Skip to main content
Beantwoord

5g simkaart in 4G+ MiFI router/Dongle

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Ik heb een 5G data abonnement aangevraagd (sim only) en ben nu op zoek naar een MiFI/Router.
Als ik de 5G simkaart in een 4G+ MIFI/Router router zou stoppen zou dit theoretisch moeten werken. De vraag is, werkt T-Mobile ook met 4G+ ?

Reden dat ik het vraag: Ik haal hier max 190Mbit Download en rond de 40 upload, dus een 5G MIFI/Router is eigenlijk overkill en te duur voor wat ik er uit kan halen

Beste antwoord door eric

Voor als je een echt goede 5G router zoekt heeft T-mobile founders een artikel geplaatst. 

5G is niet alleen voor de snelheid maar ook voor de stabiliteit. De lage 5G frequentie heeft een beter doordringbaar signaal.

Bekijk origineel

13 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
MarkD78 schreef:

Ik heb een 5G data abonnement aangevraagd (sim only) en ben nu op zoek naar een MiFI/Router.
Als ik de 5G simkaart in een 4G+ MIFI/Router router zou stoppen zou dit theoretisch moeten werken. De vraag is, werkt T-Mobile ook met 4G+ ?

Reden dat ik het vraag: Ik haal hier max 190Mbit Download en rond de 40 upload, dus een 5G MIFI/Router is eigenlijk overkill en te duur voor wat ik er uit kan halen

Hi @MarkD78, excuses voor de late reactie. Goed dat je dit navraagt om er zeker van te zijn, ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! We werken zeker ook met 4G+. Meer informatie hierover kan je terugvinden op onze website: https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/internetsnelheid. Je kunt je 5G data abonnement dus gewoon gebruiken voor je 4G+ MIFI router. 

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Groetjes,

Pharwin 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8588 reacties
  • Antwoord
  • 6 december 2022

Voor als je een echt goede 5G router zoekt heeft T-mobile founders een artikel geplaatst. 

5G is niet alleen voor de snelheid maar ook voor de stabiliteit. De lage 5G frequentie heeft een beter doordringbaar signaal.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 3 maart 2025

Hallo

Ik heb hierbij even een specifieke vraag, over de verschillen tussen 4G/4G+ en 5G.
Onlangs heb ik namelijk een Huawei E5783-230a mifi router aangeschaft, zodat ik op vakantie en weg van huis ook internet heb op al mijn apparaten.
Alleen had ik gehoopt dat de 5G kaart van Klik en Klaar er ook in zou werken, wat het dus niet doet.

Is er een reden dat de SIMkaart van Klik en Klaar niet werkt in de Huawei mifi router?
Heeft dit te maken met de verschillende bandbreedtes (N en B) of is er een ander verschil waardoor de mifi router de SIMkaart niet kan gebruiken?
Of staat er, hopelijk, gewoon een instelling verkeerd in de mifi router? (Na reset werkte het ook niet)

Of kan iemand mij een mifi router aanwijzen die dat wel kan. Alsjeblieft niet de mifi routers die €200-€300 zijn.

TM33
  • is een Top Poster
  • 30 reacties
  • 4 maart 2025

Roaming is uitgeschakeld op de simkaarten en het Klik&Klaar modem. Het werkt echt puur in NL. Dat is voor die 2 tientjes natuurlijk ook wel heel veel gevraagd. Er zijn andere opties mogelijk maar daar moet je je eigen menijg over wegen! 😉

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8588 reacties
  • 4 maart 2025
Grandaelus schreef:

Hallo

Ik heb hierbij even een specifieke vraag, over de verschillen tussen 4G/4G+ en 5G.
Onlangs heb ik namelijk een Huawei E5783-230a mifi router aangeschaft, zodat ik op vakantie en weg van huis ook internet heb op al mijn apparaten.
Alleen had ik gehoopt dat de 5G kaart van Klik en Klaar er ook in zou werken, wat het dus niet doet.

Is er een reden dat de SIMkaart van Klik en Klaar niet werkt in de Huawei mifi router?
Heeft dit te maken met de verschillende bandbreedtes (N en B) of is er een ander verschil waardoor de mifi router de SIMkaart niet kan gebruiken?
Of staat er, hopelijk, gewoon een instelling verkeerd in de mifi router? (Na reset werkte het ook niet)

Of kan iemand mij een mifi router aanwijzen die dat wel kan. Alsjeblieft niet de mifi routers die €200-€300 zijn.

Als je klik en klaar besteld wordt een zeer goede router meegeleverd. Die hoort ook bij dat product. Je hoeft dus niets zelf aan te schaffen.

Maar inderdaad, werkt alleen in NL, als je ook buiten NL wilt, denk dan aan een data sim-only. Dan krijg je geen router, dus kan de sim in jouw Mifi, maar kun je dus wel buiten NL data gebruiken. Als je nog een ander Odido abonnement hebt krijg je hierop ook klantvoordeel en gaat er nog 5 euro af!

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 4 maart 2025

Twee antwoorden waar ik helemaal niks aan heb.

Ten eerste heb ik het nooit over buitenland gehad.

Ten tweede, roaming staat uit op de klik en klaar simkaart? Leuke informatie, maar roaming staat ook standaard uit op mobiels en mifi apparaten.

Mijn vraag was waarom de kaart niet in mifi apparaten werkt. Ik weet dat de kaart in sommige laptops kan werken, maar daar een apart soort LTE kaartje voor nodig is. Het lijkt dan alsof er een extra wifi kaartje in kan, maar deze is bestemd voor het vertalen en ontvangen van de mobiele netwerken.

Daarom vroeg ik ook om specifieke redenen waarom dat kaartje niet werkt in een draagbare router.

Ook een reden is dat ik af wil van die dagelijkse soft-limit. Zal misschien wel fair use policy zijn, maar elke dag 20GB te hebben en daarna elke 2GB steeds moeten aanvullen op die dag wordt een beetje vervelend. Streaming kost tegenwoordig gewoon meer data. En nee ik ga niet op elke streaming app elke dag steeds veranderen of 2 accounts nemen om een minuscuul beetje data te besparen.

Hoe dan ook, mijn reden doet er niet toe. De vraag “waarom werkt een vaste internet simkaart niet in een mifi” is duidelijk nog niet beantwoord.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8588 reacties
  • 4 maart 2025

Nou, een beetje aardiger kan wel he, dit is een klant helpt klant community en dan beginnen dat je niks aan een bijdrage hebt zou kunnen leiden dat andere forum leden zeggen, zoek het dan lekker zelf uit!

Laat ik het zo zeggen, je krijgt misschien niet de juiste antwoorden omdat je niet de juiste vraag stelt. Je hebt het over klik en klaar, dat is een “totaal product” waar geen losse apparatuur of instellingen van jou nodig zijn. Dan zeg je dat je een product hebt wat 20Gb per dag doorlaat, en dat zijn gewone data only of spraak/data sims en dan zeg je “waarom werkt een vaste internet simkaart niet in een mifi”?  

1. Probeer eens helder te zijn en gebruik de productnamen van Odido die je blijkbaar hebt en welke test je hebt gedaan?
  2. Gaat je vraag over dat product in combinatie met een eigen Mifi, of wil je advies over welke Odido product je moet aanschaffen om in een Mifi te doen?

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 4 maart 2025

De vragen die ik stelde waren wel duidelijk.

In mijn eerste vraagstuk heb ik duidelijk laten weten wat ik heb geprobeerd, wat ook jij hebt gequoteerd.

Maar ik zie dat niemand een specifiek antwoord kan geven op waarom zo'n simkaart niet werkt in een mifi apparaat, dus ik houd wel op van vragen. Vooral als ik meteen word aangevallen op mijn manier van reageren.

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1771 reacties
  • 5 maart 2025

@Grandaelus Heb je in je mifi-router bij APN fwainternet ingevuld?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8588 reacties
  • 5 maart 2025
TMTV schreef:

Dat is alleen als je een klik en klaar simkaart gebruikt,  maar daar lijkt het niet op, alleen geeft hij daar geen heldere info ovet. Dan help ik hem om wat structuur aan te brengen is dat ook weer niet goed..

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 5 maart 2025
TMTV schreef:

Daar heb ik me niet mee bezig gehouden. Als ik niet zeker weet wat instellingen doen, dan pas ik ze liever niet aan. Het is me daarom ook niet opgevallen dat die instelling er is.

Als het type, wat ik omschreef in mijn eerste bericht, die instelling heeft, onder welke instelling zou ik dit moeten vinden?

Negeer die vraag als daar juist geen verandering aan moet worden gebracht.

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1771 reacties
  • 5 maart 2025

@Grandaelus Als je de Klik&Klaar-SIM-kaart wilt gebruiken in je eigen router, moet je fwainternet instellen. Ik ken jouw mifi-router niet, dus ik weet niet onder welk menu dat precies zit, maar ergens in de instellingen moet APN staan. Dan zou het moeten werken.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 6 maart 2025
TMTV schreef:

@Grandaelus Als je de Klik&Klaar-SIM-kaart wilt gebruiken in je eigen router, moet je fwainternet instellen. Ik ken jouw mifi-router niet, dus ik weet niet onder welk menu dat precies zit, maar ergens in de instellingen moet APN staan. Dan zou het moeten werken.

Ah, oké. Vandaar dat de mifi wel de kaart vernam, maar geen gebruikt kon maken van internet.

En vandaar ook dat ik specifiek vroeg of het misschien om een instelling ging. Dat zou dus het geval zijn… ik ga op onderzoek uit en hoop dat ik eruit kom.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen