Skip to main content

Ik heb traag Internet

Ik heb traag Internet
Toon eerste reactie

65 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13942 reacties
  • 30 mei 2024

Kan je het eens met een andere laptop of pc proberen @Pluismuis

• is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 30 mei 2024
Tommie van Odido schreef:

Kan je het eens met een andere laptop of pc proberen @Pluismuis

Die optie heb ik helaas niet.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4237 reacties
  • 31 mei 2024

@Pluismuis Heb je de optie om met een andere kabel te testen? 

• is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 31 mei 2024
Teresa van Odido schreef:

@Pluismuis Heb je de optie om met een andere kabel te testen? 

Helaas geen andere kabel aanwezig. Weet ook niemand die 'n kabel heeft liggen.

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2241 reacties
  • 1 juni 2024

Hoi @Pluismuis, ik zou een kabel voor je kunnen opsturen. Dit is geheel kosteloos. Zou je dit willen? Dan maak ik het direct in orde! Groetjes, Ishana

• is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 1 juni 2024
Ishana van Odido schreef:

Hoi @Pluismuis, ik zou een kabel voor je kunnen opsturen. Dit is geheel kosteloos. Zou je dit willen? Dan maak ik het direct in orde! Groetjes, Ishana

Dat is lief, zou fijn zijn :) Dank U

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4237 reacties
  • 2 juni 2024

@Pluismuis Ik heb er gelijk 1 voor je besteld, deze komt snel jouw kant op! 

Geef je ons een seintje als je de verbinding hebt kunnen testen? Ik sta klaar om verder te helpen! 😊

• is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 19 juni 2024

Hartelijk dank voor de kabel, en 't super handige klittenband (die is ECHT handig, geweldig - die gaat hergebruikt worden ;) )
Excuses voor de vertraging. Is wat tussen gekomen, maar eindelijk voor elkaar:
Kabel is vervangen en.. nog steeds prut. Instabiel als maar kan.
Snelheid is net 'n achtbaan - je kunt er niks van op aan.
3 testen gedaan back-to-back, en alle 3 anders.

Ik heb geen idee meer, wat 't nog kan zijn. Abo downgraden?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4237 reacties
  • 20 juni 2024

@Pluismuis Fijn dat je de kabel hebt ontvangen en bedankt voor de genomen moeite! 

Ik heb nogmaals de verbinding uitgelezen en wil je vragen om het modem eens op de volgende wijze een herstart te geven. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Mocht dit niet voor verbetering zorgen, dan ga ik dit doorzetten naar mijn collega’s van de technische dienst voor verder onderzoek. 

• is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 20 juni 2024

Maakt helaas geen verschil.

Wat echter wel 'n ENORM verschil maakt, is welke site ik gebruik voor 'n speed test. Wat de installatie knul gebruikte geeft compleet andere waardes aan dan Speedtest (die jullie gebruiken). Hij gebruikte Fast, die zijn echt compleet anders.. (zal ik er ook bij doen, dan kan iedereen 't zien hoe groot dat verschil is - zelfs per site zelf..)

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi @Pluismuis, dat is zeker een verschil. Ik wil dit graag oppakken. Wel heb ik de speedtest op de juiste manier nodig. De verbindingswijze moet bijvoorbeeld duidelijk te zien zijn en het liefst ontvangen we een screenshot van je taakbeheerder. Zo zien we wat er op de achtergrond draait. Volg dus de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/8f55b5ca3d/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf 

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/0c8973e98d/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Voor Linux:
https://assets.odido.nl/x/bbb7b6cc75/handleiding-snelheidsproblemen-linux.pdf 

Volg deze exacte stappen en stuur ons de resultaten in dit gesprek. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. We starten dan een onderzoek!

• Doet lekker mee
  • 4 reacties
  • 11 januari 2025

Ik heb sinds een uurtje of zo zeer traag internet. Ik heb een glasvezelverbindig met 1gigabit abonnement. Wifi is niet het probleem. Tussen computers thuis werkt de verbinding snel. Maar verbinding naar internet is ongeveer 10 kilobit/s . Ja, kilobit, dat had ik 30 jaar geleden op een telefoon modem. 
Geen werkzaamheden gemeld. Geen idee wat te doen. Alle apparaten al van stroom gehad, lampjes zijn in orde, apparaten werken goed. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 13942 reacties
  • 13 januari 2025

Hey ​@gjmi, ik wil natuurlijk dat je kunt genieten van je gewende snelle verbinding.

Zou je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik met je meekijken. Als je eigen apparatuur hebt aangesloten wil ik je vragen om de Zyxel aan te sluiten om te kijken of je daar ook een trage verbinding mee hebt of niet. Graag ontvang ik ook een bekabelde speedtest op de Zyxel:

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

• Doet lekker mee
  • 4 reacties
  • 13 januari 2025

@Tommie van Odido het is opgelost. Ik vermoed dat er aan jullie kant een zelfde IP adres aan twee klanten is uitgegeven. Dat gebeurt soms.

Ping werkte wel, data heel wisselend tussen traag en nog trager. Dat is dan typisch het geval. 

Modem van zyxel deed wel goed(ander ip adres). Ik heb toen mijn router weer aangesloten en weer fout (deze kreeg zelfde ip adres als die eerst had). Pas nadat ik mijn router een paar uur los had en weer aansloot, viel me op dat ik een nieuwe ip adres kreeg en alles deed weer perfect. 

groeten,

gjmi

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1635 reacties
  • 14 januari 2025

Hi ​@gjmi, ik vermoed dat dit inderdaad het geval is geweest bij jou. Super om te zien dat je het op deze manier hebt kunnen oplossen! 😄

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen