Skip to main content

Enorme latency glasvezel internet

• 15 januari 2025
  • 5 reacties
  • 144 Bekeken

Tot gisteren had ik internet via Ziggo. Op mijn thuisnetwerk heb ik een router, switch en een aantal WiFi access points van Ubiquity. Werkte prima, maar is vrij duur en beperkte snelheid.

Gisteren is Odido glasvezel aangesloten. Toen de monteur er was deed de speed check het prima. Maar in de loop van de dag bleek dat veel websites slecht laadden. In de loop van de avond werd het steeds erger. Ook vandaag eigenlijk alleen maar problemen gehad. In de avond is het internet volledig onbruikbaar.

Ik heb uitgesloten dat het probleem aan mijn eigen apparatuur ligt. Het ligt ook niet aan de WiFi. Zelfs als ik alles uitschakel en alleen het Odido modem gebruik, dan blijf ik dezelfde problemen houden. (En met het Ziggo modem werkte alles zonder problemen. Het enige wat veranderd is, is de aansluiting naar buiten.)

Ping naar buiten toe is constant, geen pieken.

Het probleem is dat TCP verbindingen heel langzaam zijn met opzetten, maar zodra een verbinding gemaakt is dan werkt het snel. Ik moet soms minutenlang wachten voordat er een respons komt van het internet. Zo is er niet mee te werken, uiteraard.

Speedtest.net doet het soms wel, soms niet, vaak pas na 5 minuten. De snelheden die dan bereikt worden zijn goed.

Ik zag dat er een aantal vergelijkbare topics op het forum zijn, zoals:

Mijn probleem is zover ik kan zien identiek.

Ik heb er nu al spijt van dat ik ben overgestapt. Ben inmiddels al uren kwijt aan het troubleshooten. Erg teleurgesteld in Odido glasvezel.

Uitgelichte reactie

16 januari 2025

Hey ​@mahlzeit, welkom op onze Community!

Het Genexis probleem op het netwerk van KPN is inderdaad bekend. Wat ik voor je kan doen is je op de lijst zetten van Guidion om de Genexis om te wisselen naar een Nokia, echter lost dit het ook niet altijd op. KPN heeft wel weer wat nieuws gevonden maar daar heb ik nog geen concrete update over ontvangen. Wij zijn hierbij afhankelijk van het onderzoek van KPN.

5 reacties

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 15 januari 2025

Ik zie dat dit een structureel probleem is met Odido glasvezel: 

Echt schandalig dat jullie een niet-werkende dienst verkopen terwijl dit al maanden bekend is. Ik wil binnen 24 uur een oplossing zien of ik zeg mijn contract weer op.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 15 januari 2025

Bekend probleem waar Odido simpelweg niks aan doet.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14491 reacties
  • 16 januari 2025

Het Genexis probleem op het netwerk van KPN is inderdaad bekend. Wat ik voor je kan doen is je op de lijst zetten van Guidion om de Genexis om te wisselen naar een Nokia, echter lost dit het ook niet altijd op. KPN heeft wel weer wat nieuws gevonden maar daar heb ik nog geen concrete update over ontvangen. Wij zijn hierbij afhankelijk van het onderzoek van KPN.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 16 januari 2025

Bedankt voor je antwoord ​@Tommie van Odido maar deze situate is onacceptabel. Zojuist glasvezel besteld bij KPN.

Ik hoop dat mensen die Odido glasvezel overwegen eerst naar deze topics op het community kijken, want het is één grote negatieve ervaring en tijdsverspilling geweest. Heb totaal geen vertrouwen in Odido glasvezel meer.

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 21 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hier ook nieuw op glas (voor het eerst in mijn leven uberhaupt) vanuit Ziggo.. ik heb geen idee of ik nou dan “nieuw” die van genexis heb gekregen maar ook ik ervaar echt gigantische spikes waardoor ik elk online-ding (zelfs een youtube of twitch livestream) niet eens kan uitvoeren, knalt er om de paar seconden uit..

Wat is hier aan te doen dan? Zie constant iedereen overstappen naar KPN en dan heeft niemand ineens meer de problemen?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen