Afgelopen maand een factuur gehad van 72 euro. Hier schrok ik van, meteen gebeld en bleek te veel gebeld te hebben in augustus. Hier kom ik dan mooi een maand later pas achter. Ik heb toen meteen mijn abonnement laten aanpassen naar unlimited bellen.
Nou blijkt dat dit dan ingaat per de datum dat deze aanpassing is gedaan en niet verrekend wordt over deze gehele periode, maar dus echt vanaf deze specifieke dag. Deze maand blijk ik 547 euro aan kosten te hebben gemaakt. Ik was er vanuit gegaan dat, omdat ik eind vorige maand had gebeld en dit heb laten aanpassen, ik deze maand de kosten zou betalen voor het unlimited bellen. Er bestaat geen plafond of waarschuwingsmeldingen om te voorkomen dat jullie klanten zo'n broodrovende hoge rekening krijgen? Ik vind dit zo onmenselijk en bizar. Hoe kan het zijn, vooral in deze enorm dure tijd, dat je als klant zulke torenhoge rekeningen kunt krijgen? Zonder ook maar iets van een waarschuwing? Dit is belachelijk.
Er wordt om 0,25 cent per minuut extra gevraagd. Als ik 100 minuten extra bel, betaal ik 25 euro extra. Voor de overstap naar unlimited bellen betaal je 2,50 euro extra. Dit is zo bijzonder en onrechtvaardig. Graag wil ik weten dat wanneer je als bedrijf zo'n dergelijke constructie aanhoudt, hoe het kan dat je jouw klanten niet kunt voorzien van een waarschuwing d.m.v. bv een SMS?