Sindskort zijn we overgestapt naar Odido internet en TV. Nu hebben we een aantal smart-apparaten waaronder Homey, Philips hue, Powerview etc.
Helaas lijkt de internetverbinding met de powerview hub niet te werken. Ik kan mijn raamdecoratie via bluetooth bedienen, maar zodra ik wifi op mijn telefoon aanzet werkt het niet meer.
Powerview gateway 3 pro hub
6 luxaflex producten zitten hier aan gekoppeld
Er lijkt iets mis te gaan met de communicatie van mijn Powerview gate way hub en mijn netwerk.
De monteur van odido die hier was kon me niet helpen (was een ingehuurd iemand). Hij had een of andere app (wifiman) waarmee ie kon zien met welke poorten de gateway probeert te communiceren, dat zijn:
80
43781
5355
40771
Ik heb net met de klantenservice gebeld en zij gaven aan dat ik dit het beste hier kan posten.
Heb de hub gereset, verwijderd, opnieuw toegevoegd maar nog steeds hetzelfde probleem.
Op de hub zit een lampje, die kan ik via de app laten knipperen (werkt ook). Dus mijn telefoon heeft (via het netwerk) wel connectie met de hub.
Het lijkt mis te gaan met de connectie van de hub naar de raamdecoratie o.i.d. (dat doet hij dus niet).
De monteur zei dat het misschien wel werkt als ik onderstaande poorten openzet omdat deze de communicatie kunnen tegenhouden. Echter weet ik niet hoe dat werkt en wat ik precies moet instellen:
Ik heb net nog eens de bovenstaande instellingen toegepast, helaas zonder succes.
ik kan de hub zowel via kabel als via wifi verbinden met het internet, bij beide connectie mogelijkheden heb ik alles al geprobeerd. Op dit moment heb ik hem via de kabel verbonden. Als ik het goed heb communiceert de hub via bluetooth met de raamdecoratie en komt daar dus geen WiFi aan te pas.
Zou het niet aan de poorten kunnen liggen (ik heb er geen verstand van, dat is wat de monteur zei)?
Als ik het goed heb communiceert de hub via bluetooth met de raamdecoratie en komt daar dus geen WiFi aan te pas.
Volgens mij gaat dat niet via bluetooth maar via een eigen PowerView Shade-netwerk.
Heb je al geprobeerd de raamdecoratie opnieuw te koppelen met de hub? Als de hub gereset is kan ik me voorstellen dat je dat opnieuw moet doen.
PowerView® is een draadloze radiofrequentiecommunicatietaal (RF) die eigendom is van Luxaflex®. Gelijksoortig aan het wifinetwerk in je woning, verwijst het PowerView® netwerk naar een uniek PowerView® RF-ID dat communicatie mogelijk maakt tussen alle PowerView® apparaten die dit unieke RF-ID delen.
Ik denk het niet omdat het de verbinding tussen 2bapparaten in je thuisnetwerk betreft dus niet van buitenaf. Poorten openzetten was ook niet nodig bij je vorige provider of wel?
Heb hem vandaag helemaal gereset, helaas ook zonder resultaat.
bij mijn vorige provider heeft het een tijdje gewerkt waarna het opeens stopte met werken. Ik hoopte dat het overschakelen naar Odido het probleem zou oplossen maar dat is helaas niet het geval.
ik zal eens een reactie plaatsen op het andere topic met de vraag wat zij precies gedaan hebben.
hopelijk heeft iemand nog een gouden tip.
Hoi allemaal,
Sindskort zijn we overgestapt naar Odido internet en TV. Nu hebben we een aantal smart-apparaten waaronder Homey, Philips hue, Powerview etc.
Helaas lijkt de internetverbinding met de powerview hub niet te werken. Ik kan mijn raamdecoratie via bluetooth bedienen, maar zodra ik wifi op mijn telefoon aanzet werkt het niet meer.
Powerview gateway 3 pro hub
6 luxaflex producten zitten hier aan gekoppeld
Er lijkt iets mis te gaan met de communicatie van mijn Powerview gate way hub en mijn netwerk.
De monteur van odido die hier was kon me niet helpen (was een ingehuurd iemand). Hij had een of andere app (wifiman) waarmee ie kon zien met welke poorten de gateway probeert te communiceren, dat zijn:
80
43781
5355
40771
Ik heb net met de klantenservice gebeld en zij gaven aan dat ik dit het beste hier kan posten.
Bekabeld zou het wel gewoon moeten werken, kan je de hub eens voorzien van een reset? De app misschien ook even verwijderen en opnieuw installeren.
Bovenstaande oplossingen kan je toepassesen voor de draadloze apparaten die niet verbinden.
Heb de hub gereset, verwijderd, opnieuw toegevoegd maar nog steeds hetzelfde probleem.
Op de hub zit een lampje, die kan ik via de app laten knipperen (werkt ook). Dus mijn telefoon heeft (via het netwerk) wel connectie met de hub.
Het lijkt mis te gaan met de connectie van de hub naar de raamdecoratie o.i.d. (dat doet hij dus niet).
De monteur zei dat het misschien wel werkt als ik onderstaande poorten openzet omdat deze de communicatie kunnen tegenhouden. Echter weet ik niet hoe dat werkt en wat ik precies moet instellen:
Verbinding tussen hub en raamdecoratie gaat via wifi? Daarbij kunnen de instellingen in mijn eerste reactie mogelijk helpen.
Beste Waqqas,
Ik heb net nog eens de bovenstaande instellingen toegepast, helaas zonder succes.
ik kan de hub zowel via kabel als via wifi verbinden met het internet, bij beide connectie mogelijkheden heb ik alles al geprobeerd. Op dit moment heb ik hem via de kabel verbonden. Als ik het goed heb communiceert de hub via bluetooth met de raamdecoratie en komt daar dus geen WiFi aan te pas.
Zou het niet aan de poorten kunnen liggen (ik heb er geen verstand van, dat is wat de monteur zei)?
Nogmaals bedankt voor het meedenken!
Fraank92 schreef:
Als ik het goed heb communiceert de hub via bluetooth met de raamdecoratie en komt daar dus geen WiFi aan te pas.
Volgens mij gaat dat niet via bluetooth maar via een eigen PowerView Shade-netwerk.
Heb je al geprobeerd de raamdecoratie opnieuw te koppelen met de hub? Als de hub gereset is kan ik me voorstellen dat je dat opnieuw moet doen.
PowerView® is een draadloze radiofrequentiecommunicatietaal (RF) die eigendom is van Luxaflex®. Gelijksoortig aan het wifinetwerk in je woning, verwijst het PowerView® netwerk naar een uniek PowerView® RF-ID dat communicatie mogelijk maakt tussen alle PowerView® apparaten die dit unieke RF-ID delen.
Beste rvk01,
Bedankt voor de reactie! Heb al een paar keer alles gereset en opnieuw geïnstalleerd. Helaas heeft dag ook niets geholpen.
Mijn laatste hoop zijn de poorten die ik eerder beschreef te openen. Heeft dat zin denken jullie? Ik heb er weinig verstand van.
Ik denk het niet omdat het de verbinding tussen 2bapparaten in je thuisnetwerk betreft dus niet van buitenaf. Poorten openzetten was ook niet nodig bij je vorige provider of wel?
(Ook naar Odido en daar moest de PowerView hub uiteindelijk compleet gereset worden)
Heb hem vandaag helemaal gereset, helaas ook zonder resultaat.
bij mijn vorige provider heeft het een tijdje gewerkt waarna het opeens stopte met werken. Ik hoopte dat het overschakelen naar Odido het probleem zou oplossen maar dat is helaas niet het geval.
ik zal eens een reactie plaatsen op het andere topic met de vraag wat zij precies gedaan hebben.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.