Skip to main content
Beantwoord

ONT en Zyxel modem vervangen voor eigen Fritzbox 5590 Fiber XGS-PON

Toon eerste reactie

• is een Top Poster
  • 26 mei 2025

Hi ​@Teresa van Odido 

Gevraagde info is gewijzigd

Dank!

Gr

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@NV2013 Hartstikke bedankt! 

Ik heb gelijk voor je gekeken. Ik vermoed dat de registratie steeds misgaat, omdat deze moet worden uitgevoerd door de netwerkbeheerder zelf. Wij kunnen dit niet zelf aanpassen in het systeem. 

Uiteraard ben ik gelijk naar mijn collega's van de technische dienst gesneld met het verzoek om de registratie alsnog te voltooien met behulp van Delta. Komt goed! 

Wanneer ik een terugkoppeling heb, deel ik dit ook met jou in dit topic. 

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen in de tussentijd? Ik doe het graag! 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@NV2013 Ben ik weer! 

ik heb zojuist een terugkoppeling ontvangen. De ONT registratie is succesvol afgerond. Laat je mij weten of het lukt om te verbinden? 

• is een Top Poster
  • 27 mei 2025

@Teresa van Odido 

Yes, ik heb verbinding!

Dank voor de snelle hulp!

• is een Top Poster
  • 12 juni 2025

met belangstelling dit draadje gelezen en lid geworden van de community. Ik wil mijn Zyxel ook vervangen en als het gaat dan ook direct het Huawei XGS-PON kastje. Ik begrijp dat dit kan met een Fritzbox 5590 XGS-PON, mits:
1. de juist firmware is geinstalleerd (>7.50).​​​​​​
2. Odido het modem ID heeft geregistreerd.

Wij hebben ODF en ik hoor graag of inderdaad het Huawei kastje dan ook er tussenuit kan en wat er eventueel nog nodig is.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 12 juni 2025

Hallo ​@Tombr 

Zorg dat je de juiste patckabel en SFP module gebruikt. Vul daarna alle privé velden in je community profiel in en vul het modem ID in bij info voor de moderators zodat een moderator hen kan registreren.

In je Fritzbox wel het Odido profiel kiezen of andere ISP net VLAN 300.

• is een Top Poster
  • 12 juni 2025

Hi ​@Waqqas  dankjewel. Dan ga ik de Fritzbox 5590 XGS-PON (dat moet de juiste SFP zijn, want dit staat ook op mijn Huawei kastje).

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 12 juni 2025

@Tombr 

Klopt, op deze manier heb je het Huawei XGSPON kastje niet nodig.

• is een Top Poster
  • 12 juni 2025
Waqqas schreef:

@Tombr 

Klopt, op deze manier heb je het Huawei XGSPON kastje niet nodig.

weet je dit zeker? Op dit draadje  las ik dat een jaar geleden het nog niet kon met ODF. Ik hoop natuurlijk dat dit nu wel het geval is...

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 12 juni 2025

@Tombr 

Nu is dat wel mogelijk, al vele gebruikers hebben de glasvezel rechtstreeks in de Fritzbox ✅

• is een Top Poster
  • 14 juni 2025

@Waqqas  Ik heb nu mijn nieuwe Frtizbox 5590 en het modem ID in mijn profiel vastgelegd. Wie kan en wil mij nu verder helpen?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11

Hey ​@Tombr, dat kan ik voor je regelen!

Mag ik het ModemID op elk moment registreren of plan je liever een datum/tijdstip in als je thuis bent? Als dat het geval is dan ontvang ik graag een privébericht met een aantal data wanneer je beschikbaar bent. Als ik hem op elk moment mag registreren lees ik dat ook graag terug, daarvoor heb ik alleen nog je geboortedatum nodig. Zou je die in je profiel willen zetten? Dan wacht ik je terugkoppeling af, alvast bedankt!

• is een Top Poster
  • 16 juni 2025

Hi ​@Tommie van Odido, op dit moment heb ik de Zyxel nog gekoppeld. Houdt deze op te werken zodra jij het nieuwe ModemID registreert? In dat geval doe ik je nu ook per DM een paar data. Profiel heb ik bijgewerkt.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 16 juni 2025

@Tombr 

De ONT en Zyxel van Odido zullen dan inderdaad niet meer werken.

• is een Top Poster
  • 20 juni 2025

Goedemiddag, dankzij de hulp van ​@Waqqas  en ​@Tommie van Odido  ging het vandaag moeiteloos. Stekker erin, glaskabel omprikken en gaan met die banaan. Hartelijk bedankt!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen