Skip to main content
Beantwoord

Contractovername nog niet geregeld

Ik heb al een maand geleden contractovername aangevraagd voor mijn vader. Ik ben zelf verhuisd en hij wil het contract overnemen. Alles ingevuld en opgestuurd, maar nog steeds geen reactie. Ook als ik inlog is er niets veranderd. Inmiddels voor mezelf al een nieuw abonnement aangevraagd. Dat was zo geregeld. Maar dit.... hopelijk kunnen jullie het eens gaan oplossen. Met die izi bot sta ik ook alleen maar in de wacht en als er dan een agent beschikbaar is, ben ik weer net te laat met reageren en wordt de chat gesloten. Ook al 3 keer gebeld, maar moet nog steeds geduld hebben. Geduld raakt nu wel zo'n beetje op.

Kan er hier niet iets aan gedaan worden? Dit proces werkt momenteel echt slecht.

Vriendelijke groet, 

Freek van Renswoude

Beste antwoord door JustFreek

Marciano van Odido schreef:

Goedemorgen Freek, ik heb de e-mail met jullie gegevens inmiddels ontvangen en ik heb contractovername zojuist geregeld. Het Thuis-abonnement staat nu op naam en gegevens van je vader. Je ontvangt zo direct ook een e-mail ter bevestiging. Laat je het me weten als je deze hebt ontvangen? Mocht je nog andere vragen hebben, laat het me dan weten. Ik sta voor jullie klaar! 😊

Hoi Marciano!

Ik heb de mail gekregen en echt super fijn dat je het hebt kunnen regelen 10 sterren voor jou en natuurlijk ook voor de andere collega's die hun best hebben gedaan. 1000-maal dank!

You rock!

Bekijk origineel

13 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@JustFreek, van harte welkom op onze Community! Excuses dat het zo lang duurt, ik zoek de status van je contractovername graag voor je uit! Had je deze ingediend via onze website? Dan zou het goed moeten gaan. De verwerkingstijd staat momenteel op ongeveer 10 dagen. 

Kun je je volledige naam, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel? Dan kan ik daarna met je meekijken of alles goed is verlopen!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 29 januari 2025

Hoi Pharwin,

Ik heb de gevraagde gegevens geupload in mijn profiel. Hopelijk vind je iets 😀.

Vriendelijke groet,

Freek van Renswoude

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@JustFreek, dank voor het invullen van de gegevens in je profiel! Ik heb gelijk gekeken en ik kan bij dit nummer niks terugvinden over een contractovername. Vermoedelijk is er iets misgegaan. Had hij de contractovername aangevraagd via onze website? Is het nummer wat eindigt op ***4634 van hem? Daarbij zie ik de aanvraag ook niet terug. Vandaar dat het ook niet is verwerkt. Ik raad je vader aan om opnieuw een aanvraag voor Contractovername te doen via onze website: https://www.odido.nl/service/abonnement/mobiel/contractovername

Krijgt hij een foutmelding na het versturen van het formulier? Dan raad ik hem aan om het te proberen via een andere browser. Mocht het dan alsnog niet lukken, dan kan hij een mail sturen naar: contractovername@odido.nl met een screenshot van de foutmelding + datum en tijdstip. Hij ontvangt dan binnen 5 werkdagen een reactie! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 30 januari 2025

Hoi ​@Pharwin van Odido ,

Ik heb in mijn mail nog een kenmerk kunnen vinden, want heb eerder een reactie gekregen van een collega Nicole dat ik gegevens opnieuw moest delen: 2309/75033529. Hier heb ik al twee keer op gereageerd, maar geen reactie gehad

Het telefoonnummer eindigend op 4634 is het telefoonnummer van mijn vader inderdaad. het gaat er echter om dat hij het internet contract overneemt en niet mijn mobiel abonnement.

Ik heb nu al 3 keer gegevens gedeeld; ik heb ook al meerdere keren telefonisch contact gehad met de klantenservice. Kan er dan echt niets gevonden worden in het ticket systeem op mijn naam? Best bijzonder vind ik dat bij zoveel contact.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8994 reacties
  • 30 januari 2025

Een vast contract overnemen is denk ik niet mogelijk. Het is gekoppeld aan een adres en aangezien er ook geen email adres meer gekoppeld is of een BKR registratie van toepassing is zal een eenvoudige verandering van de bankgegevens in je My-Odido het gewenste effect al hebben.

Als je werkelijk een andere contractant wil zien in je my-Odido, dan zal dat niet via een overname formulier gaan maar een “opzeggen van de lijn” en een nieuw contract afsluiten gaan.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 30 januari 2025

Hoi Eric, 

Opzeggen van het contract wil ik juist niet, want dan is mijn pa ook het vaste telefoonnummer kwijt dat op dat adres staat. Vandaar juist de gewenste overname. 

Daarnaast wil ik het contract van dat adres ook niet meer in mijn eigen account zien, want ik heb reeds een eigen abonnement voor internet afgesloten. In mijn Odido kan ik nu niet mijn nieuwe contract zien want je kunt maar één keer een contract koppelen van een soort abonnement. Al met al een heel gedoe voor iets wat eigenlijk heel simpel zou moeten zijn.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Freek, leuk om te lezen dat je vader het Internet abonnement van je wil overnemen en bij ons blijft! Nogmaals excuses dat dit langer duurt dan het zou moeten duren. Ik heb de cases bekeken en ik zie dat een collega had aangegeven dat niet de juiste documenten waren meegestuurd, maar als ik je e-mail lees had je wel de juiste documenten gestuurd. Ik snap daarom niet wat hier mis is gegaan. De documenten zijn volgens AVG regels al verwijderd, dus ik kan ze niet controleren. Maar geen zorgen, laten we snel kijken hoe we de contractovername zo snel mogelijk kunnen laten plaatsvinden. Ik moet je nog één keer vragen het volgende te doen en de benodigde documenten nog een keer te mailen. Dan zet ik het contract persoonlijk voor jullie over.

Stuur een e-mail naar internet.service@odido.nl met:

• Kopie legitimatie van de oude en nieuwe contractant
  • Kopie bankpas van de oude en de nieuwe contractant
  • Een geschreven verklaring met handtekening van de oude en nieuwe contractant
  • De contactgegevens van de nieuwe contractant (mobiele telefoonnummer en e-mailadres)

Aanhef mag naar mij en wil je mij hier direct een bericht of reactie sturen als je hebt gemaild? Dan pak ik de mail erbij voordat een collega 'm oppakt. Dan komt het helemaal goed! 😄

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 31 januari 2025

Hoi Marciano, 

Dat zou echt ontzettend fijn zijn als dat lukt! Zojuist heb ik een mail gestuurd met de gevraagde gegevens ter attentie van jouw naam.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Freek, bedankt voor het versturen! Ik houd het systeem in de gaten, maar je e-mail is nog niet via een case binnengekomen. Dit kan soms even duren. Ik houd het in de gaten en zodra ik 'm heb laat ik het je weten!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 6 februari 2025

Hoi Marciano,

is het bericht inmiddels binnen?

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Freek, ik heb de e-mail met jullie gegevens inmiddels ontvangen en ik heb contractovername zojuist geregeld. Het Thuis-abonnement staat nu op naam en gegevens van je vader. Je ontvangt zo direct ook een e-mail ter bevestiging. Laat je het me weten als je deze hebt ontvangen? Mocht je nog andere vragen hebben, laat het me dan weten. Ik sta voor jullie klaar! 😊

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • Antwoord
  • 11 februari 2025
Marciano van Odido schreef:

Hoi Marciano!

Ik heb de mail gekregen en echt super fijn dat je het hebt kunnen regelen 10 sterren voor jou en natuurlijk ook voor de andere collega's die hun best hebben gedaan. 1000-maal dank!

You rock!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Freek, top dat je de mail ook hebt ontvangen en bedankt voor je geweldige reactie! Dat is nog eens lekker de werkdag starten! 🙌🏻 Mochten jij of je vader in de toekomst nog hulp nodig hebben, start dan gerust een nieuw topic. Je weet me te vinden en ook de Community staat altijd voor jullie klaar. Voor nu wens ik je een hele fijne dag! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen