Skip to main content
Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

Hoe stuur je de apparatuur terug?
Toon eerste reactie

585 reacties

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 3 februari 2025

Waarom gebeurd dit met de retourzending van de apparatuur. Ik heb de qr-code laten scannen en ontvangstbewijs gekregen. Dit zie ik op de website van dhl.

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2159 reacties
  • 4 februari 2025

Hoi ​@spin_nl, goed dat je dit in de gaten houdt! Mocht dit binnen 6 werkdagen niet verwerkt worden, kunnen wij het handmatig voor je verwerken in ons systeem. Het komt dan ook helemaal goed. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! Groetjes, Ishana

• is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 4 februari 2025
ronaldvanholten schreef:

Goedemiddag,

Na mijn overstap van trage DSL naar glasvezel(helaas was Odido niet beschikbaar) is mijn abonnement sinds gisteren (29 januari 2025) niet meer actief.

Heb geen bevestiging ontvangen van de opzegging en ook geen retourlabel. Hebben jullie voor mij nog de opzegbevestiging en een retourlabel voor de apparatuur?

met vriendelijke groet,

Ronald van Holten

Kan hier iemand van Odido naar kijken?

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@ronaldvanholten, ik zie inderdaad dat je abonnement is opgezegd. Wat jammer! Je mist inderdaad informatie over de retour en op dit moment kan ik geen nieuwe QR code voor je ontwikkelen. Geen zorgen, er is een oplossing. Zou je de apparatuur volgens de onderstaande instructie willen retourneren?

Stop een briefje in een eigen  doos met daarop je adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel - géén Express punt) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. DHL is verplicht dit aan te nemen en een label voor je te maken!

Succes en heb je nog vragen, laat het weten!

• is een King Poster
  • 50 reacties
  • 5 februari 2025
Demi van Odido schreef:

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay!  Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de  apparatuur terug te sturen naar een  DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint  (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

[Geen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina:  retourformulier

Modem

Toon inhoud

Gaat het om een Zyxel T-50, Zyxel T-54 of Zyxel T-56 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem, Zyxel T-54 of Zyxel T-56 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

TV Box/Mediabox

Toon inhoud

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)

Mediabox

Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

Overige apparatuur

Toon inhoud

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

Klik&Klaar

Toon inhoud

Heb je Klik&Klaar via 1 van onze service kanalen opgezegd? Dan kun je het modem en wifipunten (als je die hebt) retour sturen via dit antwoordnummer van PostNL. Dit adres kun je terugvinden in de bevestigingsmail die je ontvangt na het opzeggen.

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!

Als het goed is gaan wij binnenkort weg bij Odido.

Niet vanwege klachten maar het is als consument voordeliger om over te stappen dan loyaal te zijn bij een goede provider.

Nu hebben mijn  ouders ook internet en tv van odido, kan/mag ik mijn nieuwere 4k tv box wisselen met de oudere TV box van mijn ouders en die Box terug sturen of afvoeren?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • 6 februari 2025

@ReMa3 Ik vind het oprecht niet leuk om te lezen dat we je moeten missen, maar ik begrijp jouw keuze. Ik help je graag verder! 

Echt leuk dat je ouders ook een Odido abonnement hebben. Ik kan mij voorstellen dat zij graag gebruikmaken van de Mediabox. Het is echter niet mogelijk om die van jou aan hun te geven, omdat deze verbonden staat aan jouw abonnement. Wel stuur ik jouw ouders natuurlijk met alle liefde een Mediabox toe! 

Als je er voor kan zorgen dat zij reageren in dit topic, ga ik gelijk aan de slag. Mocht dit niet lukken, wil je dan ook hun gegevens toevoegen (postcode. huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van de IBAN) aan jouw community profiel? 

Wil je alvast meer informatie over het terugsturen van jouw apparatuur? Neem dan eens een kijkje in dit topic. Hier staat alles uitgelegd: Hoe stuur je de apparatuur terug? | Odido community

Geef je mij een seintje als je zover bent? Dan bestel ik de Mediabox meteen! 

• 1 reactie
  • 23 februari 2025
Teresa van Odido schreef:

@ReMa3 Ik vind het oprecht niet leuk om te lezen dat we je moeten missen, maar ik begrijp jouw keuze. Ik help je graag verder! 

Echt leuk dat je ouders ook een Odido abonnement. Ik kan mij voorstellen dat zij graag gebruikmaken van de Mediabox. Het is echter niet mogelijk om die van jou aan hun te geven, omdat deze verbonden staat aan jouw abonnement. Wel stuur ik jouw ouders natuurlijk met alle liefde een Mediabox toe! 

Als je er voor kan zorgen dat zij reageren in dit topic, ga ik gelijk aan de slag. Mocht dit niet lukken, wil je dan ook hun gegevens toevoegen (postcode. huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van de IBAN) aan jouw community profiel? 

Wil je alvast meer informatie over het terugsturen van jouw apparatuur? Neem dan eens een kijkje in dit topic. Hier staat alles uitgelegd: Hoe stuur je de apparatuur terug? | Odido community

Geef je mij een seintje als je zover bent? Dan bestel ik de Mediabox meteen! 

Beste Teresa,

Graag ontvangen wij de nieuwe Mediabox indien mogelijk.

Met vriendelijke groet,

Jan Bil

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • 23 februari 2025

@jbil54 Tuurlijk, dat regel ik graag! 😀

De nieuwe Mediabox is besteld en komt binnen 2 tot 5 werkdagen jouw kant op. Je ontvangt hierover nog een e-mail ter bevestiging en een track & trace code. De oude TV Box hoef je niet meer te retourneren maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt. 

Ik wens je alvast veel kijkplezier! 

• 1 reactie
  • 18 maart 2025

Ik ben per ongeluk te laat met het retourneren van mijn apparatuur. Ik had de mails gemist, want die kwamen in mijn ongewenst. Nu zag ik dat ik een boete krijg, maar ik vroeg me af of ik de apparatuur alsnog kan retourneren? En zou ik dan een nieuw retouretiket kunnen krijgen?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20438 reacties
  • 18 maart 2025

Hallo ​@Claudiadekkers 

Je kan de oude retouuretiket gebruiken, vul je community profiel daarna aan met de tracking code en vul ook de andere privégegevens in.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen