Skip to main content

Ik heb al eerder gebeld en gemaild over stabiel internet problemen. Ik heb alleen niet het idee dat ik via die weg serieus genomen word vandaar nogmaals proberen via deze weg.

Op 26-09-2023 heb ik telefonisch een melding gemaakt over traag internet. Hierop heb ik een mail gehad op 13-10-2023 dat deze problemen zijn opgelost. 

Nu ervaar ik echter nog steeds erg vaak internet dat het traag of zelfs helemaal niet doet. Wat hebben jullie hier gedaan om het probleem te ''verhelpen''? of is de werkbon klakkeloos afgesloten? 

Deze melding had het volgende referentie nummer: 66392550

Nu heb ik op 28-10-2023 opnieuw de melding gemaakt van traag en wegvallend internet. Ook is mij weer gevraagd om speedtests te nemen. 

Dit heb ik de afgelopen 3 dagen gedaan met erg teleurstellende resultaten.  referentie nummer:  66768342

28-10-2023 internet compleet weggevallen. Upload snelheden van 27 Mbps jitter van 49

29-10-2023: Jitter van 121 ms. En upload van 240 Mbps

30-10-2023: Jitter van 245 ms. geen verbinding kunnen maken met de server. package loss en een downloadsnelheid van 156 Mbps

De melding met referentie nummer: 66768342 zou binnen een werkdag met een reactie terug komen. Ben nu een week verder en nog niks te horen gekregen…. Tot op heden heb ik erg spijt van mijn overstap omdat ik van een stabiel netwerk afkom. Dit moet niet veel langer zo blijven ik overweeg namelijk al mijn contract stop te zetten omdat dit zo niet werkt voor mij.

Tevens hebben jullie deze bestanden en tekst ook allemaal netjes in de mail ontvangen op 31-10-2023

Met vriendelijke groet,

Jan L

Beste mensen van odido. Graag een status update.…

Gisteren avond 5-11-2023 was internet weer traag.... Valt me wel op dat een aantal andere klanten van jullie exact de zelfde problemen als ik ervaar op de zelfde tijd en dagen. 

Beste odido medewerkers! Ik heb weer wat mooie speedtest resultaten voor jullie!

Op het moment van schrijven is internet weer heel erg traag. Dit is sinds 20:00 weer aan de gang op het moment van schrijven is het 22:20 en is het nog steeds gaande. Het groene internet lampje brandde niet. Niet groen en ook niet rood. Gewoon helemaal niet. Na resetten van de modem zyxel T56 heeft dit helaas niet tot stabiel internet geleid. Wel knippert het internet lampje nu groen.

Met veel moeite is het gelukt om 2 speedtesten uit te voeren. In eerste instantie kreeg ik alleen de melding kan geen verbinding maken met server. Voor de duidelijkheid. Deze tests zijn gedaan met een desktop pc rechtstreeks aangesloten op de zyxel modem. Alle andere apparaten heb ik losgehaald van het modem zodat alleen deze computer met internet / modem verbonden is. 

Op de bovenstaande afbeelding is er een veel te hoge jitter en ook de download snelheid word bij lange na niet gehaald. Ook is de opbouw erg traag.

2x hele mooie snelheden alleen een jitter van 1669 ms.

Ik zie jullie reactie met belangstelling tegemoet!

@Jan.L, ik begrijp je frustratie, dit moet worden opgelost. Op dit moment kan ik niet bij jouw gegevens om met je mee te kijken. Zou je voor mij in je profielinstellingen je klantnummer, dat lijkt op ABC12345, willen toevoegen? Deze kun je vinden in Mijn Odido. Dan ga ik gelijk voor je aan de slag! 

Dag @Teresa van Odido,

Laat me als aller eerst je bedanken voor je reactie. Ik heb mijn klantnummer toegevoegd bij mijn profiel instellingen.

Nog even een kleine update. Gisteren avond heb ik opnieuw gebeld met de service lijn. Die hebben mijn modem van afstand opnieuw ingesteld. dit is rond een uur of 18:45 gedaan. Ook is mij gevraagd goed in de gaten te houden wanneer internet precies traag was. Gister avond en ook vanochtend / vanmiddag was het weer traag. Ik heb speedtesten en ook ping testen gedaan. Dit is allemaal gedaan met een pc die rechtstreeks op de zyxel T56 modem aangesloten zit zonder iets er tussen met een cat 6A kabel. Daar zijn de volgende resultaten uit gekomen:

Bij de ping test zit soms een grote schommelig in dit geval van 158 ms

Speedtest die ik iets later heb genomen lage upload en package loss.

Vandaag had ik de volgende resultaten:

Kon geen verbinding maken met server na later nog een keer te proberen kwam het volgende:

Erg hoge jitter. Vervolgens weer ping testen gedaan.

meeste zijn netjes maar ook nu weer met enkele uitschieters tot 195ms

Hierna heb ik ook naar google een ping test gedaan en kwam dit uit:

hierbij zitten uitschieters tot 122 ms

Ik hoop dat je wat kunt met deze info en dat het niet teveel is. Daarbij moet ik nog wel even vermelden dat nu op het moment van typen 18:24 het internet weer lekker rap aanvoelt zoals het hoort te zijn. Ook de speedtest die ik genomen heb laat bij deze test ook mooie resultaten zien. Down: 383,66 UP: 379,16 Ping 7ms Jitter 0ms en een loss van 0.0

Met vriendelijke groet,

Jan.L

@Jan.L, natuurlijk, ik kijk graag met je mee! 😀 Dank je wel voor het toevoegen van je klantnummer, ik ben direct het systeem voor je ingedoken om een lijnmeting te doen. Hier kwam inderdaad uit dat er iets niet helemaal goed zit. Ik heb daarom gevraagd aan mijn collega’s van de technische dienst of zij dit verder willen onderzoeken. Houd er rekening mee dat dit een aantal werkdagen kan duren, omdat we het echt goed uit willen zoeken. We willen dat jij hierna direct van goed werkend internet kan genieten! 

Dag @Teresa van Odido,

Bedankt voor je terugkoppeling. Hopelijk krijgen ze gevonden waar het probleem zit.

Met vriendelijke groet,

Jan.L

Geen dank @Jan.L, ik help je graag en hoop met je mee! 😀

Dag @Teresa van Odido 

Is erg nog een probleem gevonden / opgelost met de gemaakte melding?

Met vriendelijke groet,

Jan.L

Hey @Jan.L, het ticket is afgewezen omdat je eigen apparatuur aangesloten hebt. Ik heb een lijnmeting nodig zonder dat je eigen apparatuur aangesloten is voor een goede meting. Daarna kan ik het opnieuw doorzetten om dit te onderzoeken. Zou je alles kunnen loskoppelen en mij een seintje willen geven? Dan doe ik een lijnmeting en daarna kun je het apparatuur weer aansluiten. Alvast bedankt! 

Sorry @Tommie van Odido 

Hier zakt echt mijn broek van af. Wederom laten jullie niks weten. Moet er zelf achter aan gaan en krijg ik te horen dat er eigen apparatuur aangesloten zit op mijn netwerk?  Weer een week verspild. Ik ben overigens ook niet op het moment thuis.

Mee dat ik dit bericht typ werd ik toevallig door jullie medewerker gebeld. 

Deze geeft aan dat er een switch in mijn netwerk zit. Echter zit de pc waarop ik deze testen uitvoer rechtstreeks op het modum zonder switch er tussen en ook heb ik de testen uitgevoerd zonder de switch op het modem. 

Ticket is weer terug gezet naar jullie backoffice.

Ik wil graag mijn rechten weten voor het vroegtijdig overstappen naar een andere internet provider.

Jullie leveren niet de diensten waar ik netjes voor betaal. Ben al 3 maanden bezig met dit probleem opgelost te krijgen alleen vallen jullie steeds terug in het zelfde riedeltje.

Overigens las ik gisteren deze topic:

https://community.odido.nl/wifi%2D515/wi%2Dfi%2Dverbinding%2Din%2Dde%2Davond%2Dinstabiel%2D358077

Zou dit niet toevallig ook voor mij kunnen gelden? Ik zit bij mijn weten ook op het kpn netwerk en heb de zelfde symptomen. @Tommie van Odido zou jij dit voor mij na kunnen kijken?

Ik heb op het moment nog weinig vertrouwen in jullie service.

Bij voorbaat dank:

Met vriendelijke groet,

Jan.L

Hey @Jan.L, dit is erg lastig om te zeggen. Op dit moment merken we inderdaad dat er een aantal klanten issue's ervaren op het WBA netwerk. We hebben duidelijke speedtesten nodig en moeten we aantonen dat de klant zonder eigen apparatuur en direct aangesloten op het modem de test doet. Anders wordt het namelijk niet geaccepteerd door KPN NetwerkNL. Dan blijven we bezig. Het is ook net als een speld in een hooiberg vinden met dit soort issue's. We moeten alles uitsluiten en de boosdoener opsporen. Ik zie dat het ticket opnieuw voor je is doorgezet, hopelijk kunnen ze het oppakken en voor je oplossen! Je dient ons 30 dagen de tijd te geven om het voor je op te lossen, lukt het ons niet? Dan mag je het contract kosteloos stopzetten.

Dag @Tommie van Odido 

Op dit moment ben ik wel thuis en kan ik eventueel alles van me modem af halen. Ik weet niet of je een lijnmeting wilt doen?

Overigens moet ik wel vermelden dat de afgelopen 3 dagen het internet eindelijk naar behoren heeft gewerkt.

Met vriendelijke groet,

Jan.L

Hoi @Jan.L, wij doen geen lijnmetingen tussendoor, maar onze technische dienst monitort op basis van analyses en metingen via lijndiagnose op de WBA-lijn. Zolang het onderzoek openstaat, wil ik je vragen om ons modem aangesloten te laten zonder tussenkomst van switches of eigen routers, alsjeblieft. Als KPN constateert dat er “eigen apparatuur” aangesloten is, wordt het onderzoek meteen beëindigd en starten we weer van voren af aan. 

Dag @Jason van Odido 

Ik heb geen eigen modem dus die kan ik niet aansluiten.

Ik heb de switch er uit gehaald alleen kan ik dan niet al mijn apparaten met internet verbinden omdat jullie modem niet 7 utp aansluitingen heeft.

Graag hoor ik het dan ook meteen als er een uitslag is gekomen zodat alles weer naar originele staat gezet kan worden.

Overigens heb ik 1 accesspoint aangesloten met een POE adapter. Word dat ook gezien als eigen hardware?

Want om al mijn wifi apparaten om te zetten naar jullie modem is nogal een heisa.

Kleine sidenote. Ook gisteren en vandaag heeft internet goed gedaan. Op het moment brand er geen internet lampje op het modum alleen heb ik wel internet. Ik snap er niks meer van.

Met vriendelijke groet,

Jan.L

@Jan.L Ik ga heel eerlijk met je zijn: als ik onze modules en metingen zo bekijk, snap ik er op dit moment ook weinig van. We houden in de gaten! Bedankt voor je antwoord!

@Jason van Odido,

Graag nog even een status update. Afgelopen weekend was helaas de verbinding weer erg onstabiel.

Met vriendelijke groet,

Jan.L

Hey @Jan.L, zou je eens het modem een harde factory reset willen geven en het ONT kunnen rebooten? Ik ben benieuwd wat dit doet met onze meting. We krijgen namelijk geen goede meting. Alvast bedankt! 

Reset

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Dag @Tommie van Odido,

Ik heb een factory reset gedaan en een powerflip. Ik stuur straks wat meet resultaten van mijn kant op van de afgelopen dagen.

Dag, @Tommie van Odido,

Na de powerflip ervaar ik nog steeds problemen. Zie afbeeldingen hieronder. Hoge jutter, Package loss en ping spikes.

Hieronder nog wat screenshots van voor de power flip. Kort samengevat zijn dat de zelfde problemen.

Het duurt me allemaal wel erg lang voordat mijn problemen zijn opgelost. Ben nu al bijna 3 maanden klant van jullie en sindsdien ook problemen met mijn internet. Dit is bij jullie ook bekend maar er is vooralsnog geen vergoeding of oplossing gekomen voor de problemen. Kerst en de feestdagen liggen voor de deur zou wel fijn zijn als het voor die tijd eens opgelost zou zijn.

Met vriendelijke groet,

Jan.L

Hey @Jan.L, bedankt voor je terugkoppeling. Ik zie dat we nog een keer Guidion hebben aangestuurd. We gaan toch met ander apparatuur testen om het een en ander uit te sluiten. 

Dit soort problemen vergen inderdaad veel tijd. Het is niet makkelijk op de vinger op de juiste plek te leggen. Je moet het een beetje zien als een speld in een hooiberg zoeken. Hopelijk kunnen we snel het pijnpunt vinden en dit oplossen!

Dag @Tommie van Odido ,

De monteur van Guidion is langs geweest. Hij heeft het modum vervangen. Hij vermoed niet dat dit het probleem is. De ont kon hij niet vervangen wand die was niet op voorraad.  Hij wou de patchkabel in de kast vervangen alleen die is van kpn daar mocht hij niet in.

Als het goed is heeft hij dit doorgezet naar kpn.

Rond 00:40 viel mijn internet uit en zag ik dat het modem opnieuw opstarten. Daarna kwam internet ook meteen weer terug. (Circa 5 min). Zou het kunnen dat dit door een eventuele update van het modem komt?

Met vriendelijke groet,

Jan.L

Hey @Jan.L, de monteur van Guidion heeft het ticket niet goed doorgezet en is daarom afgewezen. Ik heb het ticket nogmaals doorgezet op de juiste manier. Hopelijk kunnen we dit voor je oplossen!

Dat kan inderdaad een update geweest zijn van het modem. Dan had het modem nog niet de laatste firmware, als het modem aan staat wordt de update automatisch gepushed. 

Dag @Tommie van Odido,

Bij deze kan ik helaas bevestigen dat de vermoedens van de Guidion monteur klopt. Vanavond is internet weer erg traag dus het vervangen van het modum heeft niet geholpen.

Ik heb wederom problemen met traag landende website. Kom met moeite ingelogd bij Netflix en Amazon Prime.

Ook kom ik niet verbonden met game servers. En als het lukt na een keer of 6 opnieuw proberen kom ik niet verder dan de game lobby of krijg ik weer connection lost. UPnP in het modem heb ik al uitgeschakeld. 

Het is weer in de avonduren zoals voorheen. 

Groet, 

Jan.L

@Jan.L Dank je wel voor je terugkoppeling! @Tommie van Odido heeft het opnieuw neergelegd bij de technische dienst en ik zal deze informatie nog doorgeven. Weet dat er hard wordt gewerkt om dit voor je op te lossen! 

Dag @Teresa van Odido en @Tommie van Odido 

Hierbij nog wat screenshots van metingen die ik gedaan heb. Dit is op een pc gedaan direct op het modem. Overigens ook nog een vraag: Wanneer kan ik mijn switch weer aansluiten? Deze is nu al ruim 18 dagen losgekoppeld terwijl dit niks doet veranderen aan mijn internet verbinding.

Wat trouwens mooi te zien is bij pingen van 2 verschillende servers dat de ping spikes overeen komen op exact de zelfde tijd. 

Groet,

Jan.L

Reageer