Bij een recentelijk herhaald optredende storing aan mijn vaste internet verbinding bleven er, na veel gedoe en anderhalve week helemaal zonder internet (door een fout van KPN Netwerkbeheer), 2 mogelijke oorzaken over: een defecte media converter en/of een defect modem.
Volgens de klantenservice zou ik nieuwe apparatuur krijgen, die kon ik niet zelf aansluiten want als er iets kapot zou gaan draaide ik zelf op voor de kosten.
Vervolgens arriveerde er alleen een nieuw modem met een nieuwe (verkeerde) glasvezelkabel voor de aansluiting van de media converter op de FTU. Echter geen media converter.
In de gebruiksaanwijzing bij het modem staat dat je die gemakkelijk zelf kunt aansluiten en dat heb ik ook gedaan.
Maar hoe zat het nou met het niet zelf aan kunnen sluiten en de mediaconverter dan?
In mijn account staat onder "Bestellingen\status van je bestelling": "Modem vervangen".
Daaronder in de rubriek "Installatie door monteur": "Er komt een monteur van onze installatiepartner Guidion je modem installeren. Hiervoor maak je zelf een afspraak met Guidion".
Echter onder "Wijziging details" staat bij stap (3) "Bestelling onderweg en installeren": "Het pakket wordt zo snel mogelijk door PostNL bezorgd. Zodra je je product(en) ontvangen hebt, is het zover! Je kunt deze eenvoudig zelf installeren."
Ja, hoe zit het nou, wel zelf of niet zelf installeren, wachten we nog op een media converter?
Maar weer met de klantenservice gebeld. De mediaconverter zou apart verstuurd worden maar even later bleek dat de technische dienst had vastgesteld dat de storing in het modem zat en dat de media converter goed was. Ik kreeg dus alleen een nieuw modem.
Ook prima maar communiceer dat dan en geef geen conflicterende informatie.
Opm.1: Het oude modem is op dezelfde dag dat het nieuwe binnen kwam teruggestuurd en op 16 november om 10:31 bezorgd.
In mijn account is dat echter nog niet verwerkt, daar staat onder "Wijziging details" bij stap (4) "Apparatuur terugsturen": "Je hebt apparatuur van ons die horen bij je product(en). Deze willen we graag binnen 30 dagen terug."
Opm.2: Tot op heden werkt alles weer goed.