In verband met een te vaak af en toe wegvallende vaste internetverbinding waarbij alleen het modem of de media converter nog de oorzaak kunnen zijn, kreeg ik vandag een nieuw Zyxel T50 modem toegestuurd.
Daarbij zat ook een glasvezelkabel om de CTS CVT-3002W2A(SM10)-PLUS-DR Media Converter met het KPN glasvezelaansluitpunt te verbinden.
Het gaat om een gele 2 meter lange armoured Fiber Patchkabel SC-UPC/SC-UPC, barcode 12000302.
Deze kabel heeft 2 blauwe stekers en werd ook voor de oorspronkelijke installatie geleverd.
Bij eerdere problemen werd door een monteur van Guidion vastgesteld dat dit niet de goede kabel is omdat de steker voor het KPN glasvezelnetwerk groen moet zijn: een blauwe steker heeft daarvoor niet het juiste contactoppervlak waardoor er extra demping optreedt. Hij heeft de kabel toen gewisseld.
Levert T-Mobile wel de juiste patch kabels om de Media Converters met het KPN glasvezel netwerk te verbinden?
Opm.1: Waarom ik nu bij het modem een glasvezel patch kabel kreeg is mij niet duidelijk, die hoort bij een Media Converter, ik heb hem terug gestuurd bij het oude modem.
Opm.2: Ik kijk nu hoe het gaat. Blijft het probleem terugkomen dan is de Media Converter aan de beurt.
De ethernet kabel tussen de Media Converter en het modem heb ik al getest met een Trendnet TC-NT2 netwerk kabel tester en die is in orde.