Hallo @P-Rock
Het met een Samsung Galaxy S24 Plus werkt het ook niet meer.
@P-Rock
Er zijn nog problemen met VoWiFi, Odido is hiervan op de hoogte en er wordt aan gewerkt.
Waqqas schreef:
@P-Rock
Er zijn nog problemen met VoWiFi, Odido is hiervan op de hoogte en er wordt aan gewerkt.
Is er ook een verwachting wanneer dit wordt opgelost? Het werkt nog steeds niet.
@Waqqas zijn ergens de statusupdates voor deze VoWifi storing terug te vinden?
@P-Rock & @P-Rock
Ik ben ook een klant maar een pagina met updates is er niet en ik weet niet hoelang dit nog gaat duren. Denk gewoon geduld hebben.
Waqqas schreef:
@P-Rock & @P-Rock
Ik ben ook een klant maar een pagina met updates is er niet en ik weet niet hoelang dit nog gaat duren. Denk gewoon geduld hebben.
Dank voor je antwoord. Ik wacht nog even af.
Zou mooi zijn als Odido ergens de voortgang laat weten..
Mijn wifi bellen icoontje is weer terug, eindelijk!
P-Rock schreef:
Mijn wifi bellen icoontje is weer terug, eindelijk!
Bij mij ook.
Nou, de vreugde was van korte duur, want na een uur hield ‘ie er weer mee op.
Hi @Marciano van Odido, kan er een reactie vanuit jullie hierop komen?
Het is nogal wat dat bellen via wifi (VoWiFi) totaal niet meer werkt sinds de storing, wat nu al 2 dagen geleden is.
P-Rock schreef:
Nou, de vreugde was van korte duur, want na een uur hield ‘ie er weer mee op.
Inderdaad... doet het nu nog steeds niet. Waar ik woon betekend dat binnenshuis gewoon geen telefoon.
weeri schreef:
P-Rock schreef:
Nou, de vreugde was van korte duur, want na een uur hield ‘ie er weer mee op.
Inderdaad... doet het nu nog steeds niet. Waar ik woon betekend dat binnenshuis gewoon geen telefoon.
Ik ben genoodzaakt om binnenshuis 3G te gebruiken, maar het netwerk schiet alle kanten op: van 4 naar 1 streepje en van 2 soms zelfs naar 0 streepjes. Alsof Odido continue verbinding zoekt met andere masten die veel verder weg staan, terwiijl er hier eentje op 200m afstand staat. Als ik dan de vliegtuigmodus aanzet en weer uit, dan doet ie het een half uurtje en daarna begint de ellende weer.
Wifi bellen is daarom een prima uitkomst, want mijn wifi van Ziggo heeft een uitstekend signaal, maar dan moet het natuurlijk ook wel werken aan de kant van Odido. Als dit na het weekend nog steeds niet werkt dan ben ik helaas - na 20 jaar - genoodzaakt om over te stappen.
weeri schreef:
Waqqas schreef:
@P-Rock & @P-Rock
Ik ben ook een klant maar een pagina met updates is er niet en ik weet niet hoelang dit nog gaat duren. Denk gewoon geduld hebben.
Dank voor je antwoord. Ik wacht nog even af.
Zou mooi zijn als Odido ergens de voortgang laat weten..
@weeri voor deze functies zal er denk ik geen statuspagina komen.
Waqqas schreef:
weeri schreef:
Waqqas schreef:
@P-Rock & @P-Rock
Ik ben ook een klant maar een pagina met updates is er niet en ik weet niet hoelang dit nog gaat duren. Denk gewoon geduld hebben.
Dank voor je antwoord. Ik wacht nog even af.
Zou mooi zijn als Odido ergens de voortgang laat weten..
@weeri voor deze functies zal er denk ik geen statuspagina komen.
Wat vooral vervelend is dat je als klant geen idee hebt of Odido hier nog mee bezig is.
Gisteren werkte het eventjes, maar nu niet meer. Heeft Odido soms te kampen met een hack en zijn de systemen geïnfecteerd met ransomware o.i.d.?
Hi allemaal, bedankt voor jullie reacties. We werken absoluut nog hard aan bellen via wifi/vowifi. Hier werd actief naar gevraagd vanuit de technische afdeling en ik heb dit inmiddels doorgegeven. Zodra ik meer duidelijkheid heb, laat ik het jullie weten. Of ik vraag @Waqqas om updates te geven. Excuses voor het ongemak.
Dit is echt absurd! Ik ben zakelijk gebruiker en zit in een gebied waar geen 4g dekking is. Ik ben dus afhankelijk van wifi-bellen. Ik ben nu al 2 dagen volledig onbereikbaar!! Als dit nog lang duurt dien ik een schadeclaim in.
Marciano van Odido schreef:
Hi allemaal, bedankt voor jullie reacties. We werken absoluut nog hard aan bellen via wifi/vowifi. Hier werd actief naar gevraagd vanuit de technische afdeling en ik heb dit inmiddels doorgegeven. Zodra ik meer duidelijkheid heb, laat ik het jullie weten. Of ik vraag @Waqqas om updates te geven. Excuses voor het ongemak.
Hoi Marciano van Odido, is er al zicht op een oplossing? Zo niet dan ga ik even een andere simkaart opduikelen en mijn nummer doorschakelen.
Ik zie op Tweakers berichten voorbijkomen dat sommige gebruikers weer VoWiFi hebben, maar daar hoor ikzelf helaas niet bij. Net het schuifje weer aan gezet, maar nog nada noppes niks.
@Waqqas Heb jij al iets vernomen dat het weer zou werken?
Edit: Na een herstart van mijn gsm kwam zowaar het VoWiFi icoontje weer naar voren. Hopelijk blijft het vandaag wat langer dan een uur werken.
@P-Rock
@weeri
@ziggo1888
Hier werkt VoWiFi weer ✅
Waqqas schreef:
@P-Rock
@weeri
@ziggo1888
Hier werkt VoWiFi weer ✅
Hier ook
Bellen via Wifi valt weer regelmatig weg na de grote storing van gisteren. Storingskaart zegt dat er niks bekend is in regio Zeist, maar zowel de verbinding als bellen via wifi haperen enorm.
Ik ben al 20+ jaar klant, maar wat een drama is Odido in 2025 met al die lange storingen. Ik denk er serieus aan om over te stappen, want dit kan echt niet.
@P-Rock
Hier werkt VoWiFi zonder problemen. Waarschijnlijk nog wat problemen in sommige regio's.
Waqqas schreef:
@P-Rock
Hier werkt VoWiFi zonder problemen. Waarschijnlijk nog wat problemen in sommige regio's.
Sinds de storing van vrijdag moet ik elke keer - als ik van huis ben weggeweest - mijn gsm opnieuw opstarten om het bellen via wifi-ikoontje terug te krijgen op mijn scherm.
Vliegtuigmodus en het schuifje Bellen via Wifi uit- en weer aanzetten werkt niet. Voorheen kwam het ikoontje meteen naar voren als ik weer thuis kwam. Ik heb ook geen updates doorgevoerd op mijn gsm.
Als ik bij mijn moeder langs ga, die Vodafone-Ziggo heeft, dan verschijnt het ikoontje meteen. Dus ergens zit er nog steeds iets niet goed bij Odido.
Ik ga na mijn vakantie toch maar overstappen. Ik ben dit gezeur spuugzat.
Sinds gisteren werkt VoWiFi hier helemaal niet meer
Waqqas schreef:
Sinds gisteren werkt VoWiFi hier helemaal niet meer
Vanochtend was ook mijn VoWiFi-ikoon weg, maar na een herstart deed ‘ie het weer.
Ik vind het echt niet normaal hoe lang de storingen bij Odido duren. Tegenwoordig is het elke maand wel een keer raak en het lijkt ook steeds langer te duren. We hebben de afgelopen 3 maanden 4x een lange storing gehad. Elke provider heeft wel eens een storing, maar die zijn vaak binnen enkele uren weer opgelost. Bij Odido duurt het tegenwoordig 2-5 dagen voordat alles weer 100% werkt…
Is het VoWiFi probleem inmiddels al bekend bij Odido?