Skip to main content

traag internet

• 14 april 2025
  • 6 reacties
  • 117 Bekeken

@Teresa van Odido zoals gevraagd hier een eigen topic met nogmaals alle info.

• Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Al sinds drie dagen
  • Ervaar je de wegval op specifieke momenten/een specifiek tijdstip, zo ja kan je hier een voorbeeld van geven? S’avonds wat ik er van weet want dan ben ik thuis. Voorgaande weken vaak overdag ook problemen met verbinden laptop die allang aan het wifi verbonden was. 
  • Wat doen de lampjes op het modem (aan/uit, kleur en knipperen, langzaam/snel)? 
  • Staat het modem op de meest optimale plek in huis volgens het kompas in de Klik&Klaar app? Mocht je dit nog niet hebben getest, wil je dan eens proberen? Je vindt de app in de App- of Playstore. Kompas is niet te vinden in de app?? Modem heeft overigens al op meerdere plekken in huis gestaan en recente plek heeft beste bereik.

nu ook melding gekregen:

Hallo, je Meer Data bundel is verbruikt. Je gebruikt nu weer je normale internetbundel. Bekijk je verbruikstatus op www.odido.nl/verbruik of de Odido App. Tot snel, Odido

eind vorige maand geen internet gehad voor aantal dagen wat zeer waarschijnlijk dit de oorzaak ook van is. ‘s nachts schakeld hij ook over op 4G.

Graag hoor ik wat jullie oplossing is voor trage/geen wifi & dataverbruik wat er niet aan mij toegerekend hoort te worden omdat wifi het niet doet. 

groet,

Abrehet 

Uitgelichte reactie

15 april 2025

@Abrehetbellinga Heel erg bedankt voor het starten van je eigen topic. Ik help je graag gelijk verder! 

Sorry voor de verwarring, de app heet niet ‘kompas’, maar ‘Klik&Klaar’ in de Play- of Appstore. In de app vind je vervolgens het kompas. Hiermee kan je de beste locatie in je woning vinden. Laat je mij weten of dit is gelukt?

In de tussentijd wil ik natuurlijk niet dat jouw data bundel hieronder lijdt. Ik help je dan ook graag aan een Unlimited vouchercode. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze gelijk. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Zo ben je toch online. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? 

Ik wacht jouw terugkoppeling rustig af!

6 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 15 april 2025

@Abrehetbellinga Heel erg bedankt voor het starten van je eigen topic. Ik help je graag gelijk verder! 

Sorry voor de verwarring, de app heet niet ‘kompas’, maar ‘Klik&Klaar’ in de Play- of Appstore. In de app vind je vervolgens het kompas. Hiermee kan je de beste locatie in je woning vinden. Laat je mij weten of dit is gelukt?

In de tussentijd wil ik natuurlijk niet dat jouw data bundel hieronder lijdt. Ik help je dan ook graag aan een Unlimited vouchercode. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze gelijk. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Zo ben je toch online. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? 

Ik wacht jouw terugkoppeling rustig af!

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 242 reacties
  • 15 april 2025

En het Kompas is dan weer in de Klik en Klaar app te vinden in het menu Meer → 5G Modem Verplaatsen, daarna 3 keer op volgende klikken.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 15 april 2025

@Teresa van Odido ik kom niet in de Klik & Klaar omgeving omdat hij aangeeft dat mijn wachtwoord niet klopt terwijl dit de info is van onderop de modem. kan je me morgen (laten) bellen? Wil dingen oplossen maar op deze manier werkt het niet. Ik had ook al eerder klacht ingediend over wifi signaal & data maar tot op heden niet over teruggebeld terwijl dit toegezegd is. Dit al aantal weken geleden geregistreerd. 

Ik zou graag willen dat de kosten hiervan niet in rekening gebracht worden bij de volgende factuur. Als dat ook lukt middels unlimited data, prima. Hoe zit het met veiligheid als ik hotspot aanmaak ermee? Ik moet wel thuiswerken ermee. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 22 april 2025

@Teresa van Odido kan je reageren op mijn bericht? We zijn inmiddels dagen verder en internet stoort nog regelmatig. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 28 april 2025

@Teresa van Odido hallo? 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13911 reacties
  • 29 april 2025

Hey ​@Abrehetbellinga, dankjewel voor je bericht. Dat is niet de service die je van ons mag verwachten, en daar bied ik namens Odido excuses voor aan.

Wat betreft je Klik & Klaar omgeving: het wachtwoord dat je op de sticker van het modem vindt is inderdaad voor het wifi netwerk, niet voor de Mijn Odido omgeving of de instellingenpagina van het modem. Nu ben ik wat onderzoek zelf gaan doen en zie ik dat de dekking op jouw locatie niet heel goed is voor Klik&Klaar. Dit geven we ook aan op onze website: 

Ik denk dus niet dat Klik&Klaar de beste optie is voor jou. Hierdoor kun je inderdaad de problemen ervaren die je omschrijft. Aan de dekking kunnen wij ook niks veranderen of je moet geluk hebben dat er een nieuwe verbeterde mast geplaatst wordt in de buurt. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen