Sinds enige tijd valt mijn glasvezel internet uit. Bij de eerste relatief korte keer denk je nog nou ja...
Dan valt het 2 dagen achter elkaar langere tijd uit. Bij het 2e contact met de klantenservice wordt het modem gereset en gaat er een wachttijd van 3 dagen in om te zien of de storing weg blijft. De 2e dag is het weer mis. De volgende dag komt een monteur. Op basis van wat hij kennelijk al weet en wat ik vertel vraagt hij een nieuw installatiepakket aan. Hij handelt het af op zijn telefoon en ik hoef alleen een krabbeltje te zetten. Binnen een kwartier is hij weer weg. De werkbon krijg ik per mail. Het invullen daarvan is kennelijk een formaliteit om tot de volgende stap te komen.
Dan krijg ik een mail dat mijn internetsnelheid wordt verhoogd, fijn maar los nou eerst eens het probleem op: ik heb niets aan een hogere snelheid als het niet werkt. Bovendien was mijn oude snelheid prima.
Dan krijg ik een mail dat de melding is opgelost (hoezo?) gevolgd door een mail dat de oplossing onderweg is (foutje, bedankt!). Maar in de tussentijd was ik al begonnen met een tijdlijn op te stellen om aan te tonen dat het probleem niet was opgelost.
Vervolgens krijg ik een mail dat mijn bestelling onderweg is, gevolgd door een mail dat de vervangende apparatuur onderweg is. In die laatste mail blijkt het om alleen een nieuw modem te gaan. in mijn beleving is dat niet wat de monteur had aangekondigd.
Dan krijg ik een mail van DHL dat ze zaterdag tussen 14:00 en 18:00 langs komen en op de dag zelf een mail dat dat tussen 13:50 en 14:50 wordt. Prima, ik ben de hele middag en avond thuis.
Tussen 13:50 en 14:50 werd er niets bezorgd. Checken van de status leverde het volgende op: om 15:50 was de chauffeur nog onderweg. Dan geeft de status het volgende aan: 16:20 we hebben elkaar gemist, ze komen nog een keer langs. 16:22 bezorging verhinderd, 16:24 bezorging verhinderd, pakket gaat retour naar Odido.
Contact opgenomen met Odido, medewerker had het kennelijk begrepen (wel soms slecht verstaanbaar maar had het juiste pakketnummer) ging kijken of het pakket alsnog bezorgd kon worden. Gevolgd door een mail dat de vraag werd doorgezet naar de technische dienst. Hoezo technische dienst? Voor een logistiek probleem?
Dezelfde dag volgt er een mail over mijn nieuwe apparatuur: We zien dat je het pakket met je nieuwe apparatuur niet op hebt gehaald bij het ServicePoint of hebt geweigerd aan de deur. We gaan er vanuit dat je de apparatuur niet (meer) nodig hebt.
Vervolgens krijg ik een mail dat ik de nieuwe apparatuur heb geannuleerd en de annulering verwerkt is. Op die tijd is de klantenservice niet meer bereikbaar dus maar op zondag weer gebeld. Prima gesprek maar ondertussen is het dinsdag en het pakket staat nog steeds klaar voor versturen naar het sorteercentrum.
Vanochtend heb ik 2 keer met Odido klantenservice gebeld, de eerste keer werd de verbinding al verbroken voor ik contact had met een medewerker, de tweede keer tijdens het gesprek toen de medewerker iets moest opzoeken.
Ik ben er helemaal klaar mee. Je kunt kennelijk nergens meer op vertrouwen. Slechte vervoerders, inhoudelijk slechte e-mails en dezelfde onzin staat in mijn account.
Een geluk bij een ongeluk is dat ik sinds 10 juli geen uitval van het internet heb ervaren.