hierbij wil ik u een verslag doen van het geklungel, dat ik met Odido meegemaakt heb, ik hoop dat u hier wat aan heeft.
Ik was een week geleden naar Frankrijk gereisd, om daar een maand te wonen in een gehuurd huisje.
Door onoplettendheid ging ik opeens snel door de 45 GB heen, die ik in het buitenland kon opmaken. Alles stopte, ik kon niet meer bellen of internetten. Wel kon ik op internet via de wifi van de verhuurder. dus naar de website van Odido waar ik las, dat ik makkelijk weer GB's kon bijkopen. Dat pakte anders uit:
afgelopen vrijdagavond: ik probeer via de wifi van de verhuurder in mijn account te komen, dat lukt en daar krijg ik via de virtuele hulp (izzi) een link om bij te kopen. Dit mislukt: het programma meldt dat het mij niet via de wifi kan identificeren en doordat ik geen bundel meer heb kan ik niet bellen. Ik sta zogezegd in een lus.
Zaterdag: ik probeer de helpdesk te bereiken, maar die is gesloten, meldt een bandje (Koningsdag neem ik aan). Tot mijn verbazing is de winkel in Alphen a/d Rijn open. De juffrouw aan de lijn zegt dat ze me niet kan helpen, en is verbaasd dat de helpdesk niet open is. "maar morgen is die wel open, we hebben 7 dagen service" zegt ze. Ze geeft me nog een ander nummer, waarvan ze denkt, dat die open is. Maar dat klopt niet.
Zondag: ik probeer de helpdesk, maar die blijkt toch op zondag gesloten. Daarna probeer ik de winkel in Dordrecht te bereiken, die is, volgens de site open. Ik laat de telefoon zeker een kwartier overgaan, er wordt niet opgenomen.
maandag: ik bel de helpdesk: een uiterst vriendelijke man help me verder: het gaat niet vlot, hij vertelt, dat hij nog maar kort bij deze afdeling zit. Maar uiteindelijk komt hij met een oplossing: ik kan voor E57,39 een abonnementsverandering krijgen, de bundel buitenland wordt ingesteld op 50GB. Het gaat onmiddellijk in, ik kan meteen internetten. Uiteindelijk kost het me maar E10,- meer dan mijn huidige abonnement, dus ik blij.
Alleen: ik kan nu weer bellen maar geen internet. Na een tijdje bel ik de helpdesk weer: ik krijg nu een Surinaamse vrouw aan de lijn die ik bijna niet kan verstaan. Zij kijkt in de computer: ze ziet dat de vorige helper alles goed heeft ingesteld en begrijpt niet goed waarom het niet werkt. Ze geeft me de raad om het toestel opnieuw op te starten en een andere provider in Frankrijk te proberen.
Dat doe ik, en wacht nog een tijdje, misschien moet het wat meer tijd hebben. Maar daarna doet het internet het nog steeds niet. Dus ik bel de helpdesk weer op. Ik krijg weer heel iemand anders aan de lijn, die lang op haar computer tuurt, wel 6 maal vertelt dat de bundel buitenland op is en dan ook vertelt, dat de helper nr. een mijn abonnement heeft veranderd, waardoor die nu E10,- duurder is per maand, maar dat dat geen invloed heeft op mijn bundel buitenland, waar het allemaal om te doen was. Ze kan me wel meteen helpen, voor E15,- krijg ik weer 5 GB in mijn bundel. Ook gaat ze bellen met hogerop om te vragen of het abonnement weer teruggezet kan worden naar wat het was, omdat ik nooit heb gevraagd om een verandering. Ze belooft, dat ze me dezelfde dag om 18.00 zal terugbellen met de uitslag.
Ze heeft niet teruggebeld. En ik weet nog steeds niet wie er gelijk had: helpdesk een, twee of drie?
Het moet me wel van het hart: wat een geklungel allemaal. Kunnen jullie dat niet wat beter organiseren?
IK vind dat jullie wel wat goed te maken hebben, in ieder geval wil ik dat het abonnement weer wordt wat het was,
met vriendelijke groet
Peter-Jan Wagemans