Beantwoord
NordVPN gebruiken via router
Hoe kan ik gebruik maken van NordVPN met mijn Draytek Vigor2132F router?
NordVPN heeft een keurige instructie waarmee je dit kan installeren (https://nordvpn.com/nl/tutorials/draytek/l2tpipsec/). Helaas lukt het mij niet om één en ander te activeren. Na de laatste stap, het indrukken van Dial, gebeurt er niks. In het overzichtscherm (VPN and Remote Access > LAN to LAN) zie je dat het aangemaakte NordVPN profile offline blijft. Het kan zijn dat de T-Mobile firmware dit niet toestaat, het kan ook zijn dat ik iets fout doe.
Is er iemand die erin geslaagd deze router als een (Nord)VPN client te configureren? Zo ja, hoe is dat gelukt?
NordVPN heeft een keurige instructie waarmee je dit kan installeren (https://nordvpn.com/nl/tutorials/draytek/l2tpipsec/). Helaas lukt het mij niet om één en ander te activeren. Na de laatste stap, het indrukken van Dial, gebeurt er niks. In het overzichtscherm (VPN and Remote Access > LAN to LAN) zie je dat het aangemaakte NordVPN profile offline blijft. Het kan zijn dat de T-Mobile firmware dit niet toestaat, het kan ook zijn dat ik iets fout doe.
Is er iemand die erin geslaagd deze router als een (Nord)VPN client te configureren? Zo ja, hoe is dat gelukt?
Beste antwoord door 05alexander92
Waar ik wel even benieuwd naar ben is het doel van deze VPN. Wil je dat al je internetverkeer via een bepaalde server wordt geleid middels een VPN, of wil je juist middels een VPN bij je thuisnetwerk kunnen?
Ik heb ook best vaak een VPN opgebouwd met een Draytek, maar meestal was dat tussen 2 Draytek's. Vanaf een pc naar een Draytek toe ook wel eens, maar dat deed ik altijd gewoon via de standaard ingebouwde VPN functionaliteit in Windows. Tevens moet je in dat laatste geval bij Remote dial in user dit profiel configureren.
Probeer het anders eens met enkel IPSec. Die gebruik ik meestal, volgens mij is L2TP altijd wat lastiger om te configureren.
Bekijk origineelIk heb ook best vaak een VPN opgebouwd met een Draytek, maar meestal was dat tussen 2 Draytek's. Vanaf een pc naar een Draytek toe ook wel eens, maar dat deed ik altijd gewoon via de standaard ingebouwde VPN functionaliteit in Windows. Tevens moet je in dat laatste geval bij Remote dial in user dit profiel configureren.
Probeer het anders eens met enkel IPSec. Die gebruik ik meestal, volgens mij is L2TP altijd wat lastiger om te configureren.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.