Skip to main content
Nieuw

Extra opties in NR5307 (klik en klaar) modem weer beschikbaar maken

• is een King Poster
  • 53 reacties

Ik vind het zonde dat er door Odido heel veel functies uit de NR5307 zijn verwijderd. Zowel qua instelmogelijkheden, maar ook aan de hardware (externe antenne, USB port voor file sharing).

Ik snap dat die keuzes gemaakt zijn om het klik-en-klaar product zo eenvoudig mogelijk te houden, en het daarmee voor veel mensen "aansluiten-en-gaan" zal zijn. Het scheelt vast ook een hoop support capaciteit nu mensen minder makkelijk dingen stuk kunnen maken doordat geavanceerde opties niet beschikbaar zijn.

Maar omdat het klik-en-klaar product voor veel mensen gewoon gebruikt zal gaan worden ter vervanging van hun bestaande internet aansluiting (en dus ter vervanging van hun bestaande modem/router) had ik het mooi gevonden als (een deel van) de onderstaande opties ook gewoon mogelijk waren geweest (desnoods verborgen voor de beginnende gebruiker?):

Bridge mode
Multiple Guest networks (voor iot devices, enz.?), met eigen DHCP adres-reeksen
WLAN scheduler
MAC Filters
Firewall ACL rules
Static routes
Port triggering
Logboek langer dan "half uur" kunnen inzien

USB Port (For File Sharing) YES NO YES
External Antenna Connector

0 reacties

Geen reactie

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen