Skip to main content
Beantwoord

Einddatum abonnement


Hoi,

 

Ik heb een nieuw abo afgesloten bij KPN waarbij ik gebruik maak van de overstap service. KPN heeft mij bevestigd dat zij op 12 september gaan leveren. Ik krijg een mail van jullie waarin staat:” De voorlopige datum voor het stopzetten van het abonnement is 19-08-2024”. Zojuist heb ik gesproken met een iemand van de klantenservice waarom jullie deze datum terugkoppelen. Het antwoord zou zijn: Ja maar dit is de eerst mogelijke datum wanneer je het stop kan zetten. Ik vind dit een raar antwoord want dit staat niet in de mail. Kunnen jullie dit bevestigen?

 

Bedankt voor de moeite!

 

Groet,

 

Robbert

Beste antwoord door BewustBekwaam

Nora van Odido schreef:

Hi @BewustBekwaam, zodra je gebruikmaakt van de Overstapservice, zijn wij afhankelijk van de informatie die de andere provider aan ons doorgeeft. Wij hebben in eerste instantie een verzoek van ze ontvangen voor de overstap, maar hier stond nog geen specifieke datum in vermeld. Om die reden krijg je eerst een bevestiging dat we het verzoek voor de Overstapservice hebben ontvangen met een voorlopige datum waarop de overstap zou kunnen plaatsvinden. Ik zie dat we inmiddels de definitieve datum van KPN hebben ontvangen en dit is ook gelijk aangepast in ons systeem. Ook heb je een nieuwe e-mail van ons ontvangen met 12 september als overstapdatum! 

Dit klinkt erg logisch. Bedankt voor de uitleg!

Bekijk origineel

4 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9456 reacties
  • 18 juli 2024

Bij de overstapservice mag de nieuwe provider vanaf 1 maand voorruit de lijn overnemen. Je hebt 1 maand opzegtermijn.  Vanaf die datum is het aan de nieuwe provider om de daadwerkelijk de overstap uit te voeren en dan ook het echte eindmoment door te geven. Op die dag stopt dan ook het Odido abonnement, het opzegtermijn immers al voorbij.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 26 reacties
  • 18 juli 2024

Dat snap ik maar waarom communiceren jullie dan een voorlopige einddatum naar de klant (die niet overeenkomt met de einddatum)?


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1756 reacties
  • 19 juli 2024

Hi @BewustBekwaam, zodra je gebruikmaakt van de Overstapservice, zijn wij afhankelijk van de informatie die de andere provider aan ons doorgeeft. Wij hebben in eerste instantie een verzoek van ze ontvangen voor de overstap, maar hier stond nog geen specifieke datum in vermeld. Om die reden krijg je eerst een bevestiging dat we het verzoek voor de Overstapservice hebben ontvangen met een voorlopige datum waarop de overstap zou kunnen plaatsvinden. Ik zie dat we inmiddels de definitieve datum van KPN hebben ontvangen en dit is ook gelijk aangepast in ons systeem. Ook heb je een nieuwe e-mail van ons ontvangen met 12 september als overstapdatum! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 26 reacties
  • Antwoord
  • 19 juli 2024
Nora van Odido schreef:

Hi @BewustBekwaam, zodra je gebruikmaakt van de Overstapservice, zijn wij afhankelijk van de informatie die de andere provider aan ons doorgeeft. Wij hebben in eerste instantie een verzoek van ze ontvangen voor de overstap, maar hier stond nog geen specifieke datum in vermeld. Om die reden krijg je eerst een bevestiging dat we het verzoek voor de Overstapservice hebben ontvangen met een voorlopige datum waarop de overstap zou kunnen plaatsvinden. Ik zie dat we inmiddels de definitieve datum van KPN hebben ontvangen en dit is ook gelijk aangepast in ons systeem. Ook heb je een nieuwe e-mail van ons ontvangen met 12 september als overstapdatum! 

Dit klinkt erg logisch. Bedankt voor de uitleg!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen