Sinds ongeveer een week heb ik veel packet loss en ping, de router is al gereset, de kabel tussen ONT en de router is al vervangen, ONT en router beide opnieuw opgestart, niks helpt, router is ook al gereset, dit probleem gebeurt alleen in de avond na ongeveer 7 of 8 uur.
Hey allemaal, graag voor de duidelijkheid: De Nokia lost alleen de problemen op op het WBA netwerk met klanten die in bezit zijn van een Genexis ONT. In de Genexis zit namelijk een firmware bug wat voor de problemen zorgt.
Wat mij opvalt als ik bij jullie een lijnmeting uitvoer is dat jullie allemaal op een ander netwerk en technologie zitten, dus het zou individueel onderzocht moeten worden. Ook valt mij op dat bij de meeste een eigen router/acces point aangesloten zit.
Graag een eigen topic starten mits je die nog niet hebt aangemaakt zodat de topics overzichtelijk blijven. Ik ontvang dan in het topic een bekabelde pingtest volgens onze norm (zonder eigen apparatuur aangesloten):
Pingtest
De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los. Maak een nieuw topic aan als je problemen met hoge ping ervaart. Beantwoord de vragen zorgvuldig.
Vragenlijst:
Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
Ping 8.8.8.8
Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8
Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
Start een traceroute naar 8.8.8.8
Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8
Ping het gevonden IP-adres
Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres
P.S. als je het vooral merkt tijdens het gamen, dan graag de game erbij vermelden en de server van de game pingen volgens de bovenstaande instructies.
@MwdeMaar & @andreasambrosius, jullie zitten in het zelfde gebied en als het goed is op de zelfde wijkcentrale. @andreasambrosius, zou jij je hier willen melden? Dan kunnen we jullie case samen onderzoeken.
@Tommie van Odido Gezien je het vertikt om te reageren in de Rotterdam packet loss topic, zie ik echter nog wel 1 packet loss met het pingen, het is sowieso beter, maar zeker niet perfect nog
@Tommie van Odido Gezien je het vertikt om te reageren in de Rotterdam packet loss topic, zie ik echter nog wel 1 packet loss met het pingen, het is sowieso beter, maar zeker niet perfect nog
Helaas is er geen verbetering, en gezien je lekker vakantie heb over 2 dagen voor 2 maanden laat je ons allemaal in de steek, bedankt, als een andere medewerker dit niet oppakt zijn wij er klaar mee.
Het is super om te zien dat de aanpassing voor een aantal van jullie de oplossing is geweest! Zouden de personen die op dit moment nog steeds packetloss ervaren opnieuw een pingtest willen aanleveren volgens de eerder gegeven instructie? Dan kan ik dit opnieuw voor jullie doorzetten.
De pingtest ansich lijkt mij niet héél veel te vertellen buiten ons bezig te houden. Uiteraard kan ik als ik vanavond eraan toe kom (het is tenslotte kerstavond) nog screenshots maken. Uiteraard gisteren uit eigen beweging dit uitgevoerd, buiten dat er programma's de package loss al bijhouden voor je. Waaronder je dit in-game kunt zien in CS2 (0-2%) en programma's als Teamspeak 3 (0.10 - 2%) dit ook vermelden.
Dit was de situatie gisteravond: 1. (hop1) Geen loss naar eigen modem (192.168.1.1) 2. (hop2) Geen loss naar glasoperator 3. (hop3) Hop erna geeft geen toegang om te pingen… dus altijd request timeout. (Dit IP komt in elke traceroute terug) 4. (hop4) IP is vaak hetzelfde, veranderd soms, ook niet allowed om te pingen.
pingtesten naar 8.8.8.8, World-ICT servers, Steam Servers, Hetzner Servers gaven allemaal rond de 3-8 timeouts.
Het enige “gekke” wat ik vond, is dat er geen timeouts bij een pingtest naar tweakers.net plaatsvonden.
De pingtest ansich lijkt mij niet héél veel te vertellen buiten ons bezig te houden. Uiteraard kan ik als ik vanavond eraan toe kom (het is tenslotte kerstavond) nog screenshots maken. Uiteraard gisteren uit eigen beweging dit uitgevoerd, buiten dat er programma's de package loss al bijhouden voor je. Waaronder je dit in-game kunt zien in CS2 (0-2%) en programma's als Teamspeak 3 (0.10 - 2%) dit ook vermelden.
Dit was de situatie gisteravond: 1. (hop1) Geen loss naar eigen modem (192.168.1.1) 2. (hop2) Geen loss naar glasoperator 3. (hop3) Hop erna geeft geen toegang om te pingen… dus altijd request timeout. (Dit IP komt in elke traceroute terug) 4. (hop4) IP is vaak hetzelfde, veranderd soms, ook niet allowed om te pingen.
pingtesten naar 8.8.8.8, World-ICT servers, Steam Servers, Hetzner Servers gaven allemaal rond de 3-8 timeouts.
Het enige “gekke” wat ik vond, is dat er geen timeouts bij een pingtest naar tweakers.net plaatsvonden.
In ieder geval fijne feestdagen!
Vandaag tussen 18:20 en 21:05 geen package loss gemeten, mocht het weer voorkomen zal ik de pingtest & traceroutes delen naar verschillende servers
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.