Skip to main content
Beantwoord

metered network

  • 18 July 2024
  • 9 reacties
  • 57 Bekeken

Sinds een paar weken kan ik niet meer op mijn vpn connectie voor mijn werk.

Via wifi krijg ik de melding: verbonden, no internet.

Bekabeld krijg ik de melding: metered network. 

Ik heb meerdere resets geprobeerd, maar blijf dezelfde melding krijgen.

Wifi werkt voor alle andere apparaten wel, alleen wat traag en af en toe duurt het even.

Odido geeft aan dat er alleen een snelheidsprobleem is met kpn, waar aan gewerkt wordt.

Hiervoor jarenlang geen probleem en als ik ergens anders inlog heb ik ook geen problemen, zowel via wifi als bekabeld. Sinds begin mei heb ik glasvezel.

9 reacties

Bij een troubleshoot bij ethernet is er de melding:

Ethernet does not have a valid ip configuration

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Coeneradan, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Heb je toevallig al contact opgenomen met de ICT afdeling van je werk? Als alle andere apparaten wel goed functioneren lijkt het een fout in de VPN. Werkt de laptop wel zonder VPN op internet of dat ook niet? Ik heb je netwerk ook bekeken en zie niet heel veel geks omhoog komen. Wel zie ik een cliënt, waarschijnlijk een smartwatch, die erg veel vraagt van het modem (greedy cliënt). Deze kan voor verstoringen zorgen, het gaat om apparaat met MAC-address: 26:2F:D0:0E:B8:A2. 

Hi tommie,

Bedankt!

Ik ben idd in contact met mijn ict van mijn werk, tot nu toe zonder succes. Ze gaan volgende week donderdag iig verder tests doen.

Met de laptop kan ik alleen op internet via de vpn, wat t contact met de ict ook lastig maakt.

Reputatie 7
Badge +3

@Coeneradan Fijn om te  lezen dat er aankomende week een aantal testen zullen plaatsvinden. Ik ben benieuwd wat de uitkomst is, laat je het ons weten? 

Mocht ik in de tussentijd nog ergens bij kunnen helpen, dan verneem ik het graag. Ik sta altijd paraat! 😊

Dank je Teresa.

Ik heb t nog ff gecheckt, maar we hebben trouwens geen idee waar het eerder genoemde Mac-apparaat vandaan komt. Deze gebruiken we thuis niet.

Kan deze disconnected worden?

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Coeneradan, ik laat deze even aan @Tommie van Odido over. Ik zie het namelijk niet en heb het vermoeden dat Tommie ergens anders kijkt waar ik (nog) niet bij kan. Ondertussen wachten we natuurlijk je werk af, maar ik laat Tommie nog wel even kijken naar dit MAC adres. Dank voor het geduld!

Reputatie 7
Badge +4

How to turn metered connection on or off on Windows 11

 

Weet niet of je hier al eens naar gekeken hebt?

 

Ik wil nog even laten weten hoe dit afgelopen is.

Ik heb mijn laptop niet meer werkend gekregen op de wifi van odido. Onze IT heeft nog van alles geprobeerd.

Uiteindelijk ging ik naar kantoor om een andere/nieuwe laptop te proberen thuis, maar mijn oude laptop kreeg op kantoor al een bitlocker.

Hierdoor werk ik nu met de nieuwe laptop en daar werkt de wifi van odido wel gewoon mee.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de terugkoppeling @Coeneradan. Ik ben blij om te horen dat het uiteindelijk nog gelukt is met een nieuwe laptop! 

Reageer