Met MacroDroid is het mogelijk om een automatische SMS in te plannen die elke zes maanden wordt verzonden, zodat een prepaid SIM-kaart en het bijbehorende tegoed actief blijven. Ik heb een MiFi-router zonder een actief databundel op dit moment, maar ik heb met succes een test-SMS ontvangen die werd geactiveerd door MacroDroid. Ik kon dit verifiëren via de HTML-pagina voor SMS-berichten in de interface van de MiFi-router.
Met de instellingen in MacroDroid stuurt de app automatisch een vooraf gedefinieerde SMS op regelmatige intervallen. Dit helpt om deactivering van de SIM-kaart door inactiviteit te voorkomen. De configuratie in MacroDroid omvat:
- Trigger: Een tijd/datum-trigger die is ingesteld om eens per zes maanden te activeren.
- Actie: Een SMS verzenden met de gewenste tekst naar een specifieke ontvanger.
- Beperkingen: Zorg ervoor dat voorwaarden zoals voldoende SMS-tegoed of specifieke tijdvensters worden nageleefd om onverwachte kosten of onderbrekingen te voorkomen.
De MacroDroid-configuratie is met succes getest, wat blijkt uit de test-SMS die ik heb ontvangen. De SMS-functionaliteit van de MiFi-router maakt het eenvoudig om deze berichten te monitoren via de webinterface, zelfs wanneer er geen actief databundel aanwezig is.