Skip to main content
Beantwoord

website ip geblokkeerd


Mijn website https://momentique.nl heeft sinds vorige week een SSL cerrtificaat. Nu lijkt het niet te werken via tmobile WI-FI. Het werkt wel op 4G. En overige kennissen kunnen de website ook bereiken met zowel WI-FI als 4G. Ook werkt het op alle browsers. Behalve op mijn computer. Het ligt ook niet aan de firewall. Graag hulp van een T-Mobile medewerker die het kan oplossen!

Beste antwoord door yalerta

creativeromeo schreef:

De medewerker heeft de factory reset gedaan. Dit hielp ook niet. Andere tips nog? Want anders vrees ik dat ik T-Mobile moet verlaten en dat zou ik jammer vinden :( 

Kan mij niet voorstellen dat het met Tmobile te maken heeft. Alle anderen kunnen de website bereiken.

creativeromeo schreef:

Mijn website https://momentique.nl heeft sinds vorige week een SSL cerrtificaat. Nu lijkt het niet te werken via tmobile WI-FI. ????? (er bestaat niet zoiets als Tmobiel wifi) Behalve op mijn computer. Het ligt ook niet aan de firewall.

  1. Denk eerst aan aan de firewall instellingen op het apparaat waarmee je het probeert. (dubbel check)
  2. Leeg de browser cache op betreffende pc. De overgang van http naar https kan door het bufferen wat in alle browsers gebeurt websites lastig tot niet bereikbaar maken.
  3. Probeer een andere browser. Sowieso een must als je beheerder bent van websites, al was het maar om te controleren of de site(s) goed opgezet zijn voor verschillende browsers. Chrome/Edge - Firefox en Safari hebben allemaal verschillende manieren (engines) waarop ze websites uitlezen.
Bekijk origineel

22 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8087 reacties
  • 6 maart 2023

Waar draait die website?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 6 maart 2023

 

eric schreef:

Waar draait die website?

TransIP


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 6 maart 2023
eric schreef:

Waar draait die website?

https://momentique.nl 

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 19563 reacties
  • 6 maart 2023

Hallo @creativeromeo 

Eventueel ook andere DNS servers gebruikt?

Als je via 192.168.1.1 inlogt met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat, ga naar het menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk en onderaan bij DNS waarden kies statische DNS, voer 1.1.1.1 en 1.0.0.1 in bijvoorbeeld en klik op toepassen.

Herstart hierna je router 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8087 reacties
  • 6 maart 2023

IK kom hier vanaf mijn T-Mobile vaste aansluiting gewoon op jouw geschenken website uit.

Ik gebruik als DNS 8.8.8.8


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 6 maart 2023

Ik heb nog geen andere DNS servers geprobeerd. Ik ga meteen de router herstarten en proberen.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 6 maart 2023

Het probleem is na het herstarten niet verholpen.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 6 maart 2023

Of moet 

eric schreef:

IK kom hier vanaf mijn T-Mobile vaste aansluiting gewoon op jouw geschenken website uit.

Ik gebruik als DNS 8.8.8.8

Moet ik nu 1.1.1.1 en 8.8.8.8 doen ipv 1.1.1.1 en 1.0.0.1?


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8087 reacties
  • 6 maart 2023

ZIjn allemaal “publieke” DNS servers.  Het maakt dus op zich niet zo uit. Als het maar even een andere is dan die van T-Mobile zelf.


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7698 reacties
  • 6 maart 2023

Hallo @creativeromeo  Ik kan met iPad  gewoon op je website


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 6 maart 2023
eric schreef:

ZIjn allemaal “publieke” DNS servers.  Het maakt dus op zich niet zo uit. Als het maar even een andere is dan die van T-Mobile zelf.

Helaas werkt het nog steeds niet. Ik begrijp er niets van hoe dat kan. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 6 maart 2023

Volgens een T-Mobile klantenservice medewerker kan de Zyxel router geen ip adressen blokkeren. Toch lijkt het een blacklist te zijn. Kan iemand dit nakijken?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 6 maart 2023

Ter aanvulling: Ik heb meer websites en al deze sites worden niet bereikt via de Wi-Fi. 
Het gaat naast momentique.nl ook nog om songvision.nl en creativeromeo.nl 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8087 reacties
  • 6 maart 2023

Ook songvision is hier prima te bereiken vanaf T-Mobile vast internet aansluiting. De klantenservice heeft gelijk, de router houdt echt geen uitgaande IP verbindingen tegen.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 6 maart 2023
eric schreef:

Ook songvision is hier prima te bereiken vanaf T-Mobile vast internet aansluiting. De klantenservice heeft gelijk, de router houdt echt geen uitgaande IP verbindingen tegen.

Hoe kan ik er dan voor zorgen dat het weer bereikbaar wordt? Zijn er nog meer oplossingen dan alleen de DNS?


soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+8
  • Odido Superuser
  • 1238 reacties
  • 6 maart 2023

Hallo @creativeromeo ,

Je zou het eens met een factory reset kunnen proberen. Zie dit topic: factory reset modem.
Ook ik kan gewoon via de Thuis verbinding op jou site en de twee andere genoemde sites komen.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 6 maart 2023
soepkip67 schreef:

Hallo @creativeromeo ,

Je zou het eens met een factory reset kunnen proberen. Zie dit topic: factory reset modem.
Ook ik kan gewoon via de Thuis verbinding op jou site en de twee andere genoemde sites komen.

De medewerker heeft de factory reset gedaan. Dit hielp ook niet. Andere tips nog? Want anders vrees ik dat ik T-Mobile moet verlaten en dat zou ik jammer vinden :( 


yalerta
Forum|alt.badge.img+5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1377 reacties
  • Antwoord
  • 6 maart 2023
creativeromeo schreef:

De medewerker heeft de factory reset gedaan. Dit hielp ook niet. Andere tips nog? Want anders vrees ik dat ik T-Mobile moet verlaten en dat zou ik jammer vinden :( 

Kan mij niet voorstellen dat het met Tmobile te maken heeft. Alle anderen kunnen de website bereiken.

creativeromeo schreef:

Mijn website https://momentique.nl heeft sinds vorige week een SSL cerrtificaat. Nu lijkt het niet te werken via tmobile WI-FI. ????? (er bestaat niet zoiets als Tmobiel wifi) Behalve op mijn computer. Het ligt ook niet aan de firewall.

  1. Denk eerst aan aan de firewall instellingen op het apparaat waarmee je het probeert. (dubbel check)
  2. Leeg de browser cache op betreffende pc. De overgang van http naar https kan door het bufferen wat in alle browsers gebeurt websites lastig tot niet bereikbaar maken.
  3. Probeer een andere browser. Sowieso een must als je beheerder bent van websites, al was het maar om te controleren of de site(s) goed opgezet zijn voor verschillende browsers. Chrome/Edge - Firefox en Safari hebben allemaal verschillende manieren (engines) waarop ze websites uitlezen.

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 7 maart 2023

Bedankt voor het meedenken. Allemaal geprobeerd al. 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 19563 reacties
  • 7 maart 2023

@creativeromeo 

Kan je eens contact opnemen met de host? Misschien dat je daar meer info kunt krijgen over waarom je de website niet kunt bezoeken?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 7 maart 2023

Iedereen verwijst mij naar de internetprovider, omdat iedereen er via verschillende verbindingen erop kan, behalve ikzelf via de wi-fi thuis. Met 4G en een 4G hotspot kom ik er wel op. Het ligt dus echt aan de Zyxel router volgens hen.


yalerta
Forum|alt.badge.img+5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1377 reacties
  • 7 maart 2023

@creativeromeo 

Een verbinding via 4G/5G is anders als  een verbinding zoals via “vast” internet.
Beide verbindingen worden vanaf een ander IP-adres gemaakt.

Een mogelijkheid is wat @Waqqas al voorstelt. Is bij de hoster het IP-adres of zelfs een reeks IP-adressen geblokkeerd.

Een daarop volgende mogelijkheid is dat je een beveiligingsmodule hebt meedraaien op de website(s) waarmee jouw Tmobiel vaste IP-adres is geblokkeert.
Voorbeeld; Tmobiel heeft wat buitenlandse IP adres reeksen aangekocht en deze zijn niet altijd correct verwerkt in de DNS tabellen. Als er een GEO IP blokker meedraait op de website en deze heeft nog geen goede whitelist loop je tegen die blokkade aan.

Simpele test is dan om JOUW PC/Laptop te verbinden met de hotspot van de telefoon waar het wel mee lukt. Als dat werkt ligt het 100% zeker aan de website kant zoals provider of instelling in het CMS pakket.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen