Ik heb sinds gisteren 1Gbit glasvezel internet, maar de snelheid is teleurstellend: max 300 down & 300 up via speedtest, waarbij de snelheid erg varieert tussen de verschillende metingen. Ik test met een kabel direct in de zyxel modem dus het ligt niet aan de Wifi.
Installateur had dezelfde snelheid gemeten maar gaf aan dat dit het maximum van zijn mobiel was dus normaal. Ik heb het inmiddels met div laptops & tablets geprobeerd maar de snelheid is nooit hoger.
Soms is de snelheid zelfs minder dan 50mbit waardoor zelfs televisie kijken begint te haperen :-(.
Ik heb ook mijn oude 300mbit ziggo abo nog even aangehouden tot t-mobile goed zou werken en als ik de speedtest resultaten van beide vergelijk lijkt het erop dat de maximum download snelheid van beide gelijk is?!?
Zou er een beperking in de wijkcentrale kunnen zijn waardoor de 1gbit bij lange na niet wordt gehaald? Glasvezel werkte eerst helemaal niet omdat monteur eerst iets verkeerd had aangesloten in de wijkcentrale wat hij vervolgens weer even moest oplossen, dus ik vraag me af of er misschien nog steeds iets niet goed zit waardoor de snelheid veel te laag is.
Ik hoop dat iemand een goede suggestie heeft hoe dit nagekeken & opgelost kan worden.