Skip to main content

Instabiele verbindingen


Hoe kan het zijn dat vanaf T-Mobile Odido is geworden het mobiele en de internet verbindingen ruk zijn geworden ?

Ik heb met T-Mobile nooit geen problemen ondervonden, nu met Odido is het een grote ellende !

Mobile Service valt geregeld weg, internet verbinding is ruk, websites laden niet door, en als hij door laad heel traag ! 

Daar betaal je dan een hoop geld voor !

Meerdere malen mijn toestel herstart, andere toestellen geprobeerd (ook mijn vorig toestel waar T-Mobile altijd goed op heeft gedraaid).

Ik heb een Unlimited Premium abonnement.

Gebruik een OnePlus 12 (5g).

Ander geprobeerd toestel: mijn vorige toestel OnePlus 8 pro.

Mijn vriendin der toestel een OnePlus Nord 4โ€ฆ

Verbinding is gewoon slecht, met de speedtest komt naar voren: Ping 66ms, Jitter 6ms, Download 73mbps, Upload 61.6mbps. op 5g ! Hoezo Odido heeft het beste netwerk?? Tot 1000 Mbps ?? Bij lange na niet !!

Ik heb nog 7 maanden voor mijn contract afloopt, als de verbindingen niet hersteld worden als voorheen met T-Mobile dan is toch echt na 20 jaar trouwe klant ๐Ÿ™‹๐Ÿผโ€โ™‚๏ธ ! Een zeer groot frustratie punt !

Meerdere mensen die ik ken met Odido hebben het zelfde probleem (broer, vriendin, collegas, vriendengroep) geven ook allemaal aan om over te stappen naar Vodafone wanneer contract afloopt.

โ‚ฌ46,44 per maand voor een instabiele verbinding vind ik ook toch net even te duur ! 

Uitgelichte reactie

3 juli 2025

Hallo โ€‹@CarloHermans91 

De naamswijziging zou geen invloed mogen hebben op de dienstverlening.

Merk je de problemen met mobiel ook op andere locaties in NL?

19 reacties

  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 3 juli 2025

Ik kom van Vodafone en ik kan je zeggen dat Odido het een stuk beter voor elkaar heeft met internetsnelheid (i.v.m. de 3500 MHz uitrol).

Maar het kan natuurlijk zijn dat in jouw woonplaats iets veranderd is aan de zendmasten waardoor je een mindere snelheid ervaart. 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22889 reacties
  • 3 juli 2025

Hallo โ€‹@CarloHermans91 

De naamswijziging zou geen invloed mogen hebben op de dienstverlening.

Merk je de problemen met mobiel ook op andere locaties in NL?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 4 juli 2025

Ja het is overal in Nederland voor mij.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 5 juli 2025
P8MI6S schreef:

Ik kom van Vodafone en ik kan je zeggen dat Odido het een stuk beter voor elkaar heeft met internetsnelheid (i.v.m. de 3500 MHz uitrol).

Maar het kan natuurlijk zijn dat in jouw woonplaats iets veranderd is aan de zendmasten waardoor je een mindere snelheid ervaart. 

Het is voor mij niet een mindere snelheid, internet valt meestal gewoon helemaal weg ๐Ÿคท๐Ÿผโ€โ™‚๏ธ pagina's die niet of nauwelijks nog laden... Het wordt steeds erger ! Het is zo erg dat ik van ellende overal op de wifi probeer te zitten omdat ik anders niets kan... En dan er zoveel voor betalen.. ik baal er echt van ! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 5 juli 2025
Waqqas schreef:

Hallo โ€‹@CarloHermans91 

De naamswijziging zou geen invloed mogen hebben op de dienstverlening.

Merk je de problemen met mobiel ook op andere locaties in NL?

Maar waarom wordt het zo dan ervaren ? Vanaf die tijd is alle ellende begonnen ๐Ÿคท๐Ÿผโ€โ™‚๏ธ het is zo erg dat ik zelfs probeer zoveel mogelijk op de wifi overal te zitten omdat 5g amper werkt ๐Ÿคท๐Ÿผโ€โ™‚๏ธ. En het is overal in Nederland waar ik problemen ervaar..


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Carlo, van harte welkom op de community en tof dat je al sinds T-Mobile bij ons bent! Je moet natuurlijk gewoon overal een goede verbinding hebben en daar ga ik alles aan doen. Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? En geef je me een seintje als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik graag met je mee en volgen we samen de stappen om je weer aan een stabiele verbinding te helpen. En mocht het dan nog niet lukken dan zet ik het natuurlijk graag door naar mijn collegaโ€™s van de technische afdeling! ๐Ÿ˜Š


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 9 juli 2025
Marciano van Odido schreef:

Hoi Carlo, van harte welkom op de community en tof dat je al sinds T-Mobile bij ons bent! Je moet natuurlijk gewoon overal een goede verbinding hebben en daar ga ik alles aan doen. Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? En geef je me een seintje als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik graag met je mee en volgen we samen de stappen om je weer aan een stabiele verbinding te helpen. En mocht het dan nog niet lukken dan zet ik het natuurlijk graag door naar mijn collegaโ€™s van de technische afdeling! ๐Ÿ˜Š

 

Ik gebruik T-Mobile al bijna 20 jaar... maar nu de laatste tijd is het hopeloos !

Hierbij het gevraagde seintje.

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey โ€‹@CarloHermans91 dat is natuurlijk niet de bedoeling, laten we samen naar een oplossing kijken! Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Laat je weten of er iets te zien is en of dit heeft geholpen? Bij je profielgegevens zie ik alleen dat de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer niet overeenkomen met wat er onder je nummer in ons systeem bekend is. Zou je de juiste 4 cijfers kunnen vermelden in je profiel? Geef mij of een collega een seintje wanneer je dit hebt gedaan, dan kunnen we met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 10 juli 2025

 

Pharwin van Odido schreef:

Hey โ€‹@CarloHermans91 dat is natuurlijk niet de bedoeling, laten we samen naar een oplossing kijken! Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Laat je weten of er iets te zien is en of dit heeft geholpen? Bij je profielgegevens zie ik alleen dat de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer niet overeenkomen met wat er onder je nummer in ons systeem bekend is. Zou je de juiste 4 cijfers kunnen vermelden in je profiel? Geef mij of een collega een seintje wanneer je dit hebt gedaan, dan kunnen we met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld! 

Ja inderdaad, ik heb gekeken op de dekkingskaart, er is geen storing (zou ook wel raar zijn als dat zolang zou duren 11 maanden)... Mijn software is up to date, tevens heb ik vorige maand inderdaad al eens netwerk reset gedaan (mijn broer werkt als IT en had al behoorlijk wat tips gekregen, helaas zonder resultaat). Ik ga het nu meteen nog eens doen geen probleem. Heb tevens de Iban aangepast.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi โ€‹@CarloHermans91 dank voor de toelichting en het aanpassen van je gegevens! Ik heb meteen gekeken op onze interne dekkingskaart en ik zie dat er wel een actieve storing aanwezig is. Ik vermoed dat ze dit nog moeten bijwerken op onze algemene dekkingskaart, want ik zie dat sinds vandaag bekend is. Je kunt hierdoor een kleine impact hebben op bellen en internetten. Uiteraard mijn excuses voor het ongemak! Ik zie dat ze verwachten om het uiterlijk voor 16/07/25 op te lossen. 

Je gaf in een eerdere bericht aan dat je dit overal hebt en dat je ook meerdere toestellen hebt geprobeerd. Bedoel je hiermee dat je een kruistest met je simkaart hebt gedaan? Wat is daaruit gebleken? Doet het probleem zich ook voor in een ander toestel? Dan ligt het vermoedelijk aan je simkaart en kan ik kosteloos een nieuwe voor je bestellen. 

Ik hoor het graag van je! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 14 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi โ€‹@CarloHermans91 dank voor de toelichting en het aanpassen van je gegevens! Ik heb meteen gekeken op onze interne dekkingskaart en ik zie dat er wel een actieve storing aanwezig is. Ik vermoed dat ze dit nog moeten bijwerken op onze algemene dekkingskaart, want ik zie dat sinds vandaag bekend is. Je kunt hierdoor een kleine impact hebben op bellen en internetten. Uiteraard mijn excuses voor het ongemak! Ik zie dat ze verwachten om het uiterlijk voor 16/07/25 op te lossen. 

Je gaf in een eerdere bericht aan dat je dit overal hebt en dat je ook meerdere toestellen hebt geprobeerd. Bedoel je hiermee dat je een kruistest met je simkaart hebt gedaan? Wat is daaruit gebleken? Doet het probleem zich ook voor in een ander toestel? Dan ligt het vermoedelijk aan je simkaart en kan ik kosteloos een nieuwe voor je bestellen. 

Ik hoor het graag van je! 

Het "onstabiel" netwerk houd aan, inderdaad een kruistest gedaan om uitsluitsel te krijgen. Het lijkt echt te liggen aan simkaart of verbinding.

Meerdere toestellen, meerdere locaties zonder gewenst resultaat ๐Ÿ˜”


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey โ€‹@CarloHermans91 in dat geval, kan ik kosteloos een nieuwe simkaart voor je aanvragen. Deze kun je dan binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. De activatie kun je dan heel gemakkelijk in orde maken via je Mijn Odido account. Goed om te weten: dit zou de oorzaak kunnen zijn, maar ik wil niet zeggen dat dit ook echt daadwerkelijk de oorzaak is. Vaak helpt een nieuwe simkaart en in sommige gevallen niet. Maar dan kunnen we het in ieder geval uitsluiten en meekijken naar een andere oplossing. 

Zou je dat willen? Let me know, dan bestel ik 'm meteen voor je!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 15 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hey โ€‹@CarloHermans91 in dat geval, kan ik kosteloos een nieuwe simkaart voor je aanvragen. Deze kun je dan binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. De activatie kun je dan heel gemakkelijk in orde maken via je Mijn Odido account. Goed om te weten: dit zou de oorzaak kunnen zijn, maar ik wil niet zeggen dat dit ook echt daadwerkelijk de oorzaak is. Vaak helpt een nieuwe simkaart en in sommige gevallen niet. Maar dan kunnen we het in ieder geval uitsluiten en meekijken naar een andere oplossing. 

Zou je dat willen? Let me know, dan bestel ik 'm meteen voor je!

Nou laten we zeggen ik wil van die slechte verbinding af, als we dat kunnen bereiken met een nieuwe simkaart.. lets go ! Als het niet helpt hebben we dat in iedergeval geรซlimineerd ๐Ÿคท๐Ÿผโ€โ™‚๏ธ


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

โ€‹@CarloHermans91 dat begrijp ik heel goed! Laten we inderdaad dit eerst proberen in de hoop dat het voor verbetering zal zorgen. Ik moet alleen een extra verificatie uitvoeren om zeker te weten dat jij de juiste persoon bent. Ik heb zojuist een code per sms naar je nummer verstuurd. Zou je die met mij kunnen delen? Dan vraag ik daarna meteen een nieuwe simkaart voor je aan! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 16 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

โ€‹@CarloHermans91 dat begrijp ik heel goed! Laten we inderdaad dit eerst proberen in de hoop dat het voor verbetering zal zorgen. Ik moet alleen een extra verificatie uitvoeren om zeker te weten dat jij de juiste persoon bent. Ik heb zojuist een code per sms naar je nummer verstuurd. Zou je die met mij kunnen delen? Dan vraag ik daarna meteen een nieuwe simkaart voor je aan! 

Ja tuurlijk, verificatiecode betreft: 8203341.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen โ€‹@CarloHermans91, top! Dank je wel voor het delen van de code. Ik heb zojuist kosteloos een nieuwe fysieke simkaart voor je aangevraagd. Die kun je binnen 3 werkdagen op je thuisadres verwachten. Zodra je 'm binnen hebt, kun je de activatie in orde maken via je Mijn Odido account.

Laat je weten wanneer je 'm binnen hebt, het is gelukt me de activatie en of het voor verbetering heeft gezorgd? Zo niet, dan kunnen we samen naar een andere oplossing kijken!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 17 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

Goedemorgen โ€‹@CarloHermans91, top! Dank je wel voor het delen van de code. Ik heb zojuist kosteloos een nieuwe fysieke simkaart voor je aangevraagd. Die kun je binnen 3 werkdagen op je thuisadres verwachten. Zodra je 'm binnen hebt, kun je de activatie in orde maken via je Mijn Odido account.

Laat je weten wanneer je 'm binnen hebt, het is gelukt me de activatie en of het voor verbetering heeft gezorgd? Zo niet, dan kunnen we samen naar een andere oplossing kijken!

Uiteraard breng ik u op de hoogte ! ๐Ÿ‘๐Ÿผ


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 22 juli 2025
CarloHermans91 schreef:
Pharwin van Odido schreef:

Goedemorgen โ€‹@CarloHermans91, top! Dank je wel voor het delen van de code. Ik heb zojuist kosteloos een nieuwe fysieke simkaart voor je aangevraagd. Die kun je binnen 3 werkdagen op je thuisadres verwachten. Zodra je 'm binnen hebt, kun je de activatie in orde maken via je Mijn Odido account.

Laat je weten wanneer je 'm binnen hebt, het is gelukt me de activatie en of het voor verbetering heeft gezorgd? Zo niet, dan kunnen we samen naar een andere oplossing kijken!

Uiteraard breng ik u op de hoogte ! ๐Ÿ‘๐Ÿผ

Ik heb vrijdag rond de middag de nieuwe sim geactiveerd, het toestel dit weekend meerdere malen herstart. De nieuwe sim in andere toestellen geprobeerd. Helaas niet het gewenste resultaat. De internet verbinding blijft zo als ik wil noemen bagger. Pagina's laden nog steeds niet en als ze laden met fouten erin. Dus ik durf te zeggen dat de nieuwe simkaart geen verschil heeft gemaakt. Het was te proberen natuurlijk.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen โ€‹@CarloHermans91 ah, dank voor de toelichting! Ik had gehoopt op een ander resultaat. In dat geval, raad ik je aan om hiervan een melding te maken via onze dekkingskaart. Vul je postcode/locatie in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem'. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier met name รฉรฉn exacte datum en tijdstip invult waarop dit probleem zich voordoet of heeft voorgedaan. Onze netwerkspecialisten kunnen aan de hand daarvan namelijk de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip verder voor je onderzoeken. Ze nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit.

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. We zijn er voor je!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen