Beantwoord

Gekungel om een bundelaanvulling buitenland

  • 29 April 2024
  • 10 reacties
  • 96 Bekeken

 

hierbij wil ik u een verslag doen van het geklungel, dat ik met Odido meegemaakt heb, ik hoop dat u hier wat aan heeft.

Ik was een week geleden naar Frankrijk gereisd, om daar een maand te wonen in een gehuurd huisje.

Door onoplettendheid ging ik opeens snel door de 45 GB heen, die ik in het buitenland kon opmaken. Alles stopte, ik kon niet meer bellen of internetten. Wel kon ik op internet via de wifi van de verhuurder. dus naar de website van Odido  waar ik las, dat ik makkelijk weer GB's kon bijkopen. Dat pakte anders uit:

afgelopen vrijdagavond: ik probeer via de wifi van de verhuurder in mijn account te komen, dat lukt en daar krijg ik via de virtuele hulp (izzi) een link om bij te kopen. Dit mislukt: het programma meldt dat het mij niet via de wifi kan identificeren en doordat ik geen bundel meer heb kan ik niet bellen. Ik sta zogezegd in een lus.

Zaterdag: ik probeer de helpdesk te bereiken, maar die is gesloten, meldt een bandje (Koningsdag neem ik aan). Tot mijn verbazing is de winkel in Alphen a/d Rijn open. De juffrouw aan de lijn zegt dat ze me niet kan helpen, en is verbaasd dat de helpdesk niet open is. "maar morgen is die wel open, we hebben 7 dagen service" zegt ze. Ze geeft me nog een ander nummer, waarvan ze denkt, dat die open is. Maar dat klopt niet.

Zondag: ik probeer de helpdesk, maar die blijkt toch op zondag gesloten. Daarna probeer ik de winkel in Dordrecht te bereiken, die is, volgens de site open. Ik laat de telefoon zeker een kwartier overgaan, er wordt niet opgenomen.

maandag: ik bel de helpdesk: een uiterst vriendelijke man help me verder: het gaat niet vlot, hij vertelt, dat hij nog maar kort bij deze afdeling zit. Maar uiteindelijk komt hij met een oplossing: ik kan voor E57,39 een abonnementsverandering krijgen, de bundel buitenland wordt ingesteld op 50GB. Het gaat onmiddellijk in, ik kan meteen internetten. Uiteindelijk kost het me maar E10,- meer dan mijn huidige abonnement, dus ik blij.

Alleen: ik kan nu weer bellen maar geen internet. Na een tijdje bel ik de helpdesk weer: ik krijg nu een Surinaamse vrouw aan de lijn die ik bijna niet kan verstaan. Zij kijkt in de computer: ze ziet dat de vorige helper alles goed heeft ingesteld en begrijpt niet goed waarom het niet werkt. Ze geeft me de raad om het toestel opnieuw op te starten en een andere provider in Frankrijk te proberen.

Dat doe ik, en wacht nog een tijdje, misschien moet het wat meer tijd hebben. Maar daarna doet het internet het nog steeds niet. Dus ik bel de helpdesk weer op. Ik krijg weer heel iemand anders aan de lijn, die lang op haar computer tuurt, wel 6 maal vertelt dat de bundel buitenland op is en dan ook vertelt, dat de helper nr. een mijn abonnement heeft veranderd, waardoor die nu E10,- duurder is per maand, maar dat dat geen invloed heeft op mijn bundel buitenland, waar het allemaal om te doen was. Ze kan me wel meteen helpen, voor E15,- krijg ik weer 5 GB in mijn bundel. Ook gaat ze bellen met hogerop om te vragen of het abonnement weer teruggezet kan worden naar wat het was, omdat ik nooit heb gevraagd om een verandering. Ze belooft, dat ze me dezelfde dag om 18.00 zal terugbellen met de uitslag.

Ze heeft niet teruggebeld. En ik weet nog steeds niet wie er gelijk had: helpdesk een, twee of drie?

Het moet me wel van het hart: wat een geklungel allemaal. Kunnen jullie dat niet wat beter organiseren?

IK vind dat jullie wel wat goed te maken hebben, in ieder geval wil ik dat het abonnement weer wordt wat het was,

met vriendelijke groet

Peter-Jan Wagemans

icon

Beste antwoord door peterjanwagemans 1 May 2024, 16:17

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Het feit dat de EU bundel op is zou niets te maken moeten hebben met bellen.  Als de FUP op is dan krijg je een sms om data bij te kopen. Had je wel een verbinding met een mobiel netwerk? Anders handmatig zoeken naar netwerken en dan een frans netwerk selecteren. 

Dank voor de reactie. Mijn probleem met Odido is echter de communicatie. Allemaal heel aardige mensen,  maar ze zeggen allemaal wat anders en ik zit nu kennelijk met een abonnement waar ik helemaal niet om heb gevraagd, en een veel te dure internet verbinding. Ik heb de sms met de melding dat de bundel op was inderdaad gehad, maar via deze link lukte het niet om bij te kopen. Toen maar contact gezocht met Odido met bovenstaand resultaat. 

 

 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @peterjanwagemans, van harte welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je in Frankrijk hebt gereisd, had je het ook naar je zin daar en ben je er nog steeds? Jeetje, als ik je verhaal zo lees, klinkt dat echt niet als de service die je van ons mag verwachtten, excuses hiervoor! Voor het vervolg, mocht je contact willen, neem dan gerust contact op met ons webcareteam via Facebook (Odido Nederland) of X/Twitter (@odidonederland). Daar zijn we 7 dagen per week bereikbaar (ook op feestdagen). Onze Community is uiteraard ook altijd beschikbaar. Laten we voor nu samen naar een oplossing kijken! 

Allereerst, wil ik ervoor zorgen dat je abonnement weer terug wordt gezet naar het oude. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***7669, kan dat kloppen? Daarbij zie ik inderdaad dat er een wijziging is gemaakt in je abonnement van Unlimited data & bellen naar Unlimited & Entertainment. Zal ik het abonnement per direct terug wijzigen naar Unlimited data & bellen, zoals je het ook voorheen had? 

Daarnaast zie ik ook in je account dat je gebruikmaakt van een 5 GB-aanvuller voor in de EU. Hiervan heb je momenteel nog 2.377 MB over van 5.000 MB, dus dat gaat goed! Begrijp ik het goed dat je momenteel nog steeds geen internet hebt of inmiddels al wel? Mocht je alnog geen internet hebben, probeer dan handmatig te verbinden met een netwerk van een andere provider. In Frankrijk, kun je handmatig verbinding maken met de volgende netwerken: Bouygues, Orange & SFR. Dit kan je ook terugzien op onze website: https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/buitenland/tarieven-dekking/Frankrijk

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Ik verneem graag van je of het dan wel lukt! 

Hallo @peterjanwagemans, van harte welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je in Frankrijk hebt gereisd, had je het ook naar je zin daar en ben je er nog steeds? Jeetje, als ik je verhaal zo lees, klinkt dat echt niet als de service die je van ons mag verwachtten, excuses hiervoor! Voor het vervolg, mocht je contact willen, neem dan gerust contact op met ons webcareteam via Facebook (Odido Nederland) of X/Twitter (@odidonederland). Daar zijn we 7 dagen per week bereikbaar (ook op feestdagen). Onze Community is uiteraard ook altijd beschikbaar. Laten we voor nu samen naar een oplossing kijken! 

Allereerst, wil ik ervoor zorgen dat je abonnement weer terug wordt gezet naar het oude. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***7669, kan dat kloppen? Daarbij zie ik inderdaad dat er een wijziging is gemaakt in je abonnement van Unlimited data & bellen naar Unlimited & Entertainment. Zal ik het abonnement per direct terug wijzigen naar Unlimited data & bellen, zoals je het ook voorheen had? 

Daarnaast zie ik ook in je account dat je gebruikmaakt van een 5 GB-aanvuller voor in de EU. Hiervan heb je momenteel nog 2.377 MB over van 5.000 MB, dus dat gaat goed! Begrijp ik het goed dat je momenteel nog steeds geen internet hebt of inmiddels al wel? Mocht je alnog geen internet hebben, probeer dan handmatig te verbinden met een netwerk van een andere provider. In Frankrijk, kun je handmatig verbinding maken met de volgende netwerken: Bouygues, Orange & SFR. Dit kan je ook terugzien op onze website: https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/buitenland/tarieven-dekking/Frankrijk

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Ik verneem graag van je of het dan wel lukt! 

 

Beste Pharwin,

Dank voor het antwoord. Ik zit tot 23 mei zonder wifi. Graag wil ik dat het abonnement terug wordt gezet. De verbinding is geen probleem,  ik heb aansluiting met Orange France en dat gaat goed, behalve wanneer het regent maar dan heeft niemand in het dal op 1000 meter internet. Ik heb nog wel een vraag. De eerste hulp van de helpdesk  degene die het abonnement heeft veranderd had het over een nieuwe bundel van 50 MB, dat schijnt dus niet te kunnen,  maar hebben jullie niets beters dan 5 MB voor E15? Ik pas nu heel erg op maar ga er toch vrij snel doorheen. 

Peterjanwagemans

Reputatie 6
Badge +6

@peterjanwagemans dank voor de toelichting! Ik heb zojuist je abonnement weer teruggezet naar Unlimited data & bellen, zoals je voorheen ook had. De wijziging is ook per direct van kracht gegaan. Ik vermoed al waar het mis is gegaan. Je beschikt namelijk over een oud T-Mobile abonnement, waarbij je gebruik kan maken van in totaal 40 GB in de EU. Deze heb je inmiddels al volledig verbruikt. 50 GB in de EU, ontvang je bij een nieuw Odido Hello abonnement, namelijk bij Unlimited Plus & Unlimited Premium. Excuses dat het niet goed was gecommuniceerd! 

De prijzen die je ziet staan in je Mijn Odido account, kunnen we niks aan veranderen, sorry! We hebben namelijk afspraken gemaakt met providers in het buitenland om internet mogelijk te maken en daar horen ook deze prijzen voor de GB-aanvullers bij. Ik zet ze nog even op een rijtje: 

  • 500 MB voor € 5,00 
  • 1 GB voor € 7,50 
  • 2 GB voor € 10,00 
  • 5 GB voor € 15,00 

Er is jammer genoeg ook geen hogere bundel voor een andere prijs beschikbaar, sorry! Je kunt zodra je bundel op is, één keer per keer een GB-aanvuller aanschaffen via je Mijn Odido account. Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

@peterjanwagemans dank voor de toelichting! Ik heb zojuist je abonnement weer teruggezet naar Unlimited data & bellen, zoals je voorheen ook had. De wijziging is ook per direct van kracht gegaan. Ik vermoed al waar het mis is gegaan. Je beschikt namelijk over een oud T-Mobile abonnement, waarbij je gebruik kan maken van in totaal 40 GB in de EU. Deze heb je inmiddels al volledig verbruikt. 50 GB in de EU, ontvang je bij een nieuw Odido Hello abonnement, namelijk bij Unlimited Plus & Unlimited Premium. Excuses dat het niet goed was gecommuniceerd! 

De prijzen die je ziet staan in je Mijn Odido account, kunnen we niks aan veranderen, sorry! We hebben namelijk afspraken gemaakt met providers in het buitenland om internet mogelijk te maken en daar horen ook deze prijzen voor de GB-aanvullers bij. Ik zet ze nog even op een rijtje: 

  • 500 MB voor € 5,00 
  • 1 GB voor € 7,50 
  • 2 GB voor € 10,00 
  • 5 GB voor € 15,00 

Er is jammer genoeg ook geen hogere bundel voor een andere prijs beschikbaar, sorry! Je kunt zodra je bundel op is, één keer per keer een GB-aanvuller aanschaffen via je Mijn Odido account. Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

Betalen per MB is goedkoper dan toch? Dan betaal je ongeveer €1,80 per GB of vooor 5GB €9

Helaas is er 2 weken later niets veranderd: de bijgekochte 5 GB Ziijn op en bijkopen geeft weer hetzelfde gezeur. Nu kan ik de hulpdienst niet bereiken omdat na het keuzemenu de verbinding wordt verbroken, een aantal dagen geprobeerd met verschillende nummers, steeds hetzelfde. De app: Izzie geeft een link om bij te kopen maar daarna zie ik alleen maar wit, via de website kan ik mijn account niet bereiken.

Wat nu, wil iemand van Odido helpen?

Reputatie 6
Badge +6

@peterjanwagemans Tuurlijk, ik help je graag! Kun je aangeven welke bundel je zou willen hebben? Dan schaf ik deze voor je aan en kun je er gelijk gebruik van maken! Ajs je inlogt in de app, wat krijg je dan precies te zien? Waardoor lukt het bijvoorbeeld niet? Als het in de app niet lukt, probeer het dan even via een browser om te kijken of het dan wel lukt. Je zult sowieso altijd een GB-aanvuller moeten kunnen aanschaffen (in het buitenland). 

Ik zie je reactie graag tegemoet! 

Beste Pharwin.

Graag wil ik nog een bundel van 5 GB.

Waarom zowel bellen naar de hulpdienst niet lukt (ook niet met een andere telefoon (kpn) en zowel de app als inloggen via de website niet lukt weet ik niet.

Wanneer ik thuis ben moeten we dat eens uitzoeken,  maar  wanneer je nu de 5 GB in orde maakt kan ik weer verder  

Peter-Jan 

Reputatie 6
Badge +6

@peterjanwagemans helemaal goed! Ik heb zojuist een nieuwe 5 GB bundel voor je aangeschaft. Start even je toestel opnieuw op en dan kun je er gebruik van maken. We kunnen tegen de tijd dat je weer thuis bent, uiteraard samen naar een oplossing kijken! 

Reageer