Skip to main content

Premium sms diensten werken niet.


Toon eerste reactie

35 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Arrie724, dat is helemaal goed. Excuses voor al het ongemak! Als je de switch wilt gaan maken, laat het gerust weten in dit topic. Dan kan ik je nummer kosteloos vrijgeven voor overname naar een andere provider! 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 13 januari 2025

Goedemiddag, ​@Pharwin van Odido

Ook ik ervaar al maanden dezelfde problemen als hierboven beschreven: ik ontvang geen SMS-berichten van OPENBANK. Tot deze week heb ik dit niet al te serieus genomen, omdat ik niet dagelijks gebruik maakte van de diensten van deze bank. Vanaf deze week is dat veranderd, en vandaag heeft OPENBANK mij laten weten dat het probleem waarschijnlijk bij mijn provider ligt. Het zou te maken hebben met het feit dat mijn provider (Odido) geen Premium SMS-diensten ondersteunt.

Berichten op Tweakers en op deze Community bevestigen dat dit probleem al speelt sinds september of oktober 2024, en dus niet iets van de afgelopen weken is. Zelf heb ik dit ook sinds september ervaren.

Vandaag heb ik twee keer telefonisch contact opgenomen met Odido Support, maar helaas krijg ik steeds hetzelfde antwoord: "Alles staat goed bij Odido." Als klant is dit ontzettend frustrerend, vooral omdat ik zelf geen inzicht heb in wat er daadwerkelijk aan de hand is.

Ik wil het volgende voorstellen: als dit probleem niet binnen een week wordt opgelost, wil ik kosteloos kunnen overstappen naar een andere provider. Voor mij is dit de druppel. Eerder dit jaar werd ik slechts zes (6!) dagen van tevoren geïnformeerd dat mijn vaste thuis internetverbinding van Odido zou worden afgesloten vanwege een besluit van KPN om geen onderhoud meer te plegen aan het netwerk. Dit zorgde ervoor dat ik ruim een maand zonder internet zat en moest wachten op een glasvezelverbinding.

En nu is er opnieuw een (ander) mobiel SMS probleem: ik ontvang geen SMS-berichten vanuit mijn bank. Nogmaals, ik geef Odido één week om dit op te lossen. Als dat niet gebeurt, wil ik zonder extra kosten kunnen overstappen naar een andere provider.


  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 13 januari 2025

@SRV92 De workaround die Openbank mij na veel heen en weer gemail en gebel met de helpdesk voorstelde was om mijn iphone niet als “vertrouwd apparaat” in te stellen, dan wordt de premium sms vervangen door een “normale” sms en werkt (bij mij althans) alles zoals het hoort te werken…

@Pharwin van Odido Het zou handig zijn als bij de Odido helpdesk / support dit probleem bekend is en voorlopig zal blijven bestaan, zodat bellers niet in eerste instantie worden “afgescheept” met de “alles staat bij Odido goed” boodschap. Dat zou dan voor de klant veel sneller duidelijkheid verschaffen, mij dunkt.

Groet, Arie


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemiddag ​@SRV92, van harte welkom op onze Community! Excuses dat je dit probleem ook ervaart. We zien verder geen bijzonderheden die in de weg zou moeten staan voor dit euvel, vandaar dat er ook wordt gecommuniceerd dat alles vanuit onze kant goed staat ingesteld. Kun je de workaround van ​@Arrie724 volgen om te kijken of het daarna wel werkt? Ik hoop van wel! Zo niet, dan kunnen we altijd samen kijken naar een andere oplossing. 

@Arrie724 Wat fijn dat je een workaround hebt gevonden en dat je de smsjes nu wel kunt ontvangen, dank voor het delen, dit is superhandig! Ik zal het inderdaad intern doorgeven, zodat anderen ook hiervan op de hoogte zijn! 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 februari 2025

Goedemiddag ​@Pharwin van Odido,

Het is inmiddels drie weken geleden dat ik op 13 januari een ticket heb ingediend (Kenmerk: 75490467) over dit probleem, maar ik heb nog steeds geen reactie vanuit Odido ontvangen. Dit vind ik erg teleurstellend.

De enige workaround die ik zelf heb kunnen vinden, is het gebruik van een ander telefoonnummer van een familielid in mijn online OPENBANK omgeving, en dit werkte zonder problemen. Dit bevestigt dat het probleem specifiek bij Odido ligt, en niet bij OPENBANK zelf.

Gezien de uitblijvende communicatie en het ontbreken van een oplossing, zie ik mij genoodzaakt over te stappen naar een andere provider. Ik wil namelijk zonder beperkingen met mijn eigen 06-nummer gebruik kunnen maken van de diensten van Openbank. Ter bevestiging: een ander mobiel nummer van een andere provider werkte wel.

Ik hoor graag hoe ik deze overstap in gang kan zetten. Ik zie een reactie met belangstelling tegemoet.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@SRV92, fijn om te lezen dat je voor nu een workaround hebt gevonden en dat je met een ander nummer wel de SMS van Open Bank ontvangt. Niet de ideale situatie natuurlijk, dus ik kijk graag met je mee naar de mogelijkheden om over te stappen. Ik zie inderdaad dat de case van 13 januari nog niet is opgepakt, terwijl de verwerkingstijd op 6 kalenderdagen staat. Ik ben hard op zoek naar de afdeling en een collega die verantwoordelijk is voor deze 'queue’ om erachter te komen waarom deze nog niet is opgepakt.

Ik heb meteen naar je abonnement gekeken en ik zie dat je vanaf 19-08-2025 contractvrij bent. Als je eerder wil opzeggen dan kan dit uiteraard. Er wordt dan wel een afkoopsom gerekend. Deze bestaat uit 50% van de totale kosten dat je abonnement nog zou doorlopen. Voor jou komt dit uit op € 47,66. Je hebt 2 opties: je kan wachten tot ik de juiste collega heb gevonden om jouw situatie alsnog te onderzoeken of je kan vervroegd opzeggen met de afkoopsom. Laat het me maar weten als je toch wil opzeggen. Dan maak ik dit graag voor je in orde. Laat me dan ook direct weten per welke datum je zou willen opzeggen. Normaal gesproken heb je 1 maand opzegtermijn, maar gezien de situatie wil ik dit wel vervroegen, mocht je dit wensen! 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 8 februari 2025

Hoi ​@Marciano van Odido, bedankt voor je reactie. Eerlijk gezegd vind ik dit verre van een oplossing. Mijn case staat al sinds 13 januari open en had binnen 6 dagen opgepakt moeten worden. Bovendien spelen er al langer problemen met het ontvangen van SMS-berichten, en toch is er nog steeds geen enkele voortgang. In plaats van een werkende oplossing bieden jullie me slechts twee opties: óf wachten op een afhandeling die nu al fors vertraagd is, óf mijn contract afkopen, terwijl de dienst niet naar behoren functioneert. Het is onacceptabel dat de enige manier om van een niet-werkende service af te komen is door een afkoopsom te betalen. Noem je dit service?

Aangezien er geen serieuze inspanning lijkt te worden geleverd om mijn probleem op te lossen, heb ik mijn keuze gemaakt: ik blijf tot 19 augustus 2025 en stap dan volledig over, inclusief internet thuis, naar een provider die wél servicegericht is. Ik hoop dat mijn case alsnog serieus wordt opgepakt, maar eerlijk gezegd geeft dit alles me weinig vertrouwen.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@SRV92 we snappen je sentiment heel goed, uiteraard onze excuses voor het ongemak! Normaal gesproken wordt je case ook altijd binnen de verwerkingstijd opgepakt, maar in dit geval lijkt deze tussen wal en schip beland te zijn, waardoor je nooit meer een reactie hebt ontvangen. Vandaar dat mijn collega ook heeft aangegeven onderzoek te doen naar de betreffende afdeling en hoe dit mis heeft kunnen gaan. We willen er uiteraard alles aan doen om dit op te lossen. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Mocht dat niet werken, zou je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

Mocht dat allemaal niet werken en verder in orde zijn, kan ik eventueel een case voor je doorzetten naar één van onze netwerkspecialisten, zodat ze het verder kunnen onderzoeken. In dat geval ontvang ik graag 3 recente voorbeelden (maximaal 3 dagen oud) van de sms berichten die naar jou verstuurd zouden moeten zijn. In de voorbeelden ontvang ik graag: 

  • tijdstip 
  • locatie 
  • het andere nummer 

Overstappen zal niet nodig zijn, we willen dit graag voor je onderzoeken. Mocht blijken dat het aan een fout ligt vanuit onze kant, zal ik uiteraard meekijken naar een gepaste oplossing voor jouw situatie. 

Ik zie je reactie graag tegemoet! 


simnlru
  • is Prince of Content
  • 96 reacties
  • 9 juni 2025

Ik heb precies dit zelfde probleem sinds eind vorig jaar.. Is hier al een oplossing voor of is de oplossing een andere provider nemen?


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@simnlru, welkom! Overstappen naar een andere provider zal niet nodig zijn, laten we samen naar een oplossing kijken. Zou je bovenstaande punten in mijn eerdere bericht kunnen proberen om te kijken of dat het probleem verhelpt? Zo niet, vermeld dan je telefoonnummer in je profiel en geef de juiste informatie door, zodat ik het voor je kan doorzetten en het onderzocht kan worden! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen