vermoed dat je deze sms hebt ontvangen, omdat je toestel toevallig 1x verbinding heeft gemaakt met een mast in de buurt van de grens of in Albanie. Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie dat je inderdaad de Internet Op Reis M-pas - M9 hebt aangeschaft, welke alleen geldig is in Albanië en niet in Noord-Macedonië. Ik zie dat het inmiddels is gelukt om de juiste Internet Op Reis M-pas - M5 aan te schaffen. Alleen zie ik dat je Mijn Odido account aangeeft dat je in Nederland bent, kan dat kloppen? Of ben je nog steeds in het buitenland? Zo ja, zou je dan je simkaart uit je toestel willen halen en deze opnieuw erin willen plaatsen? Start voor de zekerheid ook je toestel opnieuw op. 

De kosten van € 15,00 voor de onjuiste pas heb ik meteen voor je vergoedt middels een creditnota. Het bedrag zal in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Wel zo fijn. Ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Heb je die ontvangen? 

Kun je van je vrouw haar volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer van haar vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kijk ik ook meteen bij haar mee! 

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 13 reacties
  • 1 augustus 2025

Ik ben inmiddels weer in Nederland, dus dat is correct. 

Maar doordat de bundel niet werkte heb ik ook 10 euro verbruikt via de reguliere bundel, dat was niet gebeurd als de juiste bundel geactiveerd was.

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 13 reacties
  • 1 augustus 2025

Ik heb de gegevens van mijn vrouw in mijn profiel gezet.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9793 reacties
  • 1 augustus 2025
sander.wels schreef:

Ik ben inmiddels weer in Nederland, dus dat is correct. 

Maar doordat de bundel niet werkte heb ik ook 10 euro verbruikt via de reguliere bundel, dat was niet gebeurd als de juiste bundel geactiveerd was.

Maar dan had je wel een bundel gekocht. Dat geld heb je toch terug?

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 13 reacties
  • 3 augustus 2025

Het geld van de bundel heb ik inderdaad terug. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@sander.wels fijn dat je dat geld inmiddels terug hebt ontvangen, fijn. Dank voor het invullen van haar gegevens in je profiel. Ik zie inderdaad dat ze ook de verkeerde pas heeft aangeschacht. Geen zorgen, de kosten hiervan heb ik zojuist gecrediteerd. Het bedrag zal ook in mindering worden gebracht op haar eerstvolgende factuur. Uiteraard heb ik dit ook per mail aan haar bevestigd. 

Als ik nog iets anders voor jullie kan betekenen, laat het dan gerust weten. Ik wens jullie nog een hele fijne vakantie toe! 🙌

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen