Skip to main content
Nieuw

Klik & Klaar APP verbeterpunten

  • 25 februari 2025
  • 4 reacties
  • 114 Bekeken

  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 384 reacties

Naar aanleiding van een startende discussie in het grote Kleik&Klaar aankondigings topic hier een specifiek topic over dit onderwerp. Hopelijk leest Odido mee…..

Quote gebruiker Sempron

Ik gebruik dit product nu al een paar maanden en ben zeer tevreden alleen een suggestie/feedback betreffende de odido app, die vrij weinig informatie laat zien. Kan Odido in de volgende update inzichtelijk maken in de app wat de afstand rssi naar de zendmast is? Ook voor apparaten in huis laptop/telefoon word de rssi niet weergegeven en blijft de parameter op 0 staan. Zou een leuke maar zekere handige toevoeging zijn in de app in plaats van steeds in het modem in te moeten loggen

.

 

Ik zie in de App wel de Wifi RSSI en kanaal van mijn verbonden wifi apparaten (app versie 1.0.3.241203).

Inderdaad wat meer info over de 5G verbinding zou fijn zijn zoals kanaal, RSSI, WAN IP. Nu zie je alleen een signaalsterkte symbool en band. Ook totaal datagebruik per maand naar/van 5G zou ik graag willen zien.

Ik zou via de app nog wel meer instellingen willen doen zoals Wifi instellingen (bijv welke kanalen per Wifi band). Ook per aangesloten apparaat een vast IP kunnen geven.

De log file inzien van de router zou ook wel fijn zijn.

Heeft er iemand anders nog verbeterpunten voor de Odido Klik&Klaar APP?

4 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 384 reacties
  • 22 april 2025

Aanvulling: Een instelling om de dagelijkse 5G reset tijd te sturen.

Elke 24 uur wordt de 5G verbinding gereset. Als je toevallig de router om 19:00 uur hebt opgestart dan wordt dat de tijd dat de verbinding wordt gereset en heb je even geen internet. Graag een instelling in de app en/of admin webisye 192.168.1.1 waarmee je die tijd vast kunt instellen, bijv om 2:00 uur 's nachts. Ook al heb je overdag een herstart gedaan dan wordt de reset moment altijd de ingestelde tijd en niet 24 uur na het opstarten.

Er zijn veel gebruikers die hier last van hebben. Er zijn er zelfs die een tijdschakelaar hebben toegevoegd.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9296 reacties
  • 22 april 2025

Hoi Walter,

 

Voor je punt 2, dit is een netwerk instelling, geen klik en klaar instelling. Mobiele datasessies van 24 uur worden gereset om hangende verbindingen en daarmee het vollopen van resources in het mobiele netwerk te voorkomen. Het is dus geen reset van het modem, maar een release vanuit het netwerk. Die valt niet anders te plannen.


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 384 reacties
  • 22 april 2025

Als het modem zelf een herstart doet op de ingestelde tijd dan heeft het wellicht hetzelfde effect.

Je ziet hetzelfde reset gedrag ook als je een modem instelling opslaat, dan wordt de verbinding ook gereset. Dat gaat sneller dan een volledige herstart.


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 384 reacties
  • 22 april 2025

De Zyxel NR7101 5G Outdoor router heeft een reboot schedule: https://community.zyxel.com/en/discussion/14695/implementation-of-daily-reboot-on-nr7101


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen