Skip to main content

Dag,

Sinds kort werkt mijn multisim op mijn Apple Watch niet meer. Ik krijg bij “Mobiel netwerk” in de Watch App de melding:

“Je T-Mobile NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met T-Mobile NL.”

Ik heb de Watch en iPhone tot de laatst mogelijke versie geüpdatet. Daarna nog de Watch een factory reset gegeven en opnieuw gekoppeld. Helaas blijft dit probleem bestaan.

 

Uit andere topics kwam ik deze vragenlijst tegen, dus bij deze:

  • Welke Watch heb je (met modelnummer)?

Watch SE 2020 GPS + Cellular (MYEL2TY/A)

  • Welke iOS versie heeft de iPhone?

16.7.10

  • Welke WatchOS versie heeft de Watch?

9.6.3

  • Wat staat er bij Aanbieder instellingen?

“Je T-Mobile NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met T-Mobile NL.”

  • Datum en Tijdstip van activatie van de Multisim?

mei 2024

 

Kan iemand mij helpen? Nogmaals, het heeft altijd gewerkt maar sinds kort niet meer.

 

Bedankt!

 

 

Iemand van Odido die mij kan helpen?


Hallo @JaceJace, welkom op onze Community, laten we samen naar een oplossing kijken! Wat gek dat je Multisim het niet meer doet, terwijl deze het voorheen wel deed. Had je al wel eens je toestel en je Watch opnieuw opgestart? Over welke iPhone beschik je en is deze voorzien van de nieuwste software? Kun je dat checken? Ik heb navraag gedaan bij een collega die beschikt over een iPhone en zij gaf aan dat de nieuwste software iOS 18.0.1 is. Het is van belang voor onze Multisim dat je toestel beschikt over de nieuwste software. 

Als dat niet werkt, kan ik de huidige Multsim voor je verwijderen, zodat je daarna even alles opnieuw kunt instellen met een nieuwe Multisim. 

Ik zie je reactie graag tegemoet! 


Dag Pharwin,

Bedankt voor je reactie!

De iPhone en Watch heb ik al een keer opnieuw opgestart. De Watch zelfs een factory reset gegeven en opnieuw gekoppeld.

Dit is een iPhone X en de laatste software update die ondersteund wordt is 16.7.10. Dit heeft in het verleden gewoon gewerkt met de Watch (zelfs met een lagere software versie).

Ik denk dat een nieuwe Multisim wel de oplossing is, als ik dit ook lees bij andere gebruikers met problemen met de Watch en Multisim.

Hoor het graag.

 

 


@JaceJace dank voor de toelichting! In dat geval, heb ik zojuist de huidige Multisim voor je opgezegd. Geef het systeem een uurtje om dit te verwerken. Je kunt het daarna proberen met een nieuwe Multisim, die je kunt aanschaffen via je Mijn Odido account. Ik ben erg benieuwd of het dan wel lukt. Zo niet, dan verneem ik graag welke melding je precies te zien krijgt. Deel gerust een screenshot van deze melding in dit topic. 

Ik hoor het graag van je! 


Ik probeer in te loggen op Mijn Odido, maar ik krijg nu helemaal geen code per SMS toegestuurd bij de tweestapsverificatie. Heb het al een paar keer geprobeerd met een paar minuten pauze er tussen.

Als ik berichten stuur vanaf een ander toestel krijg ik deze wel gewoon.

 

edit: nu wel gelukt, duurde ruim een kwartier voordat ik de code(s) kreeg.

 

Nu lees ik dat via de Watch App op m’n iPhone de multisim moet aanvragen, maar ik zie die optie nergens? Bij “Mobiel netwerk” krijg ik nog steeds de foutmelding “Je T-Mobile NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met T-Mobile NL.”


@JaceJace Ik zie dat je de nieuwe Multisim hebt aanschaft en dat deze ook is geactiveerd. Kun je anders alles voor mij opnieuw opstarten? Als het goed is, zou het moeten werken. Zo niet, deel dan even een screenshot van de foutmelding. Dan kan ik die meenemen in de case die ik voor je ga doorzetten naar ons IT-team, zodat ze dit verder kunnen onderzoeken. Kun je dan ook even laten weten of je de Watch bij ons hebt gekocht of ergens anders? 

Ik zie je reactie graag tegemoet! 


Ik had per ongeluk de Samsung Smartwatch Multisim aangeschaft, omdat ik niet wist dat je de Multisim tegenwoordig via de Apple Watch-app moet kopen. Deze Samsung Multisim heb ik uiteraard niet geactiveerd (dat is ook niet mogelijk). Ik heb deze direct geannuleerd, maar ik zie hem nu toch weer staan in het overzicht van Mijn Odido? Kan jij zien of dit klopt?

 

Ik heb alles opnieuw opgestart, maar helaas krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding. De Apple Watch is elders gekocht, maar werkte voorheen prima met dezelfde iPhone. Er is iets aan jullie kant veranderd, waardoor het plotseling niet meer werkt.

 

Bij deze een screenshot van de foutmelding:

 


@JaceJace dank voor alle informatie! Ik heb direct een case voor je doorgezet naar ons IT-team (casenummer: 73624450). Zij zullen dit voor je onderzoeken en bij je terugkomen met meer duidelijkheid. De verwerkingstijd is momenteel 14 dagen. Het zou best kunnen dat ze eerder aan je case toekomen, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren. Het is voor nu geduldig afwachten. Excuses voor het ongemak! 

Als je in de tussentijd nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 


Bedankt voor de hulp Pharwin, ik wacht rustig af.

 

Zou jij nog wel de (Samsung) Multisim willen verwijderen uit mijn abonnement? Zoals gezegd in mijn vorige post had ik die per ongeluk aangeschaft (en niet geactiveerd) en daarna gelijk geprobeerd te annuleren. Blijkbaar is dat niet gelukt.

 


@JaceJace Voor zover ik zie, staat er maar 1 Multisim gekoppeld en geactiveerd en dat is die voor je Apple Watch. Die voor je Samsung kan sowieso niet, omdat deze via de Wear app geactiveerd dient te worden. Dat is in dit geval ook niet gebeurd. Het gaat helemaal goed! 


Sorry, maar nu snap ik het niet meer.

 

Mijn Apple Watch is niet geactiveerd met die Multisim, dat is het hele probleem juist. Zie screenshot van twee posts terug.

 

Ik heb niet eens de Multisim kunnen aanschaffen via de iPhone Watch app (zoals wordt gezegd bij de instructies). Deze (Samsung/Android) Multisim in Mijn Odido heb ik via de site aangevinkt?

 

Dit gaat toch om het telefoonnummer dat eindigt met 184?


Goedemorgen @JaceJace, yes het gaat inderaad om het nummer dat eindigt op ***184. Er staat op dit moment 1 Multisim gekoppeld. Uit ervaring weet ik dat als je deze melding in de Watch app te zien krijgt, er technisch iets niet goed gaat. Vandaar dat ik een case voor je heb doorgezet naar ons IT-team. Ik kan eventueel wel deze Multisim voor je verwijderen, maar ik heb juist onder die Multisim de case aangemaakt. Voordat er iets anders niet goed gaat, wil ik het liever zo laten staan, zodat onze collega's het tot de bodem voor je kunnen uitzoeken! 


Reageer